Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab 99 T16 -77. Avslutat. Såld... | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (28799 totalt) |
Hei du. Goyalt med hurtiggående gammelsaaber! Ikke mange som forstår hva som bor i en Saab, etter man har gitt den en hjelpende, kjærlig hånd.
Har selv problemer med anlopte drev i girkassen, med påfolgende havari. Derfor lurer jeg på folgende: a)Hvilket fabrikat er oljepumpen som du bruker til giroljekjoling? B)Ser ut som du har et filter der også. Hvilket fabrikat? c)Hvor kan disse skaffes? Takknemlig for svar. _________________ Oyvind Hatterud |
||
Hej. Pumpen är köpt på Biltema. Art.nr: 25-987, och kostar 895 SEK. Filtret ingår. Denna pump fungerar alldeles utmärkt, och rekommenderas varmt. Ha de! /Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Hej. Kul att du gillar den. För närvarande så står det pinsamt still med uppdateringarna.... Men renoveringen av badrummet och tvättstugan går bra......... Hade rätt så höga ambitioner i höstas, men än så länge har det inte hänt något alls......... Nåja, än så länge så är det ju ett tag kvar till våren! Har iallafall fått hem min nya turbo, som jag kan sitta och gulla med i soffan....... Garrett GT3071R _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Faktum är att den är aningen mindre än min gamla turbon, pga att den är byggd på den mycket nyare GT-serien. Min gamla T3/T04E är ju inte direkt modern. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Nytt grenrör och ny downpipe blir det iallafall. Sen blir det bara ändringar i mjukvaran. Det kommer nog att bli en grym skillnad på motorkaraktären iom att den nya är kullagrad, blir en helt annan respons . Behöver nog inte sitta och vänta på laddtrycket som på den gamla...... _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Vet vad du menar, håller oxå på med husrenovering, så skruvandet kommer i typ sista hand (om frun får bestämma, vilket hon tror att hon gör).
Det gäller bara att hitta en halvtimme här och där så ska det nog snart bli bil igen, förhoppningsvis lagom till sommaren. //niclas _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
Känner igen det där.........Men, för att citera frugan: "När badrummet är klart får du vara hur mycket du vill i garaget"............... Gäller bara att påminna henne om det, när den dagen kommer.... Fan, man skulle ha det inspelat på band..... Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Nu äntligen har man fått lite tid över att vara i garaget.
Har börjat med grenröret till nya turbon. Eller iallafall bestämt placeringen. Så här blir det. Mvh Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Nytt grenrör igen? Har du inte byggt ett par innan? Kommer ju inte ha en chans att hänga på när det öppnar upp på raksträckorna.
|
||
Njaa... Har bara haft ett grenrör tidigare. Allt går att förbättra _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Tackar! Jo, jag tror nog att det kan bli rätt bra med nya turbon Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Ska du säga, jag kommer att bli ifrånåkt redan innan bilarna startas... |
||
Fy f..n vad avis man blir......
Flera gånger värre än min 99a. Ser jäkligt bra ut iaf! Lycka till i fortsättningen oxå! |
||
hm har själv kållat lite på den turbon var hittade du bästa pris på den när du köpteden. Och hur stort a/r kan man välja på avgassidan? _________________ jonny strand |
||
Hej. Köpte min på ATP-turbo. En kompis till mig var över och tittade på pylon-racing i Reno i höstas, och var snäll nog att svänga förbi ATP och ta hem en åt mig. Betalade 1250USD. Jag har A/R .86 på mitt avgashus, tror det kan vara rätt lagom. Om du nu ska köra med integrerad wastegate och T25 fläns. Vad ska den sitta på för motor, förresten?? Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Våra race- och banåkarbilar Saab 99 T16 -77. Avslutat. Såld... | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (28799 totalt) |