Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 - BMW Cup #58 Team 57 Motorsport|Nya tag för 2016
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (44662 totalt)
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



andreas.e skrev:
Wow, vilken överraskning! Postnord Logistics påstår att de försökte leverera imorse. Synd att jag satt och väntade och det inte kom någon...

Och en ännu härligare fortsättning är att jag uppenbarligen ska hämta ena kollit på Hemköp efter kl16 idag.
Har ni sett någon hämta en motorhuv i kassan på hemköp!? Eller fyra dörrar? Eller framskärmar eller baklucka


Underbart, min vardag..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Supramannen skrev:
andreas.e skrev:
Wow, vilken överraskning! Postnord Logistics påstår att de försökte leverera imorse. Synd att jag satt och väntade och det inte kom någon...

Och en ännu härligare fortsättning är att jag uppenbarligen ska hämta ena kollit på Hemköp efter kl16 idag.
Har ni sett någon hämta en motorhuv i kassan på hemköp!? Eller fyra dörrar? Eller framskärmar eller baklucka


Underbart, min vardag..


Ja samma här. Delar bara med mig lite mer nu än vanligt då jag inte har haft en aktuell projekttråd på flera år hehe. Man får ju huvudvärk för mindre alltså...

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1206



Beställde remhjul på vac motorsport i i USA och tisdags 2 dec helt chockad dhl express stod på trappan idag. Är det vanligt?

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Uffe24 skrev:
Beställde remhjul på vac motorsport i i USA och tisdags 2 dec helt chockad dhl express stod på trappan idag. Är det vanligt?


Jovars, det händer. Men det är en del planeter och stjärnor som behöver ligga i linje med varann för att det ska ske.

Tror ni att mina saker fanns på Hemköp som avin sade? Nix. Och det gick inte att se vart de är heller...

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329



Det var som när jag beställde express hempaket från netonnet då framgick det att det inte gick att leverera hem när det är lantbrevbärare. Så när paketet var 2mil hemifrån så skickade dom tillbaks det 7mil för omsortering . Det kom efter 3dagar till ett ombud "Express"? Och posten hade ju inte en tanke på att ringa mig fastän jag ringde dom och undrade vart paketet tagit vägen

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Efter många om och men så fick jag tag på grejerna igår. Och ja, alla fyra dörrar fanns att hämta på Hemköp...i kassan...

Kommer nog bli bra detta!



_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Chic_2009
Anderstorp
Här sen Jun 2010
Inlägg: 373



Var har ni köpt dörrarna för någonstans?

_________________
Hans Fridén

friden.hs@telia.com
www.hfracing.se
Citera
rickardk
Östergötland
Här sen Feb 2012
Inlägg: 263



Blir grymt de där!

_________________
R icka rd K rumlin de
R iickardsnabelahotmailpunktcom
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Chic_2009 skrev:
Var har ni köpt dörrarna för någonstans?


Pesch motorsport i Tjeckien.

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Ikväll var det tidsödande aktiviteter i form av att montera och passa in alla dörrar samt montera handtagen med tillhörande mekanism för att kunna öppna och stänga. Blev helt ok måste jag säga. Men jag undrar hur de hade tänkt sig att man ska fästa rutorna, det finns ingen som helst kant i ramarna att varesig pressa i en hylsa eller att dra en bult igenom. Trodde det skulle vara lite smidigare när de faktiskt sålde rutorna tillsammans med dörrarna... Men tji fick jag!

Nu behöver vi fram- och bakbumpers! Acm har semi-lovat att de skickas på torsdag. Håller tummarna att det blir så.

Annars tänkte jag väl att de börjar bli dags att se ifall motorn startar efter att vi har tagit bort så mycket kanel.


_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Har jobbar vidare med vinge och baklucka. Dsuz-fästena...är en riktig plåga. Men jag får stå mitt kast efter att ha köpt både baklucka och huv utan stödram!

Nästa steg är att fixa stöd för vingen. Kommer nog att bli några stag inifrån bilen.



_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1311



Snyggt jobbat med all plast thumbs up Måste vara ett hästjobb att passa in dörrarna. Blir det annan färg än röd? Om vingen blir instabil i sidled kan ni ju krysstaga med tunn stålwire. Effektivt, lätt och snyggt.

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



andreas.e skrev:
Har jobbar vidare med vinge och baklucka. Dsuz-fästena...är en riktig plåga. Men jag får stå mitt kast efter att ha köpt både baklucka och huv utan stödram!

Nästa steg är att fixa stöd för vingen. Kommer nog att bli några stag inifrån bilen.




Köp marcus klara istället så kan du lägga tid på trimma motor..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Supramannen skrev:
andreas.e skrev:
Har jobbar vidare med vinge och baklucka. Dsuz-fästena...är en riktig plåga. Men jag får stå mitt kast efter att ha köpt både baklucka och huv utan stödram!

Nästa steg är att fixa stöd för vingen. Kommer nog att bli några stag inifrån bilen.


Köp marcus klara istället så kan du lägga tid på trimma motor..


Han ska väl behålla bilen och har sålt motorn till Blitxt?

Får se exakt vad jag hittar på med motorn i år.

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Racetec
Näsum
Här sen Apr 2006
Inlägg: 580




_________________
Mvh Kristofer Larsson
ex-BMW CS #7228
ex-BMW SC #770
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Racetec skrev:
tror han menar vingen...

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=97453


Så går det när man läser fort och fel!

Denna vinge är Stålheims gamla

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Börjar lika en bil igen!

Har alla delar utom splitter nu. Ska fixa fästen för huven, några till för fronten och sen fästa bakbumpern imorgon. Sen är det en del inpassningsjobb kvar med fronten och lampor. Framskärmar med breddare blev klara igår sånär som på att jag ska kapa ur skärmarna.

Är det någon som kör med en front från ACM? Jag upplever att framläppen är 6-7cm högre upp från marken än original?


_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3218



Känns som hela bilen ser högre ut än en org M3 på den sista bilden.
Men JA, fronten ser skum ut

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
frapp skrev:
Snyggt jobbat med all plast thumbs up Måste vara ett hästjobb att passa in dörrarna. Blir det annan färg än röd? Om vingen blir instabil i sidled kan ni ju krysstaga med tunn stålwire. Effektivt, lätt och snyggt.


Tack! Yes den kommer gå i samma svart/grå/guld-tema som min 130. Ska bara tänka ut någon bra design!
Kolla noga så ser du att vingen redan har den åtgärden som du tipsar om, det är dock Stålheimarnas förtjänst!

Värre är det att klura ut en lämplig design av förstärkning för vingen. Blåser man på den så flexar hela bakluckan, som är lövtunn. Måste göra en konstruktion som är fäst inne i bilen, med genomgående fästen genom bakluckan för vingen.

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



andreas.e skrev:
frapp skrev:
Snyggt jobbat med all plast thumbs up Måste vara ett hästjobb att passa in dörrarna. Blir det annan färg än röd? Om vingen blir instabil i sidled kan ni ju krysstaga med tunn stålwire. Effektivt, lätt och snyggt.


Tack! Yes den kommer gå i samma svart/grå/guld-tema som min 130. Ska bara tänka ut någon bra design!
Kolla noga så ser du att vingen redan har den åtgärden som du tipsar om, det är dock Stålheimarnas förtjänst!

Värre är det att klura ut en lämplig design av förstärkning för vingen. Blåser man på den så flexar hela bakluckan, som är lövtunn. Måste göra en konstruktion som är fäst inne i bilen, med genomgående fästen genom bakluckan för vingen.


Det va ju det jag menade med Spjuverns vinge, det är BMW cups bästa vinge, stabilast, högst och bäst..

Men nu såld

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Supramannen skrev:
andreas.e skrev:
frapp skrev:
Snyggt jobbat med all plast thumbs up Måste vara ett hästjobb att passa in dörrarna. Blir det annan färg än röd? Om vingen blir instabil i sidled kan ni ju krysstaga med tunn stålwire. Effektivt, lätt och snyggt.


Tack! Yes den kommer gå i samma svart/grå/guld-tema som min 130. Ska bara tänka ut någon bra design!
Kolla noga så ser du att vingen redan har den åtgärden som du tipsar om, det är dock Stålheimarnas förtjänst!

Värre är det att klura ut en lämplig design av förstärkning för vingen. Blåser man på den så flexar hela bakluckan, som är lövtunn. Måste göra en konstruktion som är fäst inne i bilen, med genomgående fästen genom bakluckan för vingen.


Det va ju det jag menade med Spjuverns vinge, det är BMW cups bästa vinge, stabilast, högst och bäst..

Men nu såld


Jag hade koll på den, men tyvärr var del lite utanför budget för detta bygge i år

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 - BMW Cup #58 Team 57 Motorsport|Nya tag för 2016
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (44662 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande