Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi S2 -93
<<   1, 2, 3
20705 besök totalt
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Tobbe... skrev:
Hoppsan, här är det en stund sedan sist...
Mja, garaget är färdigt i det avseendet att det är tätt, isolerat och...ja, sen var det den där detaljen med sen.
Sen kom det ett par ungar till, numera fem totalt.
Det var nog här nånstans som jag hade badat, och drog ur proppen i badkaret.
En våning under stod frun och lagade middag i det sex-sju veckor gamla köket, när hon tänker för sig själv-vartifrån kommer vattnet?
Det var dom fina avloppsstammarna -utbytta i mitten av 70-talet- i huset som visade sig vara befriade från mjukmedel i plasten.
När man bröt lite i en, så gick den i bitar...och eftersom det var utanför allt vad försäkringsbolaget ville vara med och ersätta, så blev det helt plötsligt ett problem.

Ska vi byta stammarna så måste vi riva bad och kök-vi kommer alltså vara en familj på sju personer i den miljön.

I samma veva blir det ett hus till salu fem km längre bort, mitt över gatan till barnens skola samt dagis.
Vi lade ett skambud utifrån att taket var i behov av byte, och fick det.
Tanken är då att medan gamla huset står på grundvärme, så byter jag taket på det nya, och sedan blir det totalrenovering av det gamla medan vi har ett annat boende...tanken var ju bra, på håll iaf.

För att göra en förbannat lång och tråkig historia lite kortare, så börjar jag se ljuset i tunneln när det gäller boende vid det här laget.
Under tiden har jag blåst jag vet inte hur mycket av min disponibla inkomst på byggvaror, och dessutom fått en otroligt bra insikt i hur extremt tråkigt det är att renovera till skillnad från att bygga nytt!
Har en vision om att börja titta lite på Audin, som stått uppallad i snart åtta(!) år nu framåt sensommaren/hösten, frågan är bara hur mycket som torkat sönder under tiden. 😯


Ojsan hoppsan!
När man tror att listan av problem inte kan bli längre....
Skönt att det börjar ordna upp sig något.

Förklarar den tysta tråden, väldigt bra....

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi S2 -93
<<   1, 2, 3
20705 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande