Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 Alms v8 SSK KLASS3
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9 besök senaste veckan (54823 totalt)
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Har mätt mottryck ,men återigen svårt att säga avgastemp ok lamda ok så borde inte vara det, men mappningen var ju till org motorsport avgas, tyvärr funkar det inte på Ring Knutstorp. Stämmer deras resultat vilket dom bör göra ligger den mellan 95-100 db. Sedan att konsekvensen är väldigt flytande med 95 db gör det väldigt osäkert, vissa banor är den ok med motorsport systemet vissa inte, så vi tog beslutet att göra den enligt sbf regel, för att slippa allt tjafs om buller,

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
2 DAGAR KVAR TILL RACE RING KNUTSTORP, HINNER INTE FÅ RÄTT DÄCK, FÅ FORTSÄTTA MED DOM SMALA,
MEN ÄNDÅ VIKTIGT ATT SE SÅ ATT BILEN GÅR BRA MED LITE MER MAT ,INTE MATTAS AV. LITE BILDER PÅ SAMLING AV DELAR , TILL ORG GTR V8 MOTOR SOM FÄRDIGSTÄLLS I VINTER. Enligt Kronenburg ska den lämna mellan 560hk-till 630 hk beronde vilket kamset vi monterar , följde med 4 racetoppar från ursprungsmotorn, och har köpt en ny underdel med ceramic plated aplicoat 2000. istället för nicasil. carillostakar je kolvar .Vi ombesörjer Ceramic coating samt lev kolvar, detta går även om blocket eller cyl är väldigt skadade, behöver svetsas sprickor eller dylikt. Se bilder


LITE VINTERJOBB.

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Tyvärr blir det inget Kanonlopp i år,där blev för bra krut med ny mapp, drog av drivaxel i starten på Km Ring Knutstorp. Drexler kan inte lova lev av nya axlar , minst 4-5 veckor, 1 har gått så förhoppningsvis blir det Falkenberg i alla fall. Så här ser en trasig axel ut.

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Nu är det väntans tider, Drivaxlar från Drexler, ny tank från advanced fuel systems i Uk, när bilen ända blev stående pillade jag lite med matningspumpar o tryckpumpar, och fick väldigt högt motstånd i en av matningspumparna, rev ut bränsletanken ut med foamet, Och vad finner vi där, en av silarna hade ramlat av eller aldrig suttit på så följden blev med lite bensin i tanken sög den fast i botten , bara en matningspump som levererade till catchtanken. Allt kan hända i racing. Nya motorn har anlänt i delar, ska försöka hinna få ihop den till Falkenberg, kunde vara kul att prova bilen så som den var byggd från början, men tiden är som vanligt knapp, hänger på att alla delar verkligen är med där, hinner vi har KMS lovat fixa filer online o JPM i Helsingborg kör den på rulle. den GULA BMW M3 GTR är klar från lack ska monteras sedan till Danmark för att säljaren av motorn ska fixa sprutet,lite svårstartad slår en signal sedan tvärdöd. I en perfekt värld blir båda klara till Falkenberg, Men vi får se vad verkligheten säger. Att vara beroende av andra leverantörer är som det är, bara att vänta o hoppas på att dom håller sina leveranstider. Sista bilden Anderstorp 1998 Bmw m3 dtm evo 2 1992 årsmodell Körde i Gt med den bilen, bmw hade lättat den enlig konstens alla regler kolfiber titan magnesium glömt karossen i syrabad, har för mej den vägde in på 970 kg fulltankad med ballastankarna 50 % fyllde ,med mer bränsle föll funktionen. Kul bil




_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare

_________________
Sten Jarl
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



vilken underbar film!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Tror inte man hade klarat det , som tur var mätte dom alltid vid avgas 4000 rpm. Ibland var det bättre förr. Tror den låg på runt 130 db framfrån vid fullgas. https://www.youtube.com/watch?v=fHBJwVXKViE

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Ännu en bild av Bmw m3 dtm evo 2 ,ett tag sedan . http://www.hyllingems.se/bilder/showImage.asp?Image=1328_500.jpg

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
FOTO FRÅN FACEBOOK 1992 DTM TÄVLING 11-12 Cecotto på andra plats i race två, hade bästa träningtid Bmw Motorsport var lyckliga Cecotto satte snabbaste träningstid,Och Bmw motorsport firade 20 år. https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10570400 . . . . så här såg den ut när vi hämtade den i Hong Kong 1997, efter väldigt mycke tvättande,stått i tullupplag i 2 eller 3 år, nya regndäck var med men efter den tiden i varmt upplag så var dom väldigt närma bakelit, Första varvet i regn var som Bambi på hal is.
när den var klar så blev den så här
lite fler roliga bilar Vår hembyggda m3 med 3,6 liters m5 motor 376 hk med 326 gradres procarkammar. Hasses GT40 OCH M3 DTM EVO 2
dÄR SYNS ÄVEN VÅR 2002 LÅNGLOPPSBIL MED 2,5 LITERS 4 2 VENTILS. och Alpina b7 Turbo Med biturbons motor men med singelturbo o spec kablage o motorstyrning från Alpina , Spann på 4 i 200 km/h varvstoppen på 5 växel tror det var 282 km/h i riktig fart

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Motorbygge påbörjat , alltid kul med nya grejer.


_________________
Sten Jarl
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19611



Sju kolvar och en kam


Har den stötstänger?

Jobba på så blir det inkörning på Falkenberg.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Tar tid att packa upp Nicklas. mycket att hålla reda på 32 ventiler 4 kammar 8 stakar 8 kolvar och en massa annat krafs

_________________
Sten Jarl
Citera
SL
Karlskrona
Här sen Jul 2007
Inlägg: 62



Imponerade bygge!
Så härliga bilder och filmer, tack för att du påminner oss om den bästa tiden
Kommer mycket väl ihåg din M3.a, mycket imponerad av den.
En annan trevlig M3 E30 video från 1988, med Patrick Snijers bakom ratten, och så han rattar:
http://m.youtube.com/watch?v=wwkDODWIb_o

_________________
Sonny Långström
325i -89
635 CSi -86
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Ilandsproblem ,Bygga endurancemotor, 540 hk bra vrid eller sprintmotor, 630 hk. Svårt val men har bestämt mej ,blir endurance motor,bilen är byggd för den effekten. samt så är den klassad i vnl,och vi hann inte i år men nästa år är förhoppningen att i alla fall prova ett 4 timmars. För modsport 1 har den ett taskigt effekt kontra vikt nu med 430 hk vikt 1390kg 3.24 kg att släpa på per hästkraft. med nya motorn 530hk-1390kg 2.62 kg. börjar närma sej vettig effekt -vikt, tyvärr så är dom riktigt lätta ner på 1,9 kg per hästkraft. stor skillnad.men inget att gnälla om ,bara att gasa tidigare ,och bromsa senare,lite fler motorbyggsbilder.




Mont underdel måndag kväll plugga för torrsump,försöka hinna med topparna, fint med kvällsarbete.

_________________
Sten Jarl
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732



Blir riktigt grymt med den motorn i thumbs up

Brukar dessa drivaxlar du har utmattas och kunna gå av efter x-antal timmar, typ som 996/997cup bilarnas?
Jag kör ju med std 996 Carrera ihåliga drivaxlar i min och bara väntar på att nån går av...

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Där är livslängd på dom ,men enligt loggen skulle jag ha 50 timmar kvar, så visst är där utmattning i dom, beror på härdningen enligt Drexler. så både tid i ren ålder sedan driftstid. Trista med dessa är att dels är dom skitdyra , special för bilen, o beställning av fyra axlar av drexler, ligger på lev tid 4-6 veckor punkt slut, både vi o Alpina har försökt jaga på dom, men det är som det är.

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Montering påbörjad , ventiler inslipade ,beställt ny sats tryckare Bmw motorsport, 32 st, kolvar stakar block klart vev monterad, arp bult till vev kolvar toppar.ersatt vanos. Nu gäller det att drivaxlar o tank anländer till den 12 så vi kan köra på Falkenberg Med båda bilarna, vänta på delar är som det är. Bara hålla tummarna thumbs up thumbs up

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Tank o drivaxlar på g kommer tisdag onsdag, så vi är på Falkenberg fredag, med riktigt tur båda bilarna.

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Tank anlänt drivaxlar kom precis, fuelcell o catch tank monterat nu ska bara drivaxlarna i med , Den gula Bmw m3 gtr är igång , Jörgen Pierre o Martin har lyckats få liv i sprutet som tillverkaren dömde ut o tyckte att det bara var att köpa nytt, istället för 3400 pund ,2st motstånd för 11 kr st. Blir bättre o bättre.
och liten snutt på gerenth motorn när den brummar. http://youtu.be/CIaBqlev3gU nu är det bara mont av det sista på den, kör test fredag funkar allt kör vi race lör söndag med.

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 357


Trådstartare
Och så ska den gå när den är klarhttps://www.youtube.com/watch?v=pDvDaLSd2lg

_________________
Sten Jarl
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767



Hej!
Hur gick det för er i helgen? Fick ni fart på båda bilarna?
/ Mattias Claus

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 Alms v8 SSK KLASS3
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9 besök senaste veckan (54823 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande