Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 328is -88 BMW Cup #69 - SÅLD | << 1, 2, 3, 4 ... 87, 88, 89 >> 10 besök senaste veckan (328510 totalt) |
Nu trillade poletten ner här också...
Tjena garage-polare. Jag skall ha en SBF besiktningsman i garaget nästa vecka så om du får tillbaka bilen innan kan du säkert fråga allt möjligt matnyttigt. Vet inte exakt tid än men det kommer... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Hejsan Mats!
Vore toppen om jag hann få hem bilen innan dess, men jag misstänker att det blir först i veckan därefter Skicka gärna ett pm eller ett meddelande hit när du vet när han kommer. Även om inte bilen är tillbaka finns det ju mängder av frågor! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Misstänker att det i mitt fall kan bli problem med att man sitter för högt och därmed hamnar för nära hjälmkrossarstaget med huvudet! Moment 22... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Snygg 325 bimmer, helrätt stuk snyggare med 17" hjulen men kanske bättre grepp och väghållning med 15". Jag hade en 320 -86 med 3,5L motor i förut som man saknar nu när så många E30 bimmers dyker upp. Kul att du iaf förstått hur många cyl en BMW ska ha (Ber om ursäkt till hela 316+318 ligan även om en bmw ska ha 6cylindrar och inte 4 )
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||
Ja, jag tycker 17"arna sitter kanon men nu är det prestanda före utseende... Betydligt mindre ofjädrad vikt med mindre hjul plus att priserna på däcken är riktigt hyggliga. (Allt är ju relativt... ) Din E30 med 3,5 l måste gått otroligt gott. Det är bara att börja bygga igen! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Idag har jag hittat en 4,10-bakaxel med diffbroms. Ska hämta imorgon!
Hela jag är ett stort leende... Nu börjar det likna något... Nu har jag två bakaxelklumpar med diffbroms. En 3,91 och nu en 4,10. Ska byta beroende på bana bara för jag kan! Skämt åsido, ska bli riktigt roligt att känna skillnaden. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Nu blev jag osäker... Klumpen kommer från en 318is -90. Är inte diffhusen likadana? Har fått för mig att det passar rakt av, eller är jag bortgjord? _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Det är lugnt. Det passar vilket hus det än är. Det stora huset är bättre ur hållbarhetsynpunkt samt att den går att renovera om det skulle rasa. Det lilla huset är sällsynt med broms och tydligen svårt att hitta delar till om man skulle köra sönder den. Det skiljer dessutom runt 10kg i vikt mellan stort och litet hus. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Nu har jag två bakaxelklumpar med diffbroms. En 3,91 och nu en 4,10. Ska byta beroende på bana bara för jag kan!
Skämt åsido, ska bli riktigt roligt att känna skillnaden.[/quote] << Den ena kan du stoppa i 323:an tycker jag! _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Petri.. Lär av dina misstag.. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Det låter bra det... Är skillnaden stor visuellt sett? Jag reagerade inte när bilen lyftes för att kontrollera att det verkligen var en klump med broms. Tyckte mao att den såg ut precis som klumpen på 325an. Hur ser man skillnad på stora och lilla klumpen? _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Kanon! Tack för klargörandet! Ska kolla när jag hämtar klumpen i eftermiddag. Men jag misstänker att det är det stora diffhuset jag sprungit på... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Nu har jag hämtat diffklumpen. Det verkar som om det var den lilla klumpen i alla fall. Kåpan sitter endast med 4 skruvar/bultar. Nu har jag i alla fall sparat några kg extra... Återstår att se om det håller för lite bus... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Går det montera i-brädan utan att såga upp stora längsgående "urtag" för rörsträvan vid A-stolpen? Typ lyfta ur rutan för att komma åt ovanifrån... Tips mottages tacksamt!
_________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Antar att du syftar på hjälmkrossarstaget? De är rejält stora. Får nog se till att vara riktigt, riktigt trevlig när bilen ska regbesiktigas... Jag passade till i-brädan igår kväll/natt och tycker själv jag fick till det bra. Återstår att bygga nya fästen. Passade samtidigt på att sänka ratten. Måste hissa upp bilen och känna så det inte låser sig i knutkorset framför torpeden när man svänger. Ska förhoppningsvis slippa köra bil med ratten i taket efter detta... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Hmm, ser ju bra ut, men som sagt, du får nog ta på dig "snälldräkten" när du ska besiktiga bilen med dom hjälmkrossarstagen, hoppas det ska gå bra.
När har du besiktningstid ?? Jag har min på tisdag...... _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 328is -88 BMW Cup #69 - SÅLD | << 1, 2, 3, 4 ... 87, 88, 89 >> 10 besök senaste veckan (328510 totalt) |