Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944S2 RaceCabrio PCSR8A #Såld
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (89740 totalt)
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Anders Zimdahl skrev:
Tråkigt med fälgen, skönt att det inte hände något allvarligare när du fick punka. Ska bli kul att ses på Mantorp i helgen och få se cabben rejsa igen! Bor du också på Scandic eller?


Tur i oturen! Har forfarande inte hittat anledningen till punkan. Däcket är så skadat att det är svårt att om jag kört på nåt vasst.

Och Sccandic är det som gäller mellan racen i helgen. Ska bli en spännande helg. Vi ses på Mantorp på Lördag morgon!

_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Naajjs thumbs up Såg lite dystert ut där ett tag, tur att det löste sig.

Ses på Lördag
/..en till som sover på Scandic

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Första tävlingen avklarad.

Finalhelgen på Mantorp med PCSR blev platsen för nypremiären på tävlandet.

Kom till Mantorp på morgonen med vetskapen om att jag låg kanske 5-6 sekunder efter de ledande bilarna i min klass.
Lyckades under första träning pressa ner tiden iallafall 1-2 sekunder. Men en baklängesåkning ner i sandfållan efter starten resulterade i att splittern lämnades kvar i sanden och styrservoremmen fick en smäll.
Detta gjorde att vid nästa pass så gick remmen av och bilen blev genast bra tyngre att styra. Alla bra fickparkering-egenskaper borta..
På kvalet körde jag 1.38 och hamnade nästan längst bak. Min konkurrent i klassen som körde jämnast med mig, Eddie Varvstopp startade bredvid mig.

RACE 1
I starten lyckades jag åka ifrån Eddie och höll ett bra avstånd. Försökte komma förbi en stor vit, svartrykande norsk 928 framför mig men lyckades inte men kammade hem en 3:e plats i klassen då jag höll Eddie bakom mig in i mål.

RACE 2
Återigen startade jag med Eddie bredvid mig men nu på min andra sida. Framför mig startade en blå 968 8B bil och målet var att så länge som möjligt hålla rygg på honom och försöka hålla samma tempo som de andra 8A bilarna i början av racet.
När starten går så kommer Fries mattsvarta 928:a ångande förbi längst depåmuren och jag lyckas ta rygg på honom genom första kurvan och får då den vita 928:an från gårdagen race mellan mig och Eddie.

Lyckas nästan hålla samma tempo som en annan 8A bil framför mig och hade jag vågat och varit mer rutinerad så hade jag kunnat attackera i flera kurvor de första varven medan han var upptagen med att kämpa med en 8B bil framför honom.
Märker själv jag gör flera fel första varven, fegar med bromsningen, svänger för tidigt in i kurvorna när jag följer en bil och fegar flera gånger när det är bilar framför. Till slut blir det en lucka och jag tappar kontakten helt. Efter att ha nästan bromsat av mig på rakan på grund av en fläck saneringsmedel släpper jag på takten och går i mål som tredjebil igen.

Konstaterar att jag kapat 3 sekunder på Mantorp under helgen men fortfarande behöver jag 2-3 sekunder för att utmana de snabbare bilarna!

Film från Race 2:s startvarv: http://www.youtube.com/watch?v=HFsVAcbKVho

Slutsats.

Återigen fast i träsket.
Kommer köra mycket nästa säsong.

_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1798



Grattis! Bra kört nu är det bara mängdträning

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Tack för en trevlig helg David, det hade inte varit det samma utan dig
Får be om ursäkt att jag inte var med och utmanade dig under racen. Men det kommer fler gånger..

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Bilen uppe på pallbockar och stötdämparna på väg till Jonas Jarlmark för service.

Vinterns planer är lite lack, inredningsjobb, ny lättare bakkofångare, bakspoiler samt front.

Samt täta det väldigt iriterande läckaget i servon.

Bilen även besiktad precis innan snön landade och det med blankt papper. thumbs up

_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Bilen fortfarande på pallbockar och stötdämparna fortfarande på renovering hos Jarlmark.

Fick ett samtal från honom igår och dämparna var i uselt skick.

Bakdämparna gick att rädda det mesta av men framdämparna blev utsidan och en kolvstång kvar av.
Tätningarna har blivit gamla och skräp följt med in i dämparna.

Positiva är att bilen kommer att vara mycket bättre på banan i år. Samt att kanske jag hittat några av de sekunder jag letat efter.

Negativt är att det ser mörkt ut för premiären på Gelleråsen!

_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431



Inte hänga läpp nu, du kommer så fort du är klar.

PS
Glöm inte skicka in anmäalan till serien

_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Serieanmälan skickad!

Hänger inte läpp. Hinner med några tävlingar i år.
Men i år handlar det fortfarande om att lära mig bilen.

Ska bli spännande att se hur bilen uppför sig med efter renoveringen av dämparna!
Hoppas på någon sekund snabbare på Mantorp.

_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1286



R924T skrev:
Bilen fortfarande på pallbockar och stötdämparna fortfarande på renovering hos Jarlmark.

Fick ett samtal från honom igår och dämparna var i uselt skick.

Bakdämparna gick att rädda det mesta av men framdämparna blev utsidan och en kolvstång kvar av.
Tätningarna har blivit gamla och skräp följt med in i dämparna.



Ah fii fan, sist jag hade in mina hos Jarlmark så var det samma visa - jag fick med en hoppsan-påse med trasiga grejjer - ytterhölje och kolvstång var i princip det enda som gick att rädda. Spräckta kolvar och allmänt krokigt innandöme! De krävs att man är noga med dessa juveler.... Rengöra mellan varje repa är det enda rätta!

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Äntligen är våren här!

Dämparna landade i helgen.
Monterade och bara en tur på vägen säger att det är stor skillnad!
Inga missljud och ett underbart flyt på vägen.


Hann även fixa vagnsboksbesiktningen idag.

Ska bli väldigt intressant att se hur bilen uppför sig på Gelleråsen på söndag!

_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Bilen är ihopskruvad iallafall efter en hjulinställning imorgon så är bilen komplett.

Dock är bilen i racefinish, lite krigsskador från förra året och lacken är sliten.

Trodde jag skulle hinna lacka och byta front i vinter iallafall men väntar fortfarande på glasfiberdelarna som beställdes i februari..

Så det får bli riktigt race-skick tills nästa vinter.

Ny gemballaspoiler och splitter beställd av Sanden iallafall, ska sitta på plats innan nästa race.

_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
Anders Zimdahl
Täby
Här sen Sep 2009
Inlägg: 223



Kul att läsa att du vill hålla cabben i bra skick. Det låter som att det där borde förra ägaren gjort tidigare.....
Syns på Gelleråsen.

_________________
Anders Zimdahl
Citera
Anders Zimdahl
Täby
Här sen Sep 2009
Inlägg: 223



Kul att läsa att du vill hålla cabben i bra skick. Det låter som att det där borde förra ägaren gjort tidigare.....
Syns på Gelleråsen.

EDIT: Jag var lite sen där, du hann med ett inlägg emellan.

_________________
Anders Zimdahl
Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Vi ses Anders!

Jag börjar inifrån med mekaniken först så får jag börja fila på utsidan när jag sluta landa i sandfållan i tid och otid.

Finns ju en hel del bilar i PCSR som man bara kan dregla över skicket på..

_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Hjulvinklarna nästan som jag ville. Bara caster fram och toe bak som inte ville helt men verkar varit ett problem som funnits tidigare baserat på de gamla protokollen som följde bilen.

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Blev ett avbrott mellan varm-uppen och första racet så jag passade på att skaffa lite nya kläder till cabben.

Ny höger framskärm, ny front och frontplåt. Bakre kofångare i kolfiber. Klarlackade den för extra bling..



Nylackad!


_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Redo för Rudskogen! Bara dekalerna kvar!


_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Prydligt David thumbs up
Vi ses i Norge

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Rudskogen avklarad!

Härligt väder och trevligt sällskap. Blev en lång dag med avfärd från Sverige 0250 och åter klockan 2400.

Efter lite felkörningar och förseningar anlände vi till Rudskogen motorcenter.
Härlig miljö och skön stämmning i depån. Mycket glada norrmän.

Hade svårt att få fart på banan men härlig kuperad, teknisk och snabb. Min nya favorit.

Andra tidsträningen fick mig att tro att det inte skulle bli någon träning för att efter rakan lämnade min frontpanel bilen. Över taket i ett moln av glasfiber.. Men silvertejp och en ansvarig norsk tekniker som bara skrattade och sade. "Nu får motoren mer luft" så var jag ute på banan igen och lyckades kvala in som 4:a i första racet.

RACE 1
Racet startade med att jag lyckades rycka ifrån Robin som startade bredvid och ta en tredjeplats. Efter det var det underbar racing där vi bytte placeringar flera gånger. Sedan höll det på att sluta illa när Robins bromsar inte höll längre och i en tajt hårnal var det nära vi båda hamnade i muren när hans bromspedal gick i botten. Robin bröt och jag kom över mållinjen som 3:a.

RACE 2
Efter mer tejpande så var det dax för race 2. Jag startade bredvid den snabbaste i 8A och jag satsade på att komma ifrån i starten. Jag hängde på norrmannen framför som körde i 8B.
Men i den långa kurvan som några norrman kallade "ångesten" så följde jag norrmannen igen ut idet spår jag brukar ta. MEn norrmannen bromsade på sig och jag var tvungen att byta linje och med kalla däck så fick det mig att sladda och efter en retursladd så var jag på tvären ut framför de bakomvarande bilarna stirrandes MOT klungan. :/
Allt gick väl men nu var jag sist av alla..
Då satsade jag och kände helt plötsligt att det gick riktigt fort. Körde så bra jag kunde och kämpade mig upp mot täten. Plötsligt så jag nr 5 framför mig och förstod att jag låg på tredjeplats. Sista varven lyckades jag bromsa mig förbi honom med och passerade målet som 2:a.

Väldigt nöjd med helgen minst sagt även om bilen inte ser lika fin ut som innan helgen men..
"That's racing!".

_________________
David (Krabban) Bengtsson
Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A
Porsche Sports Cup 8C 2016-2018
Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Grattis till bra placeringar David
Synd att din kaross inte tycker om att vara hel
Det är bara att konstatera att jag helt enkelt inte klarar av att hålla ditt tempo. Kul att träffas igen

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944S2 RaceCabrio PCSR8A #Såld
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (89740 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande