Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (45223 totalt) |
Har idag byggt fäste för servobehållare och oljefilter funderat vidare på grenrör byggt retur till bränslet och
och tagit ner diffen. Nu ikväll satt jag och beställde nya diff bussningar ifrån millway och lite siliconslangar ifrån do88 hoppas på snabb leverans så man kan slå ihop allt ganska fort:) mvh Richard _________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
||||
Idag efter jobbet var det bara till att Putta in sin egna bil och fortsätta jobba lyckades få dit den sista oljeslangen så nu är det bara till att fylla på olja löste även första slangen på servon, ska kolla på en kamrats 540 hur resten går, började även klippa i kabelhärvan och löste kylarslangarna det var ungefär vad jag han med:)
![]() Bara synd att ingen kommentarer: bra eller anus skriv vad ni tycker hellre det än inget alls för då är det inget kul att uppdatera ![]() Bilder kommer under kvällen:) _________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
||||
_________________ Tobias Olofsson 0703101373 Dj_totten@hotmail.com http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing |
||||
_________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
||||
äntligen fått till ett grenrör som funkar, byggt sex olika modeller men skrotat dom flesta det är grymt trångt!!
![]() nya goa bussningar i bakvagenen får det blir också ![]() hittade på en cool grej med ventilkåpan som passar klockrent där i mellan har inte sågat eller ändrat något! ![]() ![]() imorgon fortsätter inkoppling av ms box och byggnad av avgassystem uppstart mappad och klar till gatebil. 1 vecka och 6 dagar kvar ![]() mvh Berg _________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
||||
_________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
||||
original sitter den i alla fall på andra sidan. _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
har inte hunnit updatera på ett par dagar nu, men nu är motorn startad och kardanen är förlängd även växellänkaget är uppe bromsarna är luftade, kylarn är ihop ms styrningen är färdig,
problem som är kvar, mappning, ett rör till avgassystemet är kvar. även haft problem med servon som har en utgång till nivåregleringen som man måste hitta på något med. troligtvis en återledning till returen. blir nog mantorp trots allt! ![]() ![]() _________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ha d /berget _________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
||||
du hade inte oturen att koppla in oljefiltret bakåfram? Ger bygget ![]() /Pär _________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||||
hur kunde du gissa det ![]() ![]() ![]() /mvh Berg _________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
||||
Intressant bygge! Filurar också på att bygga E36 + M60/M62/S62 för drifting. Är väldigt förtjust i BMWs V8 och har varit sugen på kombinationen E36 och V8 sedan jag såg och hörde en norsk Alpina B8 på Knutstorp för snart 10 år sen. =)
Här några frågor: Varför inte originalsprut? EWS går ju att lösa. Ser jag fel eller är motorfästena svetsade i ramsnoken? Vad kör du för låda? Vilket svänghjul/koppling? 188 eller 210 diff? Utväxling? Ska den bli gatlegal? _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||
hadde ett megasquirt liggande sen jag byggde på sexan som satt i. man vet ju aldrig om man vill bygga på turbo eller kompressor och då står man vid samma problem igen. motorfästena är byggda i rambenen en del säger att det aldrig håller och en del som sett det säger att det håller ![]() ![]() har en femväxlad låda ifrån 530 och troligtvis 535 koppling om jag har fattat det rätt. har nämligen aldrig lyckats få rätt koppling när jag skulle köpa ny men den är det enda jag inte prövat. aldrig gatlegal detta är en ren racebil annars hade jag byggt den på ett helt annat sätt! men gummikuddar till motorfästena inga stumma bussningar ingen fullbur osv. har nu utväxling ifrån en 328 men verkade varva rätt mycket med den? har bara kört två mil innan den skar. så det kan vara varvräknaren som spökar. (en billig historia ifrån ridetech) så troligtvis den. ett annat beskymmer är kardanen som måste förlängas. i alla fall med den motorplaceringen jag har antingen det eller bygga om oljetråget inklusive pick up för att få motorn längre bak. är det något annat du funderar över är det bara hojta till ska jag svara efter bästa förmåga.! Mvh Berget _________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (45223 totalt) |