Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 Skyline ---> SÅLD
<<   1, 2, 3 ... , 127, 128, 129   >>
40 besök senaste veckan (579015 totalt)
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Cammo skrev:
Idag växlade jag om till högertrafik. Skitlätt


Blev lite gjort med E30in med. Har plockat ur all el till motorn och gjort klart för att lyfta ur. Bara bakre växellådsfästet kvar. Plockade ur kabelpiskan till ABSen med. Tänkte sälja den löst ihop med MK60 absen från Z4an. Så är någon sugen på ett standalone abs så pma. OBS detta är inte motorsport systemet, det behåller jag.


Är det inte bara pumpen som är godis ihop med en standalone hjärna..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
Supramannen skrev:
Cammo skrev:
Idag växlade jag om till högertrafik. Skitlätt


Blev lite gjort med E30in med. Har plockat ur all el till motorn och gjort klart för att lyfta ur. Bara bakre växellådsfästet kvar. Plockade ur kabelpiskan till ABSen med. Tänkte sälja den löst ihop med MK60 absen från Z4an. Så är någon sugen på ett standalone abs så pma. OBS detta är inte motorsport systemet, det behåller jag.


Är det inte bara pumpen som är godis ihop med en standalone hjärna..?


Tydligen ska vanliga MK60 funka standalone med. Har läst lite på engelska forum om det där. Dom tar vanliga MK60 och stoppar i bl.a en E36. Det är ju en riktigt bra gat-abs, klart bättre än det som sitter original i E36.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
Idag toppdeckar vi blocket. När den ändå sitter uppe så tar vi 1.5mm för att det ska passa bättre med RB26 kolvarna.



Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
Toppen klar också.

Jag brukar alltid bara köra ett finslick först för att se hur snett det är. Till min stora förvånig var både block och topp helt raka. Tog kanske bara en hundradel första, och det blev helt rent. Sen tog jag 1.4 totalt på blocket och bara finslick på toppen. När jag mätte och räknade så fick jag fram ett kompressionsförhållande på 8.8:1 det tycker jag blir kalas. Original har 9.0:1. I min racemotor ligger jag på 8.7:1 så det här blir kanon!

Kommet köra med en 1.3mm MLS packning.



Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
Så, nu är RB26an ur E30in.



Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
Det blir rätt tomt. Nu kan jag börja bygga oljetråget till den nya motorn. Mycket lättare att lyfta i och ur ett tomt block, så jag passar på medans jag väntar på de nya lagren.



Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
Jag har varit med och blivit intervjuad av Onroaders i deras podcast. Ladda ner och lyssna. Fast den är rätt galen och inte helt rumsren

https://onroaders.com/podcast/15-14-henkes-kvinna

Eller sök i din podcast app efter: "onroaders" de har gjort 13 avsnitt innan mitt. Ganska kul. Den inriktar sig på oss bilbusar. Lite mer på.folket bakom än själva bilen.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3218



tack för tipset, har velat haft nånting vettigt att köra i lurarna förutom musik thumbs up

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
Nu är E30in såld. Av respekt för köparen kommer inte tråden längre att handla om E30in utan nu övergår den helt till Z4an. Jag ska bygga ihop motorn och besikta bilen för gata innan den levereras.



Jag har fortfarande inte fått papperen från DVLA i GB så det händer inte skitmycket för tillfället. Jag samlar delar och information sålänge. Det finns hur mycket som helst på youtube om den senare E89 racebilen, men det är tunnt med film på E86. Tips mottages tacksamt. Länka gärna här i tråden.

Ni som som sitter på info eller länkar till sidor får gärna länka med. Planen är att denna gång bygga lite mer reglementsenligt. Motorn kommer jag behålla, men i övrigt blir det mindre hemmbygge och mer bolt on delar på denna. Det skulle ju vara kul om den klassade in i lite fler klasser än Timeattack. Tex är tanken att den endast med motorbyte ska passa i BMW cup eller modsport eller liknande.

Så ös på med grejjer nu somjag kan samla info från innan jag kan sätta igång.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Byt turbo till en 550 hk och klassa in bilen i PRO street

Fördelar är

Mer körning
Mindre haveri
Lättare att maximera bilen
Mer konkurans kraftig

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
Supramannen skrev:
Byt turbo till en 550 hk och klassa in bilen i PRO street

Fördelar är

Mer körning
Mindre haveri
Lättare att maximera bilen
Mer konkurans kraftig


Bra idé, men jag vill köra pro Behöver fakriskt inte göra något annat än mappa om bilen för att minska till 550hk. Bara att ställaom kammarna lite och minska laddet.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Cammo skrev:
Supramannen skrev:
Byt turbo till en 550 hk och klassa in bilen i PRO street

Fördelar är

Mer körning
Mindre haveri
Lättare att maximera bilen
Mer konkurans kraftig


Bra idé, men jag vill köra pro Behöver fakriskt inte göra något annat än mappa om bilen för att minska till 550hk. Bara att ställaom kammarna lite och minska laddet.


Det duger ej för PRO street turbon ska va specad 550hk

Tänkte det va roligare att köra PRO Street och kanske nosa på pallen än va 5s efter toppen i PRO..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Supramannen skrev:
Cammo skrev:
Supramannen skrev:
Byt turbo till en 550 hk och klassa in bilen i PRO street

Fördelar är

Mer körning
Mindre haveri
Lättare att maximera bilen
Mer konkurans kraftig


Bra idé, men jag vill köra pro Behöver fakriskt inte göra något annat än mappa om bilen för att minska till 550hk. Bara att ställaom kammarna lite och minska laddet.


Det duger ej för PRO street turbon ska va specad 550hk

Tänkte det va roligare att köra PRO Street och kanske nosa på pallen än va 5s efter toppen i PRO..?
Sluta nu o ge en rookie som mig ångest för jag får inte byta klass

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Grattis till försäljningen föresten, hoppas nya ägaren skaffar en tråd thumbs up

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
Supramannen skrev:
Cammo skrev:
Supramannen skrev:
Byt turbo till en 550 hk och klassa in bilen i PRO street

Fördelar är

Mer körning
Mindre haveri
Lättare att maximera bilen
Mer konkurans kraftig


Bra idé, men jag vill köra pro Behöver fakriskt inte göra något annat än mappa om bilen för att minska till 550hk. Bara att ställaom kammarna lite och minska laddet.


Det duger ej för PRO street turbon ska va specad 550hk

Tänkte det va roligare att köra PRO Street och kanske nosa på pallen än va 5s efter toppen i PRO..?


Jo, visst har du en poäng,helt klart. Fast att bli snabb i PRO lockar mig mer. Jag tror att denna bilen kommer bli så snabb med mig i till nästa år kanske. Räknar inte med vinster i år,men nästa så kanske jag kan få stå på pallen iaf.

Sen hade jag inga som helst problem med motorn pga effekten. Den har gått skitbra och varit lättkörd hela tiden. Det som strulade var kylsystemet. Det var ju en slangsomgick av. Den ända som jag inte bytt mot silicon.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
Ripper skrev:
Grattis till försäljningen föresten, hoppas nya ägaren skaffar en tråd thumbs up


Tack! Vi får väl se. Han har konto på rejsa, för han har läst tråden. Vi får väl se.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Cammo skrev:
Supramannen skrev:
Cammo skrev:
Supramannen skrev:
Byt turbo till en 550 hk och klassa in bilen i PRO street

Fördelar är

Mer körning
Mindre haveri
Lättare att maximera bilen
Mer konkurans kraftig


Bra idé, men jag vill köra pro Behöver fakriskt inte göra något annat än mappa om bilen för att minska till 550hk. Bara att ställaom kammarna lite och minska laddet.


Det duger ej för PRO street turbon ska va specad 550hk

Tänkte det va roligare att köra PRO Street och kanske nosa på pallen än va 5s efter toppen i PRO..?


Jo, visst har du en poäng,helt klart. Fast att bli snabb i PRO lockar mig mer. Jag tror att denna bilen kommer bli så snabb med mig i till nästa år kanske. Räknar inte med vinster i år,men nästa så kanske jag kan få stå på pallen iaf.

Sen hade jag inga som helst problem med motorn pga effekten. Den har gått skitbra och varit lättkörd hela tiden. Det som strulade var kylsystemet. Det var ju en slangsomgick av. Den ända som jag inte bytt mot silicon.


Där tror och tycker vi olika..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4334



Är det inte läge att starta ny tråd nu när de första 127 sidorna handlar om E30in

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
Supramannen skrev:

Där tror och tycker vi olika..


Haha ja

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698


Trådstartare
GustafB skrev:
Är det inte läge att starta ny tråd nu när de första 127 sidorna handlar om E30in


Mjo... Har funderat lite på det faktiskt. Pupp tyckte att det kunde vara kul att se hur bilen utvecklats. Det är ju roligt, men det kanske blir rörigt.

Vad tycker ni som läser. Ny tråd eller fortsätta?

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41736

Forumägare
Forumägare

Rörigt. Ny tråd thumbs up



_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 Skyline ---> SÅLD
<<   1, 2, 3 ... , 127, 128, 129   >>
40 besök senaste veckan (579015 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande