Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 9 besök senaste veckan (54823 totalt) |
Har mätt mottryck ,men återigen svårt att säga avgastemp ok lamda ok så borde inte vara det, men mappningen var ju till org motorsport avgas, tyvärr funkar det inte på Ring Knutstorp. Stämmer deras resultat vilket dom bör göra ligger den mellan 95-100 db. Sedan att konsekvensen är väldigt flytande med 95 db gör det väldigt osäkert, vissa banor är den ok med motorsport systemet vissa inte, så vi tog beslutet att göra den enligt sbf regel, för att slippa allt tjafs om buller,
![]() _________________ Sten Jarl |
2 DAGAR KVAR TILL RACE RING KNUTSTORP, HINNER INTE FÅ RÄTT DÄCK, FÅ FORTSÄTTA MED DOM SMALA,
MEN ÄNDÅ VIKTIGT ATT SE SÅ ATT BILEN GÅR BRA MED LITE MER MAT ,INTE MATTAS AV. LITE BILDER PÅ SAMLING AV DELAR , TILL ORG GTR V8 MOTOR SOM FÄRDIGSTÄLLS I VINTER. Enligt Kronenburg ska den lämna mellan 560hk-till 630 hk beronde vilket kamset vi monterar , följde med 4 racetoppar från ursprungsmotorn, och har köpt en ny underdel med ceramic plated aplicoat 2000. istället för nicasil. carillostakar je kolvar .Vi ombesörjer Ceramic coating samt lev kolvar, detta går även om blocket eller cyl är väldigt skadade, behöver svetsas sprickor eller dylikt. Se bilder ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Sten Jarl |
Tyvärr blir det inget Kanonlopp i år,där blev för bra krut med ny mapp, drog av drivaxel i starten på Km Ring Knutstorp. Drexler kan inte lova lev av nya axlar , minst 4-5 veckor, 1 har gått så förhoppningsvis blir det Falkenberg i alla fall. Så här ser en trasig axel ut.
![]() ![]() _________________ Sten Jarl |
Nu är det väntans tider, Drivaxlar från Drexler, ny tank från advanced fuel systems i Uk, när bilen ända blev stående pillade jag lite med matningspumpar o tryckpumpar, och fick väldigt högt motstånd i en av matningspumparna, rev ut bränsletanken ut med foamet, Och vad finner vi där, en av silarna hade ramlat av eller aldrig suttit på så följden blev med lite bensin i tanken sög den fast i botten , bara en matningspump som levererade till catchtanken. Allt kan hända i racing. Nya motorn har anlänt i delar, ska försöka hinna få ihop den till Falkenberg, kunde vara kul att prova bilen så som den var byggd från början, men tiden är som vanligt knapp, hänger på att alla delar verkligen är med där, hinner vi har KMS lovat fixa filer online o JPM i Helsingborg kör den på rulle. den GULA BMW M3 GTR är klar från lack ska monteras sedan till Danmark för att säljaren av motorn ska fixa sprutet,lite svårstartad slår en signal sedan tvärdöd. I en perfekt värld blir båda klara till Falkenberg, Men vi får se vad verkligheten säger. Att vara beroende av andra leverantörer är som det är, bara att vänta o hoppas på att dom håller sina leveranstider. Sista bilden Anderstorp 1998 Bmw m3 dtm evo 2 1992 årsmodell Körde i Gt med den bilen, bmw hade lättat den enlig konstens alla regler kolfiber titan magnesium glömt karossen i syrabad, har för mej den vägde in på 970 kg fulltankad med ballastankarna 50 % fyllde ,med mer bränsle föll funktionen. Kul bil
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Sten Jarl |
Samma bil 5 år tidigare.
![]() _________________ Sten Jarl |
Tror inte man hade klarat det , som tur var mätte dom alltid vid avgas 4000 rpm. Ibland var det bättre förr. Tror den låg på runt 130 db framfrån vid fullgas. https://www.youtube.com/watch?v=fHBJ
_________________ Sten Jarl |
Ännu en bild av Bmw m3 dtm evo 2 ,ett tag sedan . http://www.hyllingems.se/bilder/show
_________________ Sten Jarl |
FOTO FRÅN FACEBOOK 1992 DTM TÄVLING 11-12 Cecotto på andra plats i race två, hade bästa träningtid Bmw Motorsport var lyckliga Cecotto satte snabbaste träningstid,Och Bmw motorsport firade 20 år. https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n
![]() ![]() ![]() _________________ Sten Jarl |
Sju kolvar och en kam
![]() Har den stötstänger? ![]() ![]() Jobba på så blir det inkörning på Falkenberg. |
Imponerade bygge!
Så härliga bilder och filmer, tack för att du påminner oss om den bästa tiden ![]() Kommer mycket väl ihåg din M3.a, mycket imponerad av den. En annan trevlig M3 E30 video från 1988, med Patrick Snijers bakom ratten, och så han rattar: http://m.youtube.com/watch?v=wwkDODW _________________ Sonny Långström 325i -89 635 CSi -86 |
Ilandsproblem ,Bygga endurancemotor, 540 hk bra vrid eller sprintmotor, 630 hk. Svårt val men har bestämt mej ,blir endurance motor,bilen är byggd för den effekten. samt så är den klassad i vnl,och vi hann inte i år men nästa år är förhoppningen att i alla fall prova ett 4 timmars. För modsport 1 har den ett taskigt effekt kontra vikt nu med 430 hk vikt 1390kg 3.24 kg att släpa på per hästkraft. med nya motorn 530hk-1390kg 2.62 kg. börjar närma sej vettig effekt -vikt, tyvärr så är dom riktigt lätta ner på 1,9 kg per hästkraft. stor skillnad.men inget att gnälla om ,bara att gasa tidigare ,och bromsa senare,lite fler motorbyggsbilder.
![]() ![]() ![]() Mont underdel måndag kväll plugga för torrsump,försöka hinna med topparna, fint med kvällsarbete. ![]() ![]() _________________ Sten Jarl |
Blir riktigt grymt med den motorn i
![]() Brukar dessa drivaxlar du har utmattas och kunna gå av efter x-antal timmar, typ som 996/997cup bilarnas? Jag kör ju med std 996 Carrera ihåliga drivaxlar i min och bara väntar på att nån går av... _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
Där är livslängd på dom ,men enligt loggen skulle jag ha 50 timmar kvar, så visst är där utmattning i dom, beror på härdningen enligt Drexler. så både tid i ren ålder sedan driftstid. Trista med dessa är att dels är dom skitdyra , special för bilen, o beställning av fyra axlar av drexler, ligger på lev tid 4-6 veckor punkt slut, både vi o Alpina har försökt jaga på dom, men det är som det är.
![]() _________________ Sten Jarl |
Montering påbörjad , ventiler inslipade ,beställt ny sats tryckare Bmw motorsport, 32 st, kolvar stakar block klart vev monterad, arp bult till vev kolvar toppar.ersatt vanos. Nu gäller det att drivaxlar o tank anländer till den 12 så vi kan köra på Falkenberg Med båda bilarna, vänta på delar är som det är. Bara hålla tummarna
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Sten Jarl |
Tank anlänt drivaxlar kom precis, fuelcell o catch tank monterat nu ska bara drivaxlarna i med , Den gula Bmw m3 gtr är igång , Jörgen Pierre o Martin har lyckats få liv i sprutet som tillverkaren dömde ut o tyckte att det bara var att köpa nytt, istället för 3400 pund ,2st motstånd för 11 kr st. Blir bättre o bättre.
![]() ![]() _________________ Sten Jarl |
Och så ska den gå när den är klarhttps://www.youtube.com/watch?v=
![]() _________________ Sten Jarl |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 9 besök senaste veckan (54823 totalt) |