Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 242 -75 (drift)
<<   1, 2, 3
15399 besök totalt
bear
Kärna (GBG)
Här sen Nov 2003
Inlägg: 54



oj! pimpa inte för mycket nu du! ...
Nja för min del går det la frammåt. Har inte uppdaterat min tråd dock. Men skall börja dra el mm hoppas på uppstart innan maj är slut.

Lycka till! vi syns säker på nått fräckt event. / Björn

_________________
Björn Svensson - GBG
200sx S13 -92 - http://200sx.kicks-ass.net/bear
Citera
Johan_ST
Jönköping/Linköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 66



Gillar bakljusen, vad är det för några? Typ universal till släp eller ngt?

_________________
Johan Stigermark

Nissan 200sx -90
Driftbil
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
bear skrev:
oj! pimpa inte för mycket nu du! ...
Nja för min del går det la frammåt. Har inte uppdaterat min tråd dock. Men skall börja dra el mm hoppas på uppstart innan maj är slut.

Lycka till! vi syns säker på nått fräckt event. / Björn


Ska försöka att hålla mig . Blir de något kört iår för din del? Min kommer inte bli klar iår, får se om de blir ens nästa år. Men nångång blir den väl klar hoppas jag.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Johan_ST skrev:
Gillar bakljusen, vad är det för några? Typ universal till släp eller ngt?


Gött att nån mer än jag gillar ljusena. Tror dom är till lastbilar. Beställde hos min reservdels firma ur HELLA katalogen. Fanns massa olika lampor, även med dioder om man vill ha de.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
bear
Kärna (GBG)
Här sen Nov 2003
Inlägg: 54



TGR skrev:
bear skrev:
oj! pimpa inte för mycket nu du! ...
Nja för min del går det la frammåt. Har inte uppdaterat min tråd dock. Men skall börja dra el mm hoppas på uppstart innan maj är slut.

Lycka till! vi syns säker på nått fräckt event. / Björn


Ska försöka att hålla mig . Blir de något kört iår för din del? Min kommer inte bli klar iår, får se om de blir ens nästa år. Men nångång blir den väl klar hoppas jag.


Jo då jag skall allt få igång den i sommar. Verkar som gatebil på Mantorp kommer bli premiär för mig denna sommar. thumbs up

ok synd! Skall du inte köra med 740:n då? du körde la en svart 740 på kinnekulle förra sommarn?

Mvh Björn

_________________
Björn Svensson - GBG
200sx S13 -92 - http://200sx.kicks-ass.net/bear
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Bear: Skyldig till den svarta 740n. Men kompet på 3ans cylinder försvann å jag orka inte forska i de så jag skrota den. Hade mina funderingar på å köra något liknande iår men jag vill inte lägga mer tid å på pengar på en annan bil. Bättre å försöka bli klar nångång med denna som förhoppningsvis kommer va lite bättre å drifta med.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Var å hämta en front(bross kopia) idag. Den lär dock inte hamna på förrens mot slutet, kunde dock inte låta bli då jag fick den billigt.



Är klar med fästena för bakljusena, har dock ingen bild. Ska laga liten bit rost som är kvar sen blir de slipa å spackla.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Då var d dags för en liten uppdatering. Har slipat å spacklat som en tok den senaste tiden. Speciellt senaste veckan då jag blir av med mitt garage och blev tvungen att flytta till en annat. Ville ju helst hunnit lacka innan transporten men så blev det inte. Nu ligger bara grunden på, ska åka till min morbror om 2-3 veckor och lacka den där.


_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
..

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
..

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
...

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
MarcusG
Hässleholm
Här sen Dec 2005
Inlägg: 79



Kul med lite mer 240is, missat detta bygget. Håller själv på med ett 240i bygge tar bara lite längre tid änn jag räknade med men så brukar det ju va

_________________
Marcus Gunnnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
MarcusG skrev:
Kul med lite mer 240is, missat detta bygget. Håller själv på med ett 240i bygge tar bara lite längre tid änn jag räknade med men så brukar det ju va


D gör d väl alltid. Skulle ju "bara" byta motor, styva upp chassiet lite och sen kört lite med rullande uppgraderingar. Så blev d inte riktigt. Har ju ändå försökt hålla lågbudget så gått d går (iom att man har familj och kåk blir d inte så mycke över) men mest frustrerande är att allt tar sån tid som man igentligen inte har. Ha de gött å lycka till med byggandet.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
perzy
Markaryd
Här sen Aug 2006
Inlägg: 16



Trevligt bygge. Lågbudget är ju det enda vettiga enligt min mening, det är ju trots allt hobbyverksamhet.

Jag kan inte så mycket om driftingbilar...men undrar hur man gör klarar kylningen ? Både olja och vattenkylningen blir väl hårt ansträngda?
Har du tänkt att ha oljekylare?

/Keep up the good work

_________________
Per Larsson. Kör Volvo 855 TURBO.
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Vatten tempen ska inte vara några problem säger dom. Pratat med en som både kört rallycross och långlopp. D borde inte va några problem iom att grill öppningen är ganska stor. Men skulle d inte funka får man väl prova med ett 940 kyl som är mycke större. Ang oljekyl så ska jag beställa ett senare för först ska bilen lackas och sen buren byggas. Sen blir d resten av elen, bränslet, kyl och IC rör dragning. Sen är d ju "bara" bes, chassiet, stolar,bälten, svetsad diff och vagnbok kvar. Uuj, är endel kvar ändå.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565



trevligt att se andra som är volvo förbrytare..
Har ett bygge just nu på G inför vintern...
Ganska likt ditt, men inte för drifting.. Och ingen turbo ..(än)

Var har du gjort åt väghållningen?

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Än så länge sitter d bara en sänknings sats på som inte syns, ska dock bli lite lägre. Men d ska bli nya bussningar (tyvärr org så länge), R dämpare bak, nån gasdämpare fram och göra om länkarmarna lite fram. Sen blir d bur som lär styva upp endel och ett fjäderbensstag.

mvh Tobias

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Till Salu

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 242 -75 (drift)
<<   1, 2, 3
15399 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande