Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R DSG -10 Såld!
<<   1, 2, 3, ... 10, 11, 12   >>
84317 besök totalt
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



FredrikÅ skrev:
..som blev en M3..

Som går så in i h!
Jag kan intyga.. thumbs up

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369





Grattis till nya kärran, du stanna iaf inom koncernen. thumbs up

Betyder det att vi kanske får se Achtung på de svenska banorna lite mer nästa år då!? Hade varit kul!

_________________
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248


Trådstartare
RallyQuattro skrev:
Jasså det blev en Golf thumbs down dock med 4wd thumbs up

Varför inte slå till på 530hk på en gång

http://www.biser3a.com/tuning-addiction/volkswagen-golf-r-the-black-pe . . . .


Ja, ibland får man kompromissa lite Men hellre denna än en RS3 och bankrutt

Nja, nog lite dyrt va, DÅ hade jag hellre köpt RS3

jbergin skrev:

Ja, om du googlar på regnummer ser du det initiala begpriset från DinBil. Eller det gjorde man iaf i somras.

Det som slagit mig är att den känns lite seg i fart. Den är ganska rapp upp till en bit över hundra men i "raksträckefart" och uppåt går det rätt långsamt. Inget riktigt klipp. Det kan man säkert bota med mjukvara men min är orginal än så länge, dessutom med dubbdäck just nu... Kanske uppdateras ngn mjukvara vid första service?

Hade du DCC? Det har överraskat positivt, vet inte om det orkar med R-grepp men funkar förvånansvärt bra på bana med Dunlop SP sportsupermaxx eller vad dem heter som tydligen semi R enligt däcksgubben på Vanadis.


Nej, inte DCC. Men gör inget i mitt fall då jag vill byta till ett mer bananpassat chassi. Men om man har bilen både till vardags och vill köra bana någon gång så är det helt klart värt tillägget thumbs up

JanneZ3 skrev:
Byts intercooler till den som sitter tex på audi s3 tar bort det mesta av segheten över 180km/h

Bytte på seaten (cupra R) och det blev ett helt annat flås mot original. Troligtvis sitter samma intercooler på golf r som seaten och dom flödar sämre än den som sitter på s3:an.

Finns ännu bättre men pris/prestanda är svårslaget med s3 intercoolern.


Enlikt Jimmy på Stertman Motorsport så sitter det en liknande IC på R:en som på S3:an men med skillnaden att R har plast gavlar. Så dom har inte med IC byte i steg 2.5 ens, även om dom rekomenderar en uppgradering även där.

Pelle Sörensson skrev:
Något för dig? Jag har med vit text och är sjukt nöjd med dom....

http://www.ecstuning.com/Search/Maniacs/?utm_source=golfmk5&utm_me . . . .


Intressant thumbs up Får se hur det rullar på med allt annat först. Tack för tipset.
FredrikÅ skrev:
Får också passa på att gratulera till bilen. thumbs up

I våras, innan jag köpte min Grå Renååå, så var jag själv mycket sugen på en Golf eller Scirocco R..

Men Folkahandlaren i Malmö.. Alltså.. Så sjukligt arrogant/slö.. Så, det blev en Renåå, som blev en M3, som blir något annat någon dag.


Tackar! Ja vissa går rakt på sak, vissa tar omvägen och provar lite andra märken innan man hittar hem till VAG

Gillar din M3 mycket bättre än Baugetten thumbs up

mcburn4ever skrev:
FredrikÅ skrev:
..som blev en M3..

Som går så in i h!
Jag kan intyga.. thumbs up


Jag får själv återkomma och bekräfta eller dementera detta

UR_TT skrev:


Grattis till nya kärran, du stanna iaf inom koncernen. thumbs up

Betyder det att vi kanske får se Achtung på de svenska banorna lite mer nästa år då!? Hade varit kul!


Tack Ulrich!

Inte omöjligt att jag dammar av den här hemma nästa år, troligen på Knutan isf.

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
audittquattro
Kristianstad
Här sen Nov 2005
Inlägg: 640



Roligt med nya inköpet.
Tänker på denna filmen direkt när jag hörde golf.
http://www.youtube.com/watch?v=vY9utHcr8yE&feature=youtube_gdata_p . . . .

Får nästan ut o provåka den nån kväll.

_________________
Emil Larsson

Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248


Trådstartare
audittquattro skrev:
Roligt med nya inköpet.
Tänker på denna filmen direkt när jag hörde golf.
http://www.youtube.com/watch?v=vY9utHcr8yE&feature=youtube_gdata_p . . . .

Får nästan ut o provåka den nån kväll.


Tjena, längesen

Ha ha, den omkörningen var ju smått kaxig Såg inte ut att kränga så mycket i svängarna heller

Du är alltid välkommen förbi någon kväll!

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Narin skrev:
audittquattro skrev:
Roligt med nya inköpet.
Tänker på denna filmen direkt när jag hörde golf.
http://www.youtube.com/watch?v=vY9utHcr8yE&feature=youtube_gdata_p . . . .

Får nästan ut o provåka den nån kväll.


Tjena, längesen

Ha ha, den omkörningen var ju smått kaxig Såg inte ut att kränga så mycket i svängarna heller

Du är alltid välkommen förbi någon kväll!

Har du vägarna i Malmö någon gång så bara hojta till så kan du testa min, o lite snack.....

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Grattis till nya åket....
kommer gå fint på

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248


Trådstartare
Pelle Sörensson skrev:
Narin skrev:
audittquattro skrev:
Roligt med nya inköpet.
Tänker på denna filmen direkt när jag hörde golf.
http://www.youtube.com/watch?v=vY9utHcr8yE&feature=youtube_gdata_p . . . .

Får nästan ut o provåka den nån kväll.


Tjena, längesen

Ha ha, den omkörningen var ju smått kaxig Såg inte ut att kränga så mycket i svängarna heller

Du är alltid välkommen förbi någon kväll!

Har du vägarna i Malmö någon gång så bara hojta till så kan du testa min, o lite snack.....


Man tackar för inbjudan thumbs up

Fredrik Larsson skrev:
Grattis till nya åket....
kommer gå fint på


Tack Fredrik.

Ja, det hoppas jag också, och att vi ses på Lindenhof

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
RolleW
Staffanstorp
Här sen Maj 2007
Inlägg: 157



Tjena! Jag håller på att kolla lite diverse priser åt dig på KW V3,clubsport, Pss10 och krängare . Hojtar till när jag fått priser. Ang komforten i KW clubsport så är det helt ok, Sigges bil har ett steg ytterligare hårdare fjädrar fram på sin enl Raeders setup + förmodligen ganska hårt ställda också för löständerna höll på att trilla av när vi körde hem från Ringen:). Mvh Rolle

_________________
Roland Wihlborg
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248


Trådstartare
RolleW skrev:
Tjena! Jag håller på att kolla lite diverse priser åt dig på KW V3,clubsport, Pss10 och krängare . Hojtar till när jag fått priser. Ang komforten i KW clubsport så är det helt ok, Sigges bil har ett steg ytterligare hårdare fjädrar fram på sin enl Raeders setup + förmodligen ganska hårt ställda också för löständerna höll på att trilla av när vi körde hem från Ringen:). Mvh Rolle


Tackar thumbs up Men vässa pennan ordentligt, du är konkurrens utsatt

Hur ser det ut med camber justering, vill inte modda tornen

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
RolleW
Staffanstorp
Här sen Maj 2007
Inlägg: 157



KW clubsport brukar va inkl topplagringar

_________________
Roland Wihlborg
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248


Trådstartare
Priser på trim är underbehandling och som sagt chassi thumbs up

Tror detta kan bli en hyffsat snabb&rolig bil som inte understyr när jag är klar

Ang däck så har jag också som Pelle funderat på att ta vinterfälgarna och ta lägga över Quattrons Yokohama 048 245/40-17.
Men då får man låta bli bromsarna, förutom beläggen.

Har även 4 halvslitna 225/45-17 Dunlop SSR

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248


Trådstartare
God fortsättning på nya året

Har beställt Bilstein PSS10 chassi av Rolle här thumbs up , osäkert med lev tid, så lika bra att beställa i tid.

Tittar på lite förslag på Bromsar med Pär på PEAN.

Fått olika trim förslag men avaktar och ser vad allt annat kostar först, sen får vi se.

Lämnat fälgarna på lack(svarta) hos Moses Bil&Lack.

Fått hem Paket från BSH i USA.

Krängare bak 27mm(1mm tjockare än HR) Det är tjockleken som gör det


End Links till ovan.


Air Intake kit.


Även hittat(ej handlat än) dessa tyvärr dyra camberplattorna. Ser ju väldigt bra ut på bild, men efter mycket letande på olika forum värden över har jag inte blivigt övertygad om passformen/justering på det är trångt uppe i tornet.


Annars finns det ett annat alt för samma pengar för att få mer camber, Audi TT:s undre länkarmar.

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Hej Mattias,

Vad fick du betala för krängaren hemlevererad till Sverige? Jag undrar för jag har ingen erfarenhet hur det fungerar.

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248


Trådstartare
Roxnäs skrev:
Hej Mattias,

Vad fick du betala för krängaren hemlevererad till Sverige? Jag undrar för jag har ingen erfarenhet hur det fungerar.


Du har PM.

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



Narin skrev:
God fortsättning på nya...

Detsamma kompis och lycka till med ditt "Golf R+" projekt! thumbs up
Trodde först att du lagt parkett i garaget, innan jag såg att det var Susse som fått låna ut lite yta i köket..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Roxnäs skrev:
Hej Mattias,

Vad fick du betala för krängaren hemlevererad till Sverige? Jag undrar för jag har ingen erfarenhet hur det fungerar.

Detta undrar jag med, jag köpte ju dsgpadllar förlängare och fick pröjsa rejält mer tyckte jag i moms eller skatt va det nu va men dyrare blev det i alla fall.....

Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Pelle Sörensson skrev:
Roxnäs skrev:
Hej Mattias,

Vad fick du betala för krängaren hemlevererad till Sverige? Jag undrar för jag har ingen erfarenhet hur det fungerar.

Detta undrar jag med, jag köpte ju dsgpadllar förlängare och fick pröjsa rejält mer tyckte jag i moms eller skatt va det nu va men dyrare blev det i alla fall.....

Mvh Pelle

Förresten nästa gång du ska köpa något ring mig jag kanske hänkar på =)))), insugningskittet hade jag hakat på tex....

Vad har Stacke sagt till dig? Ska du satsa på BBK kitt, eller grymma skivor(racingbrake) o belägg med stålomspunnet....

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



ett hett tips när du åker med öppet filter. speciellt om golf R har LMM. men oxå för att inte få in vatten eller skit om filtret sitter ustatt på nåt vis.

http://www.streetpower.se/sv/luftfilter/1225-injen-hydro-shield.html

de har dynokört med den "mössan" i dynapacken i önnestad så de vet att den inte stryper eller hämmar flöde.

_________________
Sammy Lundin
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248


Trådstartare
mcburn4ever skrev:
Narin skrev:
God fortsättning på nya...

Detsamma kompis och lycka till med ditt "Golf R+" projekt! thumbs up
Trodde först att du lagt parkett i garaget, innan jag såg att det var Susse som fått låna ut lite yta i köket..


Tack pär! om jag fattat dig rätt så blir nog din också lite vassare när det är dax för mjukvara.

och nej inget trä i garaget inte, men hade gärna lagt ett sådant golv som i ditt


Pelle Sörensson skrev:
Roxnäs skrev:
Hej Mattias,

Vad fick du betala för krängaren hemlevererad till Sverige? Jag undrar för jag har ingen erfarenhet hur det fungerar.

Detta undrar jag med, jag köpte ju dsgpadllar förlängare och fick pröjsa rejält mer tyckte jag i moms eller skatt va det nu va men dyrare blev det i alla fall.....

Mvh Pelle


Jo, det tillkommer ju alltid tull ca4% och moms 25%. Vissa har tur att skriva ner värdet på sändningen och då betalar dom bara tull och moms på det värdet, kan ju skillja en del om man handlat mycket(dyra) delar.
Fick räkningen idag, återkommer med det.


Pelle Sörensson skrev:

Förresten nästa gång du ska köpa något ring mig jag kanske hänkar på =)))), insugningskittet hade jag hakat på tex....

Vad har Stacke sagt till dig? Ska du satsa på BBK kitt, eller grymma skivor(racingbrake) o belägg med stålomspunnet....


Allt gick av bara farten, var nog lite het på gröten att beställa något bara för att komma igång, tanken slog mig faktiskt efter ett tag men då var det ju så dax, synd och dumt, då vi kan dela frakt mm

Ang intake kittet så finns det nog bättre, passformen

Har bara mailat Stacke lite än, jag vill ju helst kunna köra 17" på vintern och ev bana, han tyckte det var
onödigt att lägga +20k på BBK när jag förmodligen klarar mig med ca hälften.

Ja det är Racingbrake skivorna med öppen slits(hål rakt igenom ) 2-delad och ca 3kg lättare per skiva vi pratat om, orginal storlek 345/30mm
Blir även test pilot åt Pär med deras värsta belägg isf, är du också intresserad om han ändå ska ta hem eller håller dina bromsar än? Då kunde han ju fått mer på fötterna med 2 liknande bilar. Kan höra med han isf. Väntar lite med beställning.
Glömde fråga om stålomspunna, men det får det också bli, bra du påminnde mig.

bullen! skrev:
ett hett tips när du åker med öppet filter. speciellt om golf R har LMM. men oxå för att inte få in vatten eller skit om filtret sitter ustatt på nåt vis.

http://www.streetpower.se/sv/luftfilter/1225-injen-hydro-shield.html

de har dynokört med den "mössan" i dynapacken i önnestad så de vet att den inte stryper eller hämmar flöde.


Tack för tipset thumbs up Ska kolla det vid tillfälle.

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248


Trådstartare
Fick bekräftat av Rolle på Euromaster i Malmö att Chassit ska dyka upp i mitten på feb thumbs up


Innan montering.


Boxen och röret+filtret passar bra, men kontaktstycket räcker precis fram, hållaren till LMM skulle suttit längre till vänster, får svetsa om det. På bilder jag Googlat fram kommer kontaktstycket från höger, tror det är ett GTI intake som dom kränger som R kit och slangen till dumpventilen ska på denn lilla anslutningen och det stora hålet pluggas, men dom måste ju byta plats, för så kan jag inte ha slangen.





_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R DSG -10 Såld!
<<   1, 2, 3, ... 10, 11, 12   >>
84317 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande