Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R DSG -10 Såld! | << 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 84317 besök totalt |
[quote="Narin"][quote="Robban1"][quote="Narin"]
Ett set Team Dynamics 8*18 ET48(hittade dock inga siffror på ET)med 225/40 av rätta sorten Bra med gummi kvar Du har ingen uppfattning om hur pass mkt plats du har kvar i från bromsok utsida till insidan av fälgens ekrar? Mina små gulliga 996ok rymdes inte alls i org fälg ens med spacer men dessa ser så mkt luftigare ut. Jag har inte fått mina än från de där pojkarna så det har inte gått att testa med bromsarna på plats och tiden sprang ifrån mig med att åka på Bug run då även en hel del annat jävlades också.. Kan du kolla och provmäta vore det kanon _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
[quote="gasekke"][quote="Narin"][quote="Robban1"]
Med 996ok kommer du behöva spacer runt 10-15mm |
||
Då lär det bli jäv*** tajt mot skärmkant.. Janne skulle mäta och återkomma helst skulle jag fått låna en fälg och testa på plats
Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Ja nära kanten lär det bli om det ens kommer att gå.... 2 alternativ; byt till orginal bromsok eller bredda skärmen |
||
Org ok , men nu har jag ju slagit yxan i båten så det är bara att ro som fa*..
Har du hunnit köra ngt aktivt med dina skivor än så du kunnat få ngn känsla för dem? Mina är ju mest formen på oken som det strular med , skivorna är ju från merca av lagom modell så det är ju inte så dyrt att ändra sig och ett par Porscheok lär man alltid kunna bli av med om det inte löser sig som jag hoppas. Det hade bara varit intressant att få en hum om avståndet mellan ok och fälgkant. Roxnäs kör ju stoptechs ok på skodan, och jag tror de är lite andra former på än mina och jag hatar att leka gissningslekar , men jag ska inte kladda i din tråd utan skriva lite mer i min egen tror jag. Men skriv ngt om känslan för skivorna om du provat dem Med vänlig hälsning, erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Här har tiden stått still ser jag
Har tappas suget lite tyvärr, bara blivigt en träff ännu, grymt nöjd med bilen men inte så kul ekonomiskt med 3bilar La ju en hel del på Golfen i våras, bara gått lite på helgerna. Blir nog till salu inom kort Men jag ska köra på Superstage 9 sep iaf, och se vad den presterar där, måste ta Ur-Q tiden 1:27:56. Fick hem lite bättre belägg bak XP8 och vätska för ett tag sedan från PEAN. Passade på att byta bakskivorna när jag ändå var igång, 1100:- för båda, från VAG(Bilcentrum) _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||
Ser fram emot din rapportering ang SS körningen, å att slå 1.27.56 gör du plätt lätt...
Du lär nog även putsa min bästatid på 1.25.84 men frågan är med hur mycket... Har tyvärr inte fått köra mot någon GolfR som är en verklig konkurrent med Focusen men vad man hört så är de nog lite kvickare och svarar ju grymt fint på uppdateringar. Ska bli riktigt trevligt att se vad som presteras om ni har haft uppehåll idag. //Petter _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||
Tjenare Petter(och ni andra)! Ja, det var drygt 4år sedan jag körde där, så man var ju rejält ringrostig plus ny bil. Men målet var ju inte mindre för det, som sagt 1.27.56 skulle jag bara ta, men det var jobbigare än jag trott. Vi hade verkligen toppen väder, lite moln och inte för varmt, så det kunde inte bli bättre förutsättningar. Efter som banan är nästan helt platt, så drog jag åt dämparna efter hand, slutade med att jag åkte med 10 fram(hårdast) och 8 bak, lite mjukare bak så den inte släppte så lätt vid inbroms. Direzzorna bettade som vanligt bra men upptäckte en bula på insidan på ena bakdäcket, och jag hade ju kört dit på dom så jag lät min son Sammy 8år ta över på em . Han har ju kört mycket 4-hjuling så tyckte det var dax att han fick prova bilen på en "säker plats" . Tiderna gick ner under dagen, men tror inte jag skulle gjort några underverk om jag fortsatt köra, om inte jag sett bulan på däcket. Men sista blev snabbast så man vet aldrig Tider: (varv 1 är ju uppvärming så det hoppade jag över att skriva upp): Missade första rundans tider men det var mest skit Mina. Varv2 1:29:68 Varv3 1:28:10 Varv2 1:28:78 Varv3 1:27:88 Varv2 1:27:91 Varv3 1:26:91 Varv2 1:28:72 Varv3 1:26:75 Sammy. Varv1 2.57.32 Varv2 2:25:67 Varv3 2:09.72 Varv1 2:12:00 Varv2 1:59:56 Varv3 1:59.46 Tänk om man sänkt sig i den takten Nöjd med dagen och bilen, och självklart finns det film på både mig och Sammy Återkommer med det, helt slut som vanligt _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||
Hej, hur funkar dina bromsar är du nöjd med skivorna?
Min lösning med Porsche ok , mercaskivor är inte riktigt fulländad Så jag måste hitta en mer långsiktig lösning på problemet med bromsar. Lite feedback på hur de upplevs vore trevligt. Mvh Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Hej du! Funkade kanon på SS, ett förbannat skrikande bara, tror det är XP8 bak som låter. Men skulle vilja prova på snabbare bana innan jag säger för mycket Tråkigt att det strular för dig, hoppas du hittar en lösning snarast _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||
Lite uppdate så här på nyåret
Inte hänt så mycket sedan sist, bilen är avställd. Är sugen på en Haldex uppgradering men tror inte det gör så mycket på Gen4 som på dom gamla Gen 1&2, allra helst på på SuperStage märks det nog betydligt mer. I vart fall så är det inte prio 1, det är att komma ner till Ringen och KÖRA, blev ju inga varv i fjol Hjulupphängningen(länkarmar) från TT-RS därimot är halva pengen, och mer camber gör säker sekunder och spar däck där nere. Lite nyare gummi måste också inhandlas. Hoppas dom släpper lite öppettider snart Tonade framrutorna i höstas. Tog ut den i helgen och varmkörde den. Bonus Inget fejk rör, smoke from both! Mina personliga regskyltar har fått nytt liv sedan Quattron såldes Fick nya i onsdags med EU (S) symbol. Ska bara pilla dit ett par ! tecknen också Sen är ju frågan hur snabb Eriks bil var på SS i Bilsports test, och om man behöver dit igen för ännu mer attack. Men det dröjer ju inte så länge tills tidningen kommer och då får vi kanske också reda på hur mycket mos där är under huven mot min, och framför allt..............vem körde _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||
Fasen så fina skyltar! Jag monterade haldex update förra helgen, och den känns som att den gör av sig bra, och tror att den kommer att kapa tid i SS till sommaren.
Tog fram och varmkörde? Det är ju som vinterbil den gör sig bäst min lilla tyska får minsann jobba året runt i snö och kyla, jag tror att den är bland de snabbaste vinterbilarna i superstage iaf . Snart kommer facit i bilsport... Och det var 2 som körde min bil där..... En som körde 1.25.86 och en som körde skitfort och han hade aldrig suttit i bilen förut.... Ska nog börja med schack i stället _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Ok, det var den tiden som jag mest undrade över Jaha, då ligger man under med knappt en sekund, får vi kanske göra någonting åt Men som du säger, Haldexen kommer hjälpa dig där...
Bra jobbat _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||
Min tid är nog fullständigt nåbar med din bil narin.Det blir att träna SS för mig helt klart, det finns mkt att träna på för mig i sommar, nu när jag sett att det går
Potentionalen i bilen är enorm och den är nog ännu snabbare nu då det filats lite på detaljerna efter reportaget. Men nu får folk vänta på nr 3 och bilda en egen uppfattning om prestandan. Men det var kul att se herr G köra och kunna ta ut det som fanns inbyggt och det bara på 3 försök. Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Hej på er! Nu är jag på det igen.
Titta så länge, så skriver/förklarar jag mer imorgon, natti natti Fasa kanterna Inte helt nöjd med detta slitaget, slutar med att belägget går emot navet och ingen broms verkan till följd. Som ni ser finns det hållare på baksidan, så dom kan bara sitta på ett sett. Dom lätt beg är RacingBrake egna, men som synes nedan med XP10 så kommer fenomenet fortsätta även med dom. Skivan är helt enkelt inte helt optimerad som jag ser det, skivor och ok har ju som sagt sin plats utan justering. Här på gamla skivan ser man iaf att belägget täcker hela skivan perfekt. Skivorna har fin yta, och slitsarna/kylhål är inte igen satta, än iaf, ska bli intressant och se efter Ringen. Så vad göra, fasa till kanterna och dit med dom igen och ta med dom nya efter att fasa dom med? Eller dit med XP10 direkt? Har åkt mest Pagid innan och var inte helt nöjd med bettet i RB beläggen, men så har jag inte provat dom fullt ut heller, men dom funkade, men med tanke på erfarenhetetna med Audi S3 på Ringen och skeva skivor så vill jag ha det bästa på. Vi körde XP8 fram då, men tyvärr org bak Är 10orna mycket vassare? Ni som provat Carbotec:s olika, skillnad, stor liten? _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||
Edit: Text ifylld i förra inlägget, med lite undran.
Jag och Roger tar färjan onsdag kväll för 4 dagar i lugn och ro med god mat ,utan jakt om tider och sånt trams Kommer köra Direzza 235 fram 225bak, som RS3 hade gärna velat fått tag på 2st 235 till bak men nytt är för dyrt Bilen är ny servad i veckan trots jag bara kört ca400mil sedan förra servicen ifjol våras, bytte även olja i DSG och Haldex, det vart dyrt, men dumt och snåla på sådant _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||
Jag skulle helt enkelt plockat fram filen å fasat av dom på insidan, tillfällig lösning kanske med tanke på att dom ligger fel även i ytterkant. Men det funkar ju ett tag.
Skivorna du har ser iaf inte ut att vara 345mm som dom ska vara. Edit:verkar bara vara svepet som inte riktigt stämmer Jag köpte perforerade 345mm zimmerman sport till golf R på ebay för under 2lax ink frakt,kan ju vara ett alternativ,dessa kör jag ihop med porsche GT3 ok på passaten _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||
Fasa kanterna tycker jag, ska bli kul o träffas för vi ska oxå ner. Åker gärna med o tipsar...)) _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||
Du ska nog tänka efter innan du kör 235 fram och 225 bak, det skiljer en hel del i rullomkrets, rs3 är utvecklad på det viset och mår inte bra med 235 bak!
_________________ Henrik Sirath / Porsche 997 GT3 RS /Golf GTI / Porsche 993 C2 NS 7.28.4 BTG (Golf GTI) |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R DSG -10 Såld! | << 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 84317 besök totalt |