Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20 >> 101 besök senaste veckan (85092 totalt) |
Ursäkta, det var jag som beskrev dåligt. Jag valde bort att köpa Darton fodren som fanns här i Sverige för att slippa göra om de. Beställde från USA som var sagt att skulle passa direkt i för att spara tid. Tyvärr var toppflänsen tvungen att göras om på de samt längden kortas. _________________ Patrik Lissjos |
||
Haha tack Vi började närma oss vad turbon klarade av utan att ge massa mottryck, nu sitter det en Precision LS8284 med 1.06 avgashus och grundmotorn var nog lite för effektiv så med facit i hand skulle det ha varit kanske en typ 8884 eller liknande. Men 1019 på naven vid 1.25 bars laddtryck ska nog duga att ragga och bränna däck med ändå _________________ Patrik Lissjos |
||
Fredagsuppdatering!
Ville ha en liknande klämma till luftfiltret som till tryckrören så Andreas på North Island Engineering i Avesta har designat och tillverkat en 6" klämma och bearbetat kompressorhuset Nästa steg är att gjuta av den printade böjen i kolfiber och limma ihop med flänsen så är även luftfiltret alldeles för fin för min raggarbil _________________ Patrik Lissjos |
||
Hade ett litet heat runt länet igår och kolla på nya speedparts
Ny Quickseal klämma tillverkad till turbon, ska eloxeras svart och monteras med quickpins så det matchar övriga klämmor på tryckrören. Dart Centercounter Weight vev med 4" slag Diamond kolvar med 4.125 i borr så motorn blir en 427 nu, tidigare 434 men väljer att köra orgborr nu när det ändå blev alla nya foder så jag får lite mer cylindervägg. Sportiga Oliver vevstakar Maskinarbeten påbörjas nästa vecka såsom toppdeckning, sluthoning och balansering av vevpartiet. Men nu ska alla delar finnas hemma menar jag _________________ Patrik Lissjos |
||
Kommer med en liten uppdatering.
Vevpartiet är balanserat och klart, blocket är toppdeckat och blev lovad att det skulle honas igår och sen tvättas så det ska vara klart för montage. Beställde ett par extra bakfälgar av Dalhems igår från Summit, lika som sitter på 18x12 Weld S71. Det är några månaders levtid på de men före sommaren iaf. Börjat bunkra upp breddäck så man kan slira lite i sommar Breda 18" köpes _________________ Patrik Lissjos |
||
Sådär, blocket är numer utrustat med nya foder.
Linehonat, toppdeckat och sluthonat i loppen. Nere vid trågflänsen syns även lagningen efter vevstaken. Tyvärr upptäcktes en skada på kammen som vi missat, ska prova att reparera den då det är en rätt fin customslipad kam. Hoppas att det går annars blir det väl en ny sån också. _________________ Patrik Lissjos |
||
Tack så mycket, jag också! Att saker går sönder på den här nivån är inga konstigheter men vore ju kul om man hann använda det lite först iaf _________________ Patrik Lissjos |
||
Hej! Tack så mycket, man petar på så gott man kan Ja precis, 45x70 använde jag och anpassade bara bredd och längder till respektive hjuldimensioner så att "fotavtrycket" skulle bli så stort och stabilt som det går utan att de är i vägen. Väldigt skönt att ha fritt från vanliga pallbockar _________________ Patrik Lissjos |
||
Fint o fräscht undertill! Snyggt!
Aj vad den kammen såg tråkig ut - håller tummarna att du kan rädda den! Måste säga att hela ditt haveri har gjort ont i magen... knappt kört en meter ju... Imponerande och glädjande att du håller en så positiv attityd mitt i allt. Kudos!! _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||
Det blev en ny beställd, borde dyka upp till veckan Tack, hela den här bilen har varit mycket motgångar så jag har nog helt enkelt blivit avtrubbad _________________ Patrik Lissjos |
||
Inväntar en kam så är bottendelen klar, stakarna var tydligen betydligt grövre så det fick slipas frigång.
Kompisen printade ut en ny böj anpassad för kopplingen, tyvärr blev det en tankevurpa så höjden stack iväg. Han ska rita och sänka den 25mm och printa en ny. 39 timmars printtid tror jag det var Sen ska den iväg för att gjutas av i kolfiber. _________________ Patrik Lissjos |
||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20 >> 101 besök senaste veckan (85092 totalt) |