Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 997 GT3 CS -08 *Såld*
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (18585 totalt)
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320


Trådstartare
I lördags provade jag bankörning för första gången sedan Porsche center väst renoverat växellådan på garantin under vintern, fungerade utmärkt nu även under G-kraft

https://www.youtube.com/watch?v=OkZA4Kfvslg

https://www.youtube.com/watch?v=WMVISWuq-2Q

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320


Trådstartare
Första bankörningen för mig på CUP2 i söndag, bitvis dåligt grepp pga snö och hagel. Fick dock ett pass med ganska bra grepp ändå när det torkat upp lite och man efter ett par varv får lite värme i däcken. Här film från det passet

https://www.youtube.com/watch?v=NzjZtyPiIZU

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3451



Snyggt kört, verkar vara bra klipp i bitarna, skall bli kul att testa min nya i sommar och känna hur skillnaden är från min gamle 996GT3 CS.

Snubblade på min kommentar tidigare i tråden...

Wärhner skrev:
Härligt att se en 997GT3 som inte är vit thumbs up

Var riktigt snygg i rött faktiskt


Gissar 3ggr vad min är för färg

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320


Trådstartare
Wärhner skrev:
Snyggt kört, verkar vara bra klipp i bitarna, skall bli kul att testa min nya i sommar och känna hur skillnaden är från min gamle 996GT3 CS.

Snubblade på min kommentar tidigare i tråden...

Wärhner skrev:
Härligt att se en 997GT3 som inte är vit thumbs up

Var riktigt snygg i rött faktiskt


Gissar 3ggr vad min är för färg


Tack jag kör nog "hellre än bra" men för att vara jag gick det ganska fort ändå bitvis. Pumpbromsade lite "konstigt" inför Mjölbysvängen för det mesta och det var för att de tidigare passen var det rätt halkigt och det sätter sig lite i huvudet. Och jag var efter det lite orolig att inte få stopp på bilen och ville ha god marginal och känna att jag verkligen får ned farten, speciellt när det var någon jag körde ifatt. Tror den "felaktiga" bromstekniken glaserade bromsbeläggen lite för de var rätt raspiga några mil efter mötet. Nästa gång är nog förtroendet tillbaka och kan gå tillbaka till att bromsa normalt = hårt och sent

Jag tror inte det är någon stor skillnad mellan 996 GT3 och 997.1 GT3 men lite uppgraderade de väl hjulupphängningarna gissar jag. Och hästkraftsantalet var väl ganska lågt uppgivet på 996 GT3 jämfört med den reella effekten har jag läst.

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3451



nailhead skrev:


Jag tror inte det är någon stor skillnad mellan 996 GT3 och 997.1 GT3 men lite uppgraderade de väl hjulupphängningarna gissar jag. Och hästkraftsantalet var väl ganska lågt uppgivet på 996 GT3 jämfört med den reella effekten har jag läst.


996:an Mk1 (360Hk) + cargrafic helsystem, den nya 997:an har jag kammar, avgas, kattar, mjukvara, luftfilter. RS svänghjul och så, bromsade straxt över 440Hk beräknat i maskin i vintras så hoppas kunna förbättra pers (1.29.1) som jag körde med 996:an i somras. Hade iofs Öhlins R & T på 996:an.
997:an är ju ca 40kg tyngre men har mer däck i backen, skall bli spännande att jämföra.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320


Trådstartare
Wärhner skrev:
nailhead skrev:


Jag tror inte det är någon stor skillnad mellan 996 GT3 och 997.1 GT3 men lite uppgraderade de väl hjulupphängningarna gissar jag. Och hästkraftsantalet var väl ganska lågt uppgivet på 996 GT3 jämfört med den reella effekten har jag läst.


996:an Mk1 (360Hk) + cargrafic helsystem, den nya 997:an har jag kammar, avgas, kattar, mjukvara, luftfilter. RS svänghjul och så, bromsade straxt över 440Hk beräknat i maskin i vintras så hoppas kunna förbättra pers (1.29.1) som jag körde med 996:an i somras. Hade iofs Öhlins R & T på 996:an.
997:an är ju ca 40kg tyngre men har mer däck i backen, skall bli spännande att jämföra.


Lycka till med nya bilen, det bara måste ju bli lägre varvtid nu med den setup'en

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Det borde gå åka 1,27 or tycker ja

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3451



nailhead skrev:
Wärhner skrev:
nailhead skrev:


Jag tror inte det är någon stor skillnad mellan 996 GT3 och 997.1 GT3 men lite uppgraderade de väl hjulupphängningarna gissar jag. Och hästkraftsantalet var väl ganska lågt uppgivet på 996 GT3 jämfört med den reella effekten har jag läst.


996:an Mk1 (360Hk) + cargrafic helsystem, den nya 997:an har jag kammar, avgas, kattar, mjukvara, luftfilter. RS svänghjul och så, bromsade straxt över 440Hk beräknat i maskin i vintras så hoppas kunna förbättra pers (1.29.1) som jag körde med 996:an i somras. Hade iofs Öhlins R & T på 996:an.
997:an är ju ca 40kg tyngre men har mer däck i backen, skall bli spännande att jämföra.


Lycka till med nya bilen, det bara måste ju bli lägre varvtid nu med den setup'en


Tack :-) Nu skall jag inte spamma din tråd mer med mitt

Supramannen skrev:
Det borde gå åka 1,27 or tycker ja


Det är en rimlig målsättning tycker jag.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 997 GT3 CS -08 *Såld*
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (18585 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande