|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7962
23 Jan 2012 18:05
trocade skrev: | 26000 mil har min gått utan byte, väl över dom 16000 mil som är rekommenderat. |
Snarare de rekomenderade 12.000milen.
Allt över det är väl som att köpa en lott
_________________ Jocke Hellqvist.
|
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706
Trådstartare
23 Jan 2012 23:37
Lillen skrev: |
Snarare de rekomenderade 12.000milen.
Allt över det är väl som att köpa en lott |
Inte undra på jag inte vunnit något på minta trisslotter sista året
_________________ Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7962
_________________ Jocke Hellqvist.
|
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706
Trådstartare
01 Feb 2012 17:06
Att jag tagit all din tur
Fick nya motorfästen på posten idag från DLI teknik och beställt ännu en huvudbromscylinder då den andra jag hade inte passade... skruvhålen på fel ledd, mycket udda då alla sprängskisser jag sett visar så som den huvudcylindern jag köpte ser ut, dvs. horisontellt, men min cylinder har vertikalt... nåja fanns iaf en art. nr på den som laga.se ...
_________________ Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
|
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706
Trådstartare
11 Feb 2012 19:21
Fått dit min nya huvudbromscylinder idag:
Och nu är svänghjul, koppling och tryckplatta tillbaka, så nästa blir att få tillbaka växellådan, sen blir det uppstart ... blir spännande att se om man fått dit kamkedjan som det är tänkt ...
_________________ Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
|
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596
11 Feb 2012 20:00
trocade skrev: | Fått bort gamla skivorna idag, det tog sin lilla tid då alla insexskruvarna för okskruvarna var runddragna och rejält fastrostade |
Tjena,
jag har en Golf GTI med samma bromsar, och samma problem, rostiga insex. Hur löste du det? Och vad ska man köpa för skruvar?
|
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706
Trådstartare
11 Feb 2012 20:30
Tobias Nyström skrev: | trocade skrev: | Fått bort gamla skivorna idag, det tog sin lilla tid då alla insexskruvarna för okskruvarna var runddragna och rejält fastrostade |
Tjena,
jag har en Golf GTI med samma bromsar, och samma problem, rostiga insex. Hur löste du det? Och vad ska man köpa för skruvar? |
Tjena,
Tog hjälp av polygrip och svetstång för att få bort dom, nya skruvar köpte jag på VAG, så vet man att man får rätt, tror det gick på max en hundring för nya skruvar.
_________________ Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7962
11 Feb 2012 23:57
trocade skrev: | Tobias Nyström skrev: | trocade skrev: | Fått bort gamla skivorna idag, det tog sin lilla tid då alla insexskruvarna för okskruvarna var runddragna och rejält fastrostade |
Tjena,
jag har en Golf GTI med samma bromsar, och samma problem, rostiga insex. Hur löste du det? Och vad ska man köpa för skruvar? |
Tjena,
Tog hjälp av polygrip och svetstång för att få bort dom, nya skruvar köpte jag på VAG, så vet man att man får rätt, tror det gick på max en hundring för nya skruvar. |
Vart var det insex?
_________________ Jocke Hellqvist.
|
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706
Trådstartare
12 Feb 2012 20:23
Själva okhållarna är det som sitter med insex.
_________________ Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7962
13 Feb 2012 14:47
trocade skrev: | Själva okhållarna är det som sitter med insex. |
Jasså?
Mina sitter med vanlig bult som har krage.
Finns orginal på VW , dessa jag köpte var till VR6 men passa alla okhållare till dem med lösa hållare.
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596
13 Feb 2012 14:55
Lillen skrev: | trocade skrev: | Själva okhållarna är det som sitter med insex. |
Jasså?
Mina sitter med vanlig bult som har krage.
Finns orginal på VW , dessa jag köpte var till VR6 men passa alla okhållare till dem med lösa hållare. |
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7962
13 Feb 2012 14:58
Senast ändrad av Lillen, 13 Feb 2012 15:00, ändrad totalt 1 gång
Tobias Nyström skrev: | Lillen skrev: | trocade skrev: | Själva okhållarna är det som sitter med insex. |
Jasså?
Mina sitter med vanlig bult som har krage.
Finns orginal på VW , dessa jag köpte var till VR6 men passa alla okhållare till dem med lösa hållare. |
|
Se där
Måste kolla mina.
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596
13 Feb 2012 14:59
[quote="Lillen"] Tobias Nyström skrev: | Lillen skrev: | trocade skrev: | Själva okhållarna är det som sitter med insex. |
Jasså?
Mina sitter med vanlig bult som har krage.
Finns orginal på VW , dessa jag köpte var till VR6 men passa alla okhållare till dem med lösa hållare. |
BILD
Se där
Måste kolla mina. |
Ska väl påpeka att det är ifrån en GTI och inte en VR6, källa: http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/campingart/jettatech/rearbrakes/i . . . .
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7962
13 Feb 2012 15:01
Lillen skrev: | Tobias Nyström skrev: | Lillen skrev: | trocade skrev: | Själva okhållarna är det som sitter med insex. |
Jasså?
Mina sitter med vanlig bult som har krage.
Finns orginal på VW , dessa jag köpte var till VR6 men passa alla okhållare till dem med lösa hållare. |
BILD
Se där
Måste kolla mina. |
Ska väl påpeka att det är ifrån en GTI och inte en VR6, källa: http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/campingart/jettatech/rearbrakes/i . . . . |
Så länge det är Mk III ska det vara samma gällande 280mm bromsarna.
_________________ Jocke Hellqvist.
|
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706
Trådstartare
13 Feb 2012 22:58
Vanlig bult med krage låter ju mycket vettigare, insex på ett så utsatt ställe är ju bara heldumt, kanske man skulle fundera på att byta till.
Men först ska jag få ordning på bilen först så man kan försöka boka en en reg/besiktning till våren.
_________________ Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7962
14 Feb 2012 12:38
trocade skrev: | Vanlig bult med krage låter ju mycket vettigare, insex på ett så utsatt ställe är ju bara heldumt, kanske man skulle fundera på att byta till.
Men först ska jag få ordning på bilen först så man kan försöka boka en en reg/besiktning till våren. |
Ja jag måste som sagt kolla.
Vet inte om jag får till nån bild så här mitt i kallvintern men kolla ska går bra.
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Emil.L
Åre/Östersund
Här sen Jun 2007
Inlägg: 135
14 Feb 2012 23:43
har suttit insex på alla mk1-3 med skivor bak som jag har haft.. grymt dumt ställe å ha de på kunde ju varit i rostfritt kan man tycka
_________________ Emil Lindgren
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7962
_________________ Jocke Hellqvist.
|
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706
Trådstartare
20 Feb 2012 20:48
Hehe problemet löst då
Småsaker gjorda i garaget med
Bromskylning på gång, med hjälp av demonterade dimljus
Nya motorfästen monterade, slipade av lite rost på främre balken också, när man ändå har chansen.
Motor och växellåda ihop, ska lyftas tillbaka på plats i helgen igen.
Och så är instrumentpaneln på plats igen.
_________________ Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
|
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706
Trådstartare
03 Mar 2012 16:58
Motorn är i igen, ligger dock en dag efter tidsplanen redan då den skulle varit igår, och startats idag men sånt som händer.. blir start imorgon hoppas jag på
_________________ Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
|
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706
Trådstartare
04 Mar 2012 18:41
Forfarande ingen start.. men nu är allt klart för det
_________________ Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
|
|