Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes 250 CE -72 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 6 besök senaste veckan (47670 totalt) |
_________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||
_________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||
_________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||
Tack!
Detta är säkert inte bland dom sexigaste när man följer andra byggen här på rejsa Men jag tycker det är superintressant. Har faktiskt inte hittat en enda referens (googlat som bara den) att få lite tips och ta lärdom av. Gillar plåtfälgar skarpt _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||
Hehe, tack! Bilen väger ju bara 1380 kg vilket är 505 kg mindre än en SL Merca med motsvarande motor, så... _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||
_________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||
_________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||
hahah! Svarade dig just i min tråd att jag funderar på dessa bromsar och samma sekund jag tryckte på skicka fick jag en ny notis om inlägg i din tråd där du skriver ovan Ser bra ut! _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||
Här: http://www.brake-lines.co.uk/automot _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||
Lite update...
En Mercedes M104 HFM-motor har varvtalsspärr vid 4000 rpm när bilen är stillastående. När bilen rullar så får ECU:n på modernare bilar fartsignalen från ABS-enheten och spärren släpper. Min bil har inte ABS så jag fick bygga en transmitter i hastighetsvaijern. Terratrip används i bl.a. Historic Rally. _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||
Jodå, det händer hela tiden. Blir lite dåligt med uppdateringar, kanske lite input skulle sporra en...
Fått igång motorn med original kabelhärva och ECU. Motorn stannar dock efter ca. 10 sek. Verkar som om bensinpumpen inte får signal på att motorn går? Pumpen lägger av. Håller på att undersöka problemet. Mitt första avgasbygge på gång. Fick bra tips av Guson på "skruva banåkabil" forumet. Rostfri grenrör från C36 AMG och original downpipe. Blir en 2,5" från Y-röret och bakåt med två ovala friflödesdämpare, en mindre i mitten och en så stor som möjligt längst bak. Sätter Y-röret med lambda ca. 30cm längre fram än original X-rör. Ev. så sätter jag en ca. 10cm bit av 2,25" direkt efter Y-röret för att speeda på strömningen. Ljuddämparna kommer från Martelius Exhaust, tillverkar dämpare till Apple Racing men kostar hälften SEn blir det gaspedal. Saknar svets så måste hitta på ngn annan lösning. Det kommer att bli nåt från Hotrod världen :shifty2: _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||
INput: Skippa allt manuellt och kasta in ett nytt sprut och gör som jag ska göra kör Shadowdash på en 7" tablet
Se film> http://www.youtube.com/watch?v=X7JOL Kortare film > http://www.youtube.com/watch?v=gBb6- Passar C36 grejorna Michael Bolton? _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||
Bra tanke, men jag kör ned original nu tills jag får bilen besiktigad för motor- etc. bytet. Får titta på standalone kanske i vinter sen. Men, tror inte att det blir Megasquirt, blir nåt mera "färdigt" (=dyrare ) så man slipper pula hela tiden.
Jo, C36 är bolton. Den är ju en borrad M104, en 280, med en SD350 vevaxel och lite annat smått och gott. Min bil kommer nog inte att ligga långt efter en C36 _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||
Jag känner en som är riktigt duktig på MS som ska mappa och installera alles på min m103 motor. Roligt med MS finns bra support och communityn. Dock kör polarn Haltec på sin ca 800hk SLC. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||
Våra race- och banåkarbilar Mercedes 250 CE -72 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 6 besök senaste veckan (47670 totalt) |