Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Clubsport 1993 - Speedgelb - SÅLD
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (13494 totalt)
JonasO
Motala
Här sen Feb 2010
Inlägg: 214


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Störtskön kära, så fort jag ser en blir jag alldeles till mig, har aldrig åkt eller kört en sån men har fått för mig att det är en klockren trackdaybil.

thumbs up


Jag tror att den är en bra trackdaybil efter det lilla jag kört bilen, men kan återkomma med rapport efter Mantorp med PCS i slutet av april! thumbs up

_________________
//Jonas Molander

Saab 9-5 Aero SportCombi 2004
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989
Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003
Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld
Citera
Ragnar Joensen
Eslöv, Skåne
Här sen Jul 2005
Inlägg: 191



JonasO skrev:
Johan Sjöström skrev:
Störtskön kära, så fort jag ser en blir jag alldeles till mig, har aldrig åkt eller kört en sån men har fått för mig att det är en klockren trackdaybil.

thumbs up


Jag tror att den är en bra trackdaybil efter det lilla jag kört bilen, men kan återkomma med rapport efter Mantorp med PCS i slutet av april! thumbs up


Det ÄR en klockren trackdaybil. Den bygger på 924/944, som har utomordentligt bra balans, och matchat med den starkare motorn, passar den bra på banor som Mantorp och Knutstorp. Med 150 hästar hänger 924S skapligt med bilar med drygt 100 hästar mer (964) på Kinnekulle, och en 968 skulle nog inte skämmas på den banan.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=CPw1rs0HHfI

Även jag har köpt en 968 (dock inte CS) till just trackdays, och jag ser framemot att få träffas. Jag kommer att rensa min bil inuti, montera bur och Recaro stolar + ett H&R chassis och hårda bussningar.


_________________
Ragnar Joensen
Citera
JonasO
Motala
Här sen Feb 2010
Inlägg: 214


Trådstartare
Jag köpte bilen med en bes anmärkning, ett av vardagsdäcken hade separationer med ombesiktning som resultat. Idag tog jag mig i kragen och åkte och besiktigade med r-däcken, så nu är det bara att köra!

Har anmält mig till Mantorp med PCS den 26:e april, fick en reservplats i OR, håller tummarna för avhopp!
Ska bli kul att lära känna bilen på bana, på kurviga vägar är den helt outstanding, greppet är grymt... Finns väl givetvis en gräns för hur länge den håller greppet men mitt självförtroende bakom ratten har aldrig varit större.

_________________
//Jonas Molander

Saab 9-5 Aero SportCombi 2004
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989
Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003
Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld
Citera
JonasO
Motala
Här sen Feb 2010
Inlägg: 214


Trådstartare
JonasO skrev:
Jag köpte bilen med en bes anmärkning, ett av vardagsdäcken hade separationer med ombesiktning som resultat. Idag tog jag mig i kragen och åkte och besiktigade med r-däcken, så nu är det bara att köra!

Har anmält mig till Mantorp med PCS den 26:e april, fick en reservplats i OR, håller tummarna för avhopp!
Ska bli kul att lära känna bilen på bana, på kurviga vägar är den helt outstanding, greppet är grymt... Finns väl givetvis en gräns för hur länge den håller greppet men mitt självförtroende bakom ratten har aldrig varit större.


Och igår kväll fick jag info om att jag fått plats på Mantorp, yey!

_________________
//Jonas Molander

Saab 9-5 Aero SportCombi 2004
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989
Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003
Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld
Citera
JonasO
Motala
Här sen Feb 2010
Inlägg: 214


Trådstartare
Hmm, köpte dessa begagnade för ett tag sedan, tänkte sätta dem på Caymanfälgarna och ha som vardagsdäck, men oroar mig för att de kommer ta i där bak.


Caymanfälgarna breddar för mycket utåt bak, tidigare ägare hade problem med detta... Därför söker jag nu en uppsättning 996 18 tumshjul för att kunna använda 265/35/18 bak. Har någon dylika hjul till salu får ni gärna PM:a så får vi se om det är intressant...

_________________
//Jonas Molander

Saab 9-5 Aero SportCombi 2004
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989
Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003
Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld
Citera
JonasO
Motala
Här sen Feb 2010
Inlägg: 214


Trådstartare
Lördagens goa väder var perfekt för lite utomhuspill samt en liten tur till glasskiosken, tog bort Porsche streamern på framrutan samt det gula på fälgarna, blev snyggare om ni frågar mig...


Jag strävar så mycket som möjligt mot originalutseende så de vita blinkersglasen byttes ut mot original orangea...


Passade på att köpa en uppsättning Boxsterfälgar att ha r-däcken på...


Återstår nu att:
- Lacka splittern mattsvart,
- Lacka Cup2 i Speed yellow
- Köpa 17 vardagsdäck att sätta på Cup2
- Inköp av lämpligt fjäderbensstag.

Går i valet och kvalet över hur jag ska göra med 18 tummarna... Överväger att enbart köra 17 tum... Vi får se!

_________________
//Jonas Molander

Saab 9-5 Aero SportCombi 2004
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989
Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003
Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld
Citera
JonasO
Motala
Här sen Feb 2010
Inlägg: 214


Trådstartare
Så, även Gelleråsen med PCS den 10:e maj är bokad och betald, ska bli kul att få testa på den banan...

Bättre begagnade 17 tum Michelin är inhandlat, efter Mantorp ska jag kränga om r-däcken till boxsterfälgarna och sedan lämna Cup2 till lackeraren för en omgång i Speedgelb... "Nya" däcken monteras sedan på de gula fälgarna, kommer bli förjävla bra...


_________________
//Jonas Molander

Saab 9-5 Aero SportCombi 2004
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989
Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003
Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld
Citera
JonasO
Motala
Här sen Feb 2010
Inlägg: 214


Trådstartare
Banpremiären avklarad med den gule... Första körpasset fick jag ingen värme i däcken och hade fruktansvärt understyrt... Kände mig osäker och vågade inte ta i.
Andra körpasset hade solen kikat fram och med lite värme i asfalten gick det bättre, dock ville bilen inte riktigt gå dit jag ville utan önskade emellanåt gå rakt fram. Sista körpasset tog jag det lugnt och försökte hitta rätt spårval och försöka komma underfund med understyrdheten.


Jag startade med ett kalltryck på 1,9kg runt om och hade 2,1 fram och 2,3 bak i varmtryck efter andra passet. Skulle tro att jag borde gått upp till 2,2 fram och 2,0 bak kallt. Slitaget var påtagligt fram och nästan obemärkt bak, men har läst att det är ganska vanligt när det gäller 944/968. Har 215/45/17 fram men kanske 225/45/17 vore att föredra...


Slutligen, föraren... Han har en hel del att lära sig om bilen som skiljer sig markant åt från 993:an som var överstyrd vilket passar mig bättre, som det verkar...Har aldrig kört r-däck så det var en ny upplevelse. Med facit i hand borde jag kanske ha kört första banmötet med gatdäcken, hittat balansen och fått lite känsla för bilen... Sedan måste jag jobba mer på spårvalen som igår blev en effekt av min oro för dåligt fäste fram...


_________________
//Jonas Molander

Saab 9-5 Aero SportCombi 2004
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989
Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003
Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld
Citera
JonasO
Motala
Här sen Feb 2010
Inlägg: 214


Trådstartare
Investerade i ett fjäderbensstag från Sandén, planen var en provtur idag men lite migrän satte stop för det... Så det får bli Porsche till jobbet imorgon och en provtur under lunchen...


_________________
//Jonas Molander

Saab 9-5 Aero SportCombi 2004
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989
Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003
Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Clubsport 1993 - Speedgelb - SÅLD
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (13494 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande