Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 Skyline ---> SÅLD | << 1, 2, 3 ... , 127, 128, 129 >> 40 besök senaste veckan (579015 totalt) |
Är det inte bara pumpen som är godis ihop med en standalone hjärna..? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Tydligen ska vanliga MK60 funka standalone med. Har läst lite på engelska forum om det där. Dom tar vanliga MK60 och stoppar i bl.a en E36. Det är ju en riktigt bra gat-abs, klart bättre än det som sitter original i E36. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Idag toppdeckar vi blocket. När den ändå sitter uppe så tar vi 1.5mm för att det ska passa bättre med RB26 kolvarna.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Toppen klar också.
Jag brukar alltid bara köra ett finslick först för att se hur snett det är. Till min stora förvånig var både block och topp helt raka. Tog kanske bara en hundradel första, och det blev helt rent. Sen tog jag 1.4 totalt på blocket och bara finslick på toppen. När jag mätte och räknade så fick jag fram ett kompressionsförhållande på 8.8:1 det tycker jag blir kalas. Original har 9.0:1. I min racemotor ligger jag på 8.7:1 så det här blir kanon! Kommet köra med en 1.3mm MLS packning. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Det blir rätt tomt. Nu kan jag börja bygga oljetråget till den nya motorn. Mycket lättare att lyfta i och ur ett tomt block, så jag passar på medans jag väntar på de nya lagren.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Jag har varit med och blivit intervjuad av Onroaders i deras podcast. Ladda ner och lyssna. Fast den är rätt galen och inte helt rumsren
https://onroaders.com/podcast/15-14- Eller sök i din podcast app efter: "onroaders" de har gjort 13 avsnitt innan mitt. Ganska kul. Den inriktar sig på oss bilbusar. Lite mer på.folket bakom än själva bilen. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Nu är E30in såld. Av respekt för köparen kommer inte tråden längre att handla om E30in utan nu övergår den helt till Z4an. Jag ska bygga ihop motorn och besikta bilen för gata innan den levereras.
Jag har fortfarande inte fått papperen från DVLA i GB så det händer inte skitmycket för tillfället. Jag samlar delar och information sålänge. Det finns hur mycket som helst på youtube om den senare E89 racebilen, men det är tunnt med film på E86. Tips mottages tacksamt. Länka gärna här i tråden. Ni som som sitter på info eller länkar till sidor får gärna länka med. Planen är att denna gång bygga lite mer reglementsenligt. Motorn kommer jag behålla, men i övrigt blir det mindre hemmbygge och mer bolt on delar på denna. Det skulle ju vara kul om den klassade in i lite fler klasser än Timeattack. Tex är tanken att den endast med motorbyte ska passa i BMW cup eller modsport eller liknande. Så ös på med grejjer nu somjag kan samla info från innan jag kan sätta igång. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Bra idé, men jag vill köra pro Behöver fakriskt inte göra något annat än mappa om bilen för att minska till 550hk. Bara att ställaom kammarna lite och minska laddet. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Det duger ej för PRO street turbon ska va specad 550hk Tänkte det va roligare att köra PRO Street och kanske nosa på pallen än va 5s efter toppen i PRO..? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
Jo, visst har du en poäng,helt klart. Fast att bli snabb i PRO lockar mig mer. Jag tror att denna bilen kommer bli så snabb med mig i till nästa år kanske. Räknar inte med vinster i år,men nästa så kanske jag kan få stå på pallen iaf. Sen hade jag inga som helst problem med motorn pga effekten. Den har gått skitbra och varit lättkörd hela tiden. Det som strulade var kylsystemet. Det var ju en slangsomgick av. Den ända som jag inte bytt mot silicon. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Tack! Vi får väl se. Han har konto på rejsa, för han har läst tråden. Vi får väl se. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Där tror och tycker vi olika.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Mjo... Har funderat lite på det faktiskt. Pupp tyckte att det kunde vara kul att se hur bilen utvecklats. Det är ju roligt, men det kanske blir rörigt. Vad tycker ni som läser. Ny tråd eller fortsätta? _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 Skyline ---> SÅLD | << 1, 2, 3 ... , 127, 128, 129 >> 40 besök senaste veckan (579015 totalt) |