Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab 9-5 Aero 2005 Trackday Projekt 1300kg | << 1, 2, 3 7 besök senaste veckan (22944 totalt) |
Vintern är här dvs det borde vara full fart i garaget.
Känner jordens ågren för att man inte hunnit med o göra något på räsern. Man hade så mkt planer i september, vart tog inspirationen vägen som man hade då? Jaja sagt o gjort, rullade ut i verkstan o påbörjade projekt 1300 dvs skall bantas ner till 1300 kg. Idag väger damen 1440 startklar utan chaffören. Detta innebär att 140 kg skall hittas någonstans. Det jag tänkt lätta är #Byta sido och bakrutor till nån plastic variant #Stereon får la ge vika #Ev balkar i dörrar mm får åka ut på högen En Saab har mkt xtra dövikt här. #Hitta en uppsättning lättare fälgar #Skala av asfalten i taket och golvet. Det är massor med tjärasfaltmatta. Vi började med motorhuven för o få in den rätta känslan när man torrbryter fram till April typ. Den väger original 24,5 kg på denna bilen. Tog sonika fram sax o plasma vilket renderade i 6,5 kg borttaget såhär långt och då är det endast grovkapat. Finns en del till o ta. Ser lite snett o vint ut, dock skall hålen fin-kapas då jag lämnat ett par cm runtom i vingelmån. Det skall kapas och snyggas till samt förses med någon form av nät sen hoppas jag att värmen skall försvinna lite effektivare än den gör idag. _________________ Mikael Holmfeldt 9-5 Aero näre svänger El Camino näre inte svänger |
Ja här har det inte hänt så jättemkt som man kanske skulle vilja.
Har dock registreringsbesiktat Saaben med halvburen och 1 passagerare så nu kör vi lagligt på gatan igen. Ska vi bara göra den årliga besiktningen med så är vi fit for fight för alla goa trackdays med, _________________ Mikael Holmfeldt 9-5 Aero näre svänger El Camino näre inte svänger |
Kan säga att 9-5 är en bra bil på banan.
Lättkörd å snäll. Och går förvånansvärt fort på banan. Själv körde jag en 9-5 sedan. Denna pärla. Den är numera såld och bygger nu på en 9000cc från 91 |
Här är det vinteruppehåll känns det som.
Har dock provat bana ett par ggr iår och det känns mkt bättre i körningen. Dels efter en förarkurs samt så tror jag att fjäderbensstaget gjorde gott. Nu skall det äckliga gummibussningarna i framvagnsramen bytas, trodde det satt polyflex där men icke. Funderar på o tillverka egna i aluminium för total noll i flex. Spelar ingen roll om jag får lite mer vibrationer o sånt då bilen ändå passerat komfortstadiet. _________________ Mikael Holmfeldt 9-5 Aero näre svänger El Camino näre inte svänger |
|
så härligt det är att kunna läsa om mitt gamla bygge här!
hoppas verkligen bilen har gett dig massor med glädje och hoppas att vi ses på en bana snart! Är det bussningarna till subframen du syftar på? _________________ Michel Baptiste Nielsen |
Namen tjenare Michele
Äntligen har du hittat hit, Ja det är dom i subframen jag vill få stumma. Min camber blir väldigt varierande såg jag när man pressar lite. Hela framen rör sig i sidleds. _________________ Mikael Holmfeldt 9-5 Aero näre svänger El Camino näre inte svänger |
Våra race- och banåkarbilar Saab 9-5 Aero 2005 Trackday Projekt 1300kg | << 1, 2, 3 7 besök senaste veckan (22944 totalt) |