Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325ti-02 Ringwerkzeug-LastyearofLindenhof! Ev till salu.
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (22741 totalt)
Glenn M.
Kongsvinger
Här sen Aug 2014
Inlägg: 109



I like Martin

_________________
Glenn Melbye

Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition''
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Kan nog bli alldeles utomordentligt trevligt till sist! Finns lite lösa planer på att spendera påsken i Nürburg, men inget är bokat än. Skulle helst sett att bilen får bur samt ordentligt bälte innan avresa!

_________________
Martin Nymberg
Citera
Nymberg
Helsingborg
Här sen Okt 2005
Inlägg: 27



Du gör en redan trevlig bil ännu trevligare, det kommer att bli riktigt bra!

Kanske inte optimal som vinterhäck men jag har aldrig känt mig så säker med ordentliga ställ i bra fart på snö.. thumbs up

Kanske har liiite att göra med att man sladdat runt i allt för många häckiga 245:or i yngre år!

"Spakstället" blev fenomenalt bra, riktigt härlig känsla! thumbs up


PS. Reggade mig här 20 Okt -05, och första inlägg 30 Jan -15, segstartad..

_________________
Mikael Nymberg
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
En liten update här! Väntar otåligt på min halvbur från wiechers som jag hoppas skall anlända innan ringenresan som blir över påsken I värsta fall blir det enbart stol och ev bälte även fast det kanske ej är att rek utan bur!? I övrigt fick jag hem mitt 4P bälte i veckan, känns bra kvalitetsmässigt trots ynka 89EUR. Lade även en beställning på en uppsättning Team Dynamics 1.2 18x8 ET35 som mest troligen blir skodda med Federal rsr 225/40-18 eller möjligen Kumho KU36. Vill till denna säsong ha ett däck som passar utmärkt att köra på sommarhalvåret både på gata/bana. Sen när man blir varmare i kläderna kan riktiga r-däck bli ett alternativ som då enbart får gå bana. Bilen skall även få ny olja/filter innan turen går söderut! Vad rekommenderar ni mig att köra? Jag funderar på castrol Edge 10w60 Ti FST.





Med vänlig hälsning, Martin

_________________
Martin Nymberg
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Fortskrider sakta detta lilla projekt . Monterade stolen på fartfabrikens väldigt smidiga underrede med sidofästen! I övrigt rensade jag ur den lite på onödigheter inför buren som skall skickas enl wiechers den 23/3, problemet är att vi åker söderut med Finnlines kvällen den 31/3... Blir en riktig nervpers detta . Skall i veckan klura lite på en alternativ montering av 4P bältet så jag i värsta fall får åka utan bur över påsken på ringen. I veckan skall fälgarna även dyka upp och vill allt sig väl kan dem sitta på till helgen som kommer, däckvalet denna säsong blev Federal RSR 225/40 18". Det sista som sedan skall göras är att byta bakskivor som ligger och väntar samt ett byte till färsk 10w60 som väntas hem från Mapodo. Sen good to go





_________________
Martin Nymberg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Hoppa bur å bälte denna gången o ta fatt i resten i lugn och ro. Njut av resan utan massa onödig stress.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Bältet måste till då det blir mer jobb med att få till en lösning med org bälte än att borra för öglor med Fia-plattor(om jag borrar på rätt ställe). Förhoppningsvis reder det ut sig i veckan! Men är med på vad du menar med stressen, men känner jag mig själv rätt så kommer jag försöka skruva i buren om vi så bara har två timmar kvar tills vi ska köra mot båten...

_________________
Martin Nymberg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Körde med orginalbälte o skalstol ganska länge. Märkte inga svårigheter och det var helt utan modda. Hellre en resa utan bälte o bur än att stressa ihop så oerhört viktiga saker.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Förstår vad du menar! Kommer dock inte göra några livsfarliga installationer utan det sker med Fia-plattor på korrekt vis. Buren i sig är en clubsportvariant då detta vart det enda wiechers gör till compacten, så den fästs i fyra(tror jag) original infästningar i bilen vilket borgar för ett väldigt snabbt montage.

_________________
Martin Nymberg
Citera
Totti
Mjölby
Här sen Maj 2007
Inlägg: 214



Jag hade helt missat att du startat en biltråd om min gamla bil! Kul! thumbs up
Ska bli kul att höra hur den beter sig nere på ringen sen!

_________________
Andreas Källström

Brukis: BMW X3 20d Xdrive f25
Tidigare: BMW 325ti Compact E46
Tidigare: Renault Clio 2,0 Sport
Tidigare: Mazda MX-5 1,6 NA
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Jajemen, ska bli väldigt roligt. Ska försöka få ihop 10-20 varv förhoppningsvis . Är väldigt spänd på att känna på bilen till helgen med nya fälgar/däck, vinterdäcken erbjuder ingen direkt angenäm upplevelse vid inspirerad körning .

_________________
Martin Nymberg
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Hemkommen och fantastiskt nöjd efter premiärtur till ringen med kärran .

Allt gick över förväntan måste jag börja med! Då jag aldrig kört på Nordslingan med rwd(endast 20-30talet varv med r4r Swift) så var det lite nervöst. Väderutsikterna spädde på det hela minst sagt då det stundtals kändes som att det kunde bli mer vinterkänsla än vårkänsla Bifogar här två bilder på morgon vs eftermiddag med princip samma scenario ons-lör!




Som ni ser vart det kalla ruggiga mornar och helt underbara eftermiddagar/kvällar med en torr och fin nordslinga

Bilen uppförde sig helt perfekt i mitt tycke, väldigt trevlig känsla av att den styr dit jag vill i princip oavsett hur aggressivt jag går på. Går man på på tok för bra så anar man snarare lite understyrning än överstyrning vilket jag absolut föredrar som gröngöling på banan Påskhelgen avslutades med två varv på 8.57/58ish vilket jag aldrig trodde skulle vara möjligt med ny bil och en tid på 9.18 med r4r Swift sedan tidigare, dum som jag var så loggade jag inte med Harrys så jag kunde få med mig hastigheter etc.

När adrenalinet lagt sig efter dessa två varv så började tankarna snurra på säkerhet, hade dessa varven med mig min käre tvillingbror i passagerarsätet och med vanlig stol och bälte i närmre 200km/h ner i fuchsrörhe så slog det mig på kvällskvisten hur illa det kan gå. Buren min är skickad från Tyskland idag och jag letar nu efter en skalstol till till passagerarplatsen samt ett 4P bälte till! Här ska inga risker tas i fortsättningen .

Vad det gäller mitt snålande på däck och valet federal rsr så är jag väldigt nöjd med det grepp jag upplevde, tyckte greppet infann sig snabbt temperaturen till trots. De ska bara få sig en ny omgång i balanseringsmaskinen då lite vibrationer i hastigheterna 105-120kmh infann sig.

Påskhelgens tekniska strul sträckte sig till denna fadäs


Over and out!

_________________
Martin Nymberg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Verkar som ni fick en kanonstart du och bilen. Låt mig gissa att planerna för nästa resa redan börjats smida

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Visst har dem ! Just nu känns det dock som att jag inte kommer hinna/ha råd att åka ner en gång i sommar utan får sikta på en höstresa i stället! Halva trädgården ska vändas upp och ned, fönster ska bytas och trädäck byggas hemmavid och det sätter sina spår i ork och börs .

Men suget är där, kommer kunna förbättra mig en hel del känns det som då dels 105kg tvillingbror ska få vänta i depån samt lite mer lättning och förhoppningsvis ett helt fritt varv då det gulflaggades en sträcka på dessa tider. Men först och främst mer träning på spårval etc .

_________________
Martin Nymberg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Vi är en flock ringnördar som åker ner en bit in i september. Du är givetvis Välkommen att delta!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Låter trevligt! Väldigt bra att kunna få feedback från folk med större erfarenhet än en själv .

_________________
Martin Nymberg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Sa jag att det är bmw nördar hela högen och att minst en är helt inne på e30 och en på compact

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143



Martin har redan ansökt om medlemskap i Ringrunners så han kommer inte umgås med gamla sunkiga BMW-ägare som oss längre..

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Hahaha bra där Jesper, du menar Bassholma-ring ja!

_________________
Martin Nymberg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ojdå då blir det tenniströjor med stärkta kragar svart kaviar och vaska champagne.

Vi är mer enkla. E30,E34 och E36, köra skiten ur bilarna på dagen och pilsner på kvällen.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Enkelheten är det som gäller här med

_________________
Martin Nymberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325ti-02 Ringwerkzeug-LastyearofLindenhof! Ev till salu.
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (22741 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande