Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -93 v8
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (45223 totalt)
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
allt fortsätter! idag monterades motor i bilen för att kunna koppla in den samtidigt som jag väntar på rätt koppling;)

kommentera gärna;) tycker det är lite tunt med kommentarer








_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
Har idag byggt fäste för servobehållare och oljefilter funderat vidare på grenrör byggt retur till bränslet och
och tagit ner diffen. Nu ikväll satt jag och beställde nya diff bussningar ifrån millway och lite siliconslangar ifrån do88 hoppas på snabb leverans så man kan slå ihop allt ganska fort:) mvh Richard

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
Idag efter jobbet var det bara till att Putta in sin egna bil och fortsätta jobba lyckades få dit den sista oljeslangen så nu är det bara till att fylla på olja löste även första slangen på servon, ska kolla på en kamrats 540 hur resten går, började även klippa i kabelhärvan och löste kylarslangarna det var ungefär vad jag han med:) thumbs up

Bara synd att ingen kommentarer: bra eller anus skriv vad ni tycker hellre det än inget alls för då är det inget kul att uppdatera

Bilder kommer under kvällen:)

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542



Sitter spänd och väntar på nästa uppdatering bara. Ser bra ut!

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
här syns servobehållare och oljefilter



lättar ur elsystemet? använder bara kontakterna och kör ms styrning på motorn sen;)






bilderna håller varierande kvalite då det är mobilbilder;)

Mvh /berget

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
äntligen fått till ett grenrör som funkar, byggt sex olika modeller men skrotat dom flesta det är grymt trångt!!



nya goa bussningar i bakvagenen får det blir också



hittade på en cool grej med ventilkåpan som passar klockrent där i mellan har inte sågat eller ändrat något!



imorgon fortsätter inkoppling av ms box och byggnad av avgassystem uppstart mappad och klar till gatebil. 1 vecka och 6 dagar kvar stressigt men måste fan gå;)


mvh Berg

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
var det någon som trott att projektet stannat av så har ni fel händer något varje dag även om jag inte updaterar! såhär ser det ut just nu thumbs up









så se det ut just nu;) forsättning följer i morgon med ms box och sista kylarslangen som ska dit


kommentera gärna!

/ mvh Berg

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
kmarcus
Värmdö
Här sen Okt 2009
Inlägg: 235



Riktigt häftigt bygge! Kommer bli en grym M3-dödare. Ska bli kul att se den på Gatebil
Kämpa på!

_________________
M4rcus Kaellstr4nd
Porsche 997 turbo
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8822

Hjälpmoderator

Det ser lite trångt ut här och där. Skall det in en startmotor mitt i eländet på sista bilden?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Roggaman
Örnsköldsvik
Här sen Okt 2004
Inlägg: 758



P.P. skrev:
Det ser lite trångt ut här och där. Skall det in en startmotor mitt i eländet på sista bilden?

original sitter den i alla fall på andra sidan.

_________________
Roger Näslund

Datsun 240Z -73 Blivande banbil
Datsun 280ZX -80 Sommarbil
Ford Probe GT -93 Såld
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
har inte hunnit updatera på ett par dagar nu, men nu är motorn startad och kardanen är förlängd även växellänkaget är uppe bromsarna är luftade, kylarn är ihop ms styrningen är färdig,

problem som är kvar, mappning, ett rör till avgassystemet är kvar. även haft problem med servon som har en utgång till nivåregleringen som man måste hitta på något med. troligtvis en återledning till returen. blir nog mantorp trots allt!

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Brewmaster
Strängnäs
Här sen Maj 2004
Inlägg: 336



Fränt! thumbs up

Verkar bli en fin kombination!

_________________
Pär Holmstrand -87
Alfa 75 2.0 -87 Rosso
Volvo V70 D4 -14
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
skiten skar natten innan gatebil bara bita i det sura och beställa ny motor... under tiden har bmw touringen (318is) lättats maximalt och körts drifting med. det var på tok för lite effekt på mantorp i den. körde på 5100 senaste träff. men på en konbana i hultsfred passade det kalasbra!! uppdatering kommer när nya motorn anländer står i valet och kvalet. 4,0 eller 4,4

ha d /berget

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Ricke_1602
Lindås
Här sen Feb 2005
Inlägg: 460



Tråkigt att läsa om motorn Har du någon ideé än om vad som hände i motorn Varför bara 4,4L, varför inte 4,6l Lycka till!!!

_________________
Rikard Martinsson

Äger följande:
BMW 525 Touring - 07
*BMW 1602-71 2,2L motor
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



Richard1 skrev:
skiten skar natten innan gatebil


du hade inte oturen att koppla in oljefiltret bakåfram?

Ger bygget thumbs up iaf.

/Pär
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
Hellas skrev:
Richard1 skrev:
skiten skar natten innan gatebil


du hade inte oturen att koppla in oljefiltret bakåfram?

Ger bygget thumbs up iaf.

/Pär


hur kunde du gissa det polaren plockade loss den och jag satte ihop. tyckte det var logiskt att slangarna inte skulle korsa varandra. thumbs down jaja läropengar lär ju aldrig göra om det i alla fall.! gick ändå 2 mil utan att skära....

/mvh Berg

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
pampers138
Stockholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 313



Har helt missat detta projekt!

Surt på motorn.. men nu har ni iaf allt uppmåttat o klart för en ny snurra Ett tips är ju en s62:a Är ju istort sett samma block

_________________
Erik Arrhenius
0737266822
Citera
Spiidfriik
Piteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 293



Intressant bygge! Filurar också på att bygga E36 + M60/M62/S62 för drifting. Är väldigt förtjust i BMWs V8 och har varit sugen på kombinationen E36 och V8 sedan jag såg och hörde en norsk Alpina B8 på Knutstorp för snart 10 år sen. =)

Här några frågor:
Varför inte originalsprut? EWS går ju att lösa.
Ser jag fel eller är motorfästena svetsade i ramsnoken?
Vad kör du för låda?
Vilket svänghjul/koppling?
188 eller 210 diff?
Utväxling?
Ska den bli gatlegal?

_________________
Daniel Sundström
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3655



Spiidfriik, bygg!!! thumbs up Jag åker ju numera B8 och älskar det! Vridet och ljudet från motorn får mig och le varje gång jag kör!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
Spiidfriik skrev:
Intressant bygge! Filurar också på att bygga E36 + M60/M62/S62 för drifting. Är väldigt förtjust i BMWs V8 och har varit sugen på kombinationen E36 och V8 sedan jag såg och hörde en norsk Alpina B8 på Knutstorp för snart 10 år sen. =)

Här några frågor:
Varför inte originalsprut? EWS går ju att lösa.
Ser jag fel eller är motorfästena svetsade i ramsnoken?
Vad kör du för låda?
Vilket svänghjul/koppling?
188 eller 210 diff?
Utväxling?
Ska den bli gatlegal?




hadde ett megasquirt liggande sen jag byggde på sexan som satt i. man vet ju aldrig om man vill bygga på turbo eller kompressor och då står man vid samma problem igen.

motorfästena är byggda i rambenen en del säger att det aldrig håller och en del som sett det säger att det håller jag ska pröva inga gummikuddar.

har en femväxlad låda ifrån 530 och troligtvis 535 koppling om jag har fattat det rätt. har nämligen aldrig lyckats få rätt koppling när jag skulle köpa ny men den är det enda jag inte prövat.

aldrig gatlegal detta är en ren racebil annars hade jag byggt den på ett helt annat sätt! men gummikuddar till motorfästena inga stumma bussningar ingen fullbur osv.

har nu utväxling ifrån en 328 men verkade varva rätt mycket med den? har bara kört två mil innan den skar. så det kan vara varvräknaren som spökar. (en billig historia ifrån ridetech) så troligtvis den.

ett annat beskymmer är kardanen som måste förlängas. i alla fall med den motorplaceringen jag har antingen det eller bygga om oljetråget inklusive pick up för att få motorn längre bak.


är det något annat du funderar över är det bara hojta till ska jag svara efter bästa förmåga.!

Mvh Berget

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -93 v8
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (45223 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande