Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 2000 Touring TURBO -72, Nu 635 Csi Alpina B9 | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 3 besök senaste veckan (78358 totalt) |
Ser verkligen trevligt ut Niclas! Det höjer motivationen ytterligare för egen del... Alpinahjulen gör sig riktigt bra så det är svårt att inte bli småsugen själv....hmmm...
Ser fram emot en trevlig filmsnutt oxå! |
||||||
Tackar för responsen. Angående diagnosen vore det kanonkul med en uppföljning från förra året, den var ju inte riktigt stabil då. Annars kan ju ett test mot Hitlermoppen funka. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||||
Jag ska ladda batterierna så kan vi höras när du har tid. Det bästa racet måste ju vara om du skjutsar mig så skjutsar jag dig, längst skrik vinner? mvh. Fredrik _________________ mvh. Fredrik Eklöf wastegate.se |
||||||
Fy faan, då har du vunnit direkt. Jag skriker bara jag tänker på att åka med dig. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||||
Dags att göra en liten höstuppdatering.
Motorn är isärplockad, Förgasarna är syratvättade och tunder renovering, får nya lager, packningar etc. Provtryckte systemet innan jag plockade isär det, det var förvånadsvärt tätt, dock lite småläckor vid spjällaxlarna och på ett par ställen till. Sedan om allt går som det ska kommer det dimpa ned dett litet gött paket från USA om någon vecka. Innehållande nya Smidda JE kolvar i lagom dimension och Totalseal ringar, det blir precis så att jag kan använda mitt gamla block med kopparringar utan att göra nåt mer än borra det. Vidare blir det nya HD vippor till nästa säsong, eftersom jag gillar att varva mer än vad jag gillar att byta vippor. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||||
Nej, jag körde standardkolvar innan. men året slutade med 2st trasiga ringland så nu blir det smidda istället. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||||
Ser ju bra mycket roligare ut än mina Gillade du att byta vippor mer än att varva förra säsongen? Kommer bli kalas! /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 Masterstarter 2011 2012 2:a Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||||
Lite genomslag verkar det va, du verkar ha mer lyft!! _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 Masterstarter 2011 2012 2:a Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||||
Vad skönt det är att skruva i lite lagom takt. 8)
Håller på och renoverar Dellortosarna, Hade lite läckage vid spjällaxlarna, så nu är nya lager och packningar på väg i. Började med att bara syratvätta förgasarna, det blev väl rätt ok. Men Farsgubben glasblästrade sina Solex förgasare på sin 02a och de blev ju mer än okej. Så jag provade att glasblästra de, nu återstår bara att få bort alla rester inuti förgasarna, Syratvättad: Glasblästrad: _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||||
NICE! /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 Masterstarter 2011 2012 2:a Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||||
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||||
Idag kom det ett litet gött paket på Posten, skönt att det inte var en tegelsten inuti. (förskottsbetalat utan några som helst garantier).
Räknat på Kompet och det borde bli 7,8:1 om jag behåller kolvarna som de ser ut på bilderna. med domen kvar med andra ord. Så här har jag räknat då. 508,6cc+70cc(förbränningsrum)-9(dome)+3(ventilurtag)+10packning= 582,6/74=7,87:1 i kompförhållande. Vad tror ni om detta, ska ju fortsätta åka på BF 98 soppa. Funderar på om jag ska svarva bort ca hälften av domen för att hamna lite lägra för att vara safe, men frågan är om det behövs? Tacksam för tips och åsikter. Ett set med JE kolvar inkl Totalsealringar, notera även den lilla Totalseal godisen som ligger längst ned till höger. mums. En bild på en ledsen kolv från i somras. Ringland, provborrat kolvtaket. JE och orginal kolvbult, Turbokolvar eller högkompskolvar? Faktum är att dessa kolvar inte är speciellt högkompade. De ger 8.8:1 i kombination med en orörd e12 topp (63cc) Höstlov från Dagis, då hjälper Lova till. Förberett för mätning av Dome och ventilurtagen. Playdooh is the shit. Mätning av Domen, 9cc-3cc ventilurtag 6cc kvar. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||||
org kolv och bult 670,5g Je kolv och bult 544,5g org kolvbult 137,5g Je kolvbult 109,5g Så lite skillnad är det. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 2000 Touring TURBO -72, Nu 635 Csi Alpina B9 | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 3 besök senaste veckan (78358 totalt) |