Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar TRIUMPH gt6 mkI 1968 | << 1, 2, 3, 4 >> 159 besök senaste veckan (4630 totalt) |
tack för tipset har man inget vettigt att göra söndag moron, kan man alltid gå ut o spruta sin triumph med filler jävlar va det är många vinklen o vrån på denna lilla bil, takrännor, kaross skarvar o annat bråte inte den mest lättsprutade bilen. kommer behöva lite sprutspackel, den är mer knölig än va jag först så. men det blir bra, jag fick tummen upp av verkmästare nu får den torka till imorn så jag kan börja spackla _________________ henrik nielsen |
||||||
Ja det går verkligen undan, kul! I den här takten behöver du ju ett nytt projekt snart för att ha något att göra i vinter
|
||||||
slipat o klar, sista skicket primer lagt.
nu vänter sista slipningen o sen på med färg. pyh änligen.... det inte så kul att slipa, men det står en bil till o väntar på att få byta färg man får inte heller glömma att flipfronten är kvar o måla på triump'n. men det inte så mycket jobb med den. jibbi sommaren är räddad dörr låsen hann jag med mellan varven, dom fick lite zink o sen lite silver fälgfärg _________________ henrik nielsen |
||||||
lite stenskotts skydd är väl alltid bra
maskerad för sista gången o klar till färg TRUMVIRVEL:::TADAA NU NU; NU ÄR DEN GRÖN SOM EN TUBORG o självklart kom det en jävla kamikaze pilot o landade mitt på taket _________________ henrik nielsen |
||||||
i väntan på att lacken ska härda så jag kan börja montera allt bråte tillbaka igen har jag tectylat inner skärmerna bak
kunde inte låta bli , så här sitter tanklocket på plats .. ska folk kalla den för en fattigmans etype, ska den djävlar oxå ha etype avgas jag har 2 såna här dämpare över från ett annat bygge. så det passar ju bra sätta den ena på triumpen _________________ henrik nielsen |
||||||
Slutrörstypen med uppbockade ändar på ljuddämparen kallas DTM. Att rikta upp avgaserna i luftflödet baktill användes först på M3 E30 i DTM, sen blev det populärt på gatbilar under många år. Nu ser man det sällan.
_________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||||
jag vet, dom dämparna jag har liggandes heter just DTM. med lite fantasi o skarvning blir det till e type style då några e type hade likn. med 2 rör som pekade lite uppåt. hittade tyvärr inga bilder som kunde laddas in här _________________ henrik nielsen |
||||||
ja ser du det var en bra fråga, så bra så jag inte kan svara jag ska forska lite i det där, det enda jag har kommit fram till än så långe är att det ska finnas 3 olika bakaxlar på dessa. men sannolikt inte då detta är en mk1 o skulle gissa att den "nya" bakaxlen kom på mk2 _________________ henrik nielsen |
||||||
Hade dubbla 3 tum "Dtm" slutrör på min Opel ca putt 1200 bra regnsamlare..så en viss nedskitande effekt som sagt... men det är nog preskriberat nu...typ -95
När jag tänker på det... så har jag nog 2 styck Dtm rör liggande som aldrig användes... var tänkt 4 st.. till en hembygd Avkortad Bmw 5 serie cabbe... var med i bilsport.... men som sagt preskriberat. .. _________________ Michael Thulesius |
||||||
Ett Rorschach-test. Jag har vid tillfälle undrat över om avgassystemet fylls med vatten med DTM-slutpipor. Logiskt på en gatbil vore att rikta slutrören neråt. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||
De är ju typ en meter långa på den "uppvinklade" delen så inte riktigt samma... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
det finns ett avgassystem på e type som har två uppvinklade rör i mitten som på min, dock inte helt så uppvinklade tyvärr kan jag inte ladda upp bilderna jag hittar på nätet edit... nu fattar jag va du menar. det finns ju oxå dom som har 2 låååånga uppvinklade rör men dom sitter inte i mitten _________________ henrik nielsen |
||||||
ja då gick det åt helvete med att låta bilen härda ordentligt har man damp så har man o tålamod finns inte
så nu sitter rutt ramen på plats o nej jag har inte repat hela torpeden, det diskmedel så jag kunde flyta gummilistan. därav att det ser så matt ut nu tänkte jag ge mej på lite sadelmakeri, hur svårt kan det vara instrument brädan är sprucken lite här o var, jag limmar bara ett nytt fusk skinn ovanpå så blev det ursäkta jag själv säger det.. profsigt jag har inte skurit ut för askkopp o värme än, ska först titta i lådorna om jag har en askkopp, . det måste jag ha, annars kan jag ju inte ta en cig när jag dundrar ner för mulsane rakan även varme gallaren fick lite färg av bara farten sen har jag ett litet problem.. jag fick med "nya" gummilistor till fram o bakruta, det bara det dom har leggat i 10-15 år o det är något klet på dom. annars är dom hur fräscha som helst, vill helst undvika köpa nya sannolikt är det typ talk eller sånt från när dom var nya men hur får jag bort det har provad med varmt vatten tvåll/ handrens o grön svamp röd t-sprit brakeclean thinner inget tar det några bra förslag _________________ henrik nielsen |
||||||
jo, men tack för tipset det är det som har fastnat på gummit jag inte blir av med bodin ska kolla va nya lister koster, för jag tror inte jag får bort detta på något enkelt sätt undrar va som händer om man kör den i diskmaskinen _________________ henrik nielsen |
||||||
Våra race- och banåkarbilar TRIUMPH gt6 mkI 1968 | << 1, 2, 3, 4 >> 159 besök senaste veckan (4630 totalt) |