Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 323 2.5 24v E21 BMW CUP | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 4 besök senaste veckan (40778 totalt) |
Du vet att det ligger en sån breddarsats i containerna va, Anders!
Eller förrsten, du ska ju ha din Röd, då blir det ingen breddning av inte....... _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
En dag till då Magnus kämpat med svetspistolen i bur bygget.
Sebbe passade in lutfiltret. Målade plåten över den bortkapade reservhjulsbaljan. Började passa in stolsfästena. Imorron satsar jag på att kunna montera stolen , för att sedan kunna avgöra var sidosträvorna lämpligtvis hammnar. _________________ ///Anders Linder BMW M3 -03 E46 BMW 323ci -00 E46 BMW M535i -86 E28 BMW M535D -08 LCI 380Hk E60 BMWSC #430 |
||
Magnus slet vidare med svetsen , nu återstår endst 2 kortare
stöttor i fram sen är buren klar Sebbe spolade ur motorns kylsystem. Själv smet jag från bygget pga att mitt ex behövde hjälp med sin Passat. och imorron ska jag hjälpa min bror och Magnus, men ska nog hinna med lite på bygget oxså _________________ ///Anders Linder BMW M3 -03 E46 BMW 323ci -00 E46 BMW M535i -86 E28 BMW M535D -08 LCI 380Hk E60 BMWSC #430 |
||
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
Nu är buren färdigsvetsad o klar, blev några meter rör o lite svetsande innan den tog sin form!
Men bilen torde vara betydligt vridstyvare nu! _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
Ja härligt buren klar !
Fick hem nya framfjädrarna idag. 8 tum , 450 kp Passade in instrumentpanelen runt bur rörena och började med dörrarnas paneler _________________ ///Anders Linder BMW M3 -03 E46 BMW 323ci -00 E46 BMW M535i -86 E28 BMW M535D -08 LCI 380Hk E60 BMWSC #430 |
||
Man blir ju alldeles snurrig av erat tempo Min bil blir också färdig till våren, har bara inte bestämt vilket år.....
Ska du ha hjälpfjäder fram? vilken slaglängd på dämparna? _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Marcus: Blir utan hjälpfjäder till en början, slaglängden blir kortad E34 alá Koni Sport. (som har inbyggd hjälpfjäder i dämparen!)
Bak blir det troligen Weitec kortad sänkdämpare o -fjäder till första testet, får utvärdera efter det. Man tar vad man har o testar hur det funkar! Anders: Dörrpanelen blir riktigt racig _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
Ja precis får testa lite med det som finns
Nu är även höger dörrsida klar, imorron ska de bakre fixas, och stolsfästet. Ja ska bilen bli körbar så måste man jobba på varje dag _________________ ///Anders Linder BMW M3 -03 E46 BMW 323ci -00 E46 BMW M535i -86 E28 BMW M535D -08 LCI 380Hk E60 BMWSC #430 |
||
Reflekterade också över just det röret |
||
Magnus: Hur menar du med inbyggd hjälpfjäder i dämparen?
Kortar ni kolvstängerna eller stryper slaget på annat sätt? Funderar lite på bakre topplagringen , visst borde man kunna göra som originalet att övre fjäderskål och toppmonteringen är samma del . "Byter" alltså bara ut gummit som kolvstången sitter i mot ledlager. Ska ju inte röra sig så mkt där. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Nej, det är inte knas.....
1 dörrsträva är obligatorisk, sen får man komplettera med fler, göra kryss, eller som vi gjort nu..... Javisst måste fungera med ledlager i bak Vi får se hur det blir med fäderbenen fram, tänkte inte korta dämparen. Ska svarva till gängade rör och göra benen justerbara. Montera ihop och se hur det blir. Antagligen blir det svårt att sänka den till lämplig höjd, utan hjälp fjäder. Men det visar sig _________________ ///Anders Linder BMW M3 -03 E46 BMW 323ci -00 E46 BMW M535i -86 E28 BMW M535D -08 LCI 380Hk E60 BMWSC #430 |
||
Nej, det är inte knas.....
1 dörrsträva är obligatorisk, sen får man komplettera med fler, göra kryss, eller som vi gjort nu..... Javisst måste fungera med ledlager i bak Vi får se hur det blir med fäderbenen fram, tänkte inte korta dämparen. Ska svarva till gängade rör och göra benen justerbara. Montera ihop och se hur det blir. Antagligen blir det svårt att sänka den till lämplig höjd, utan hjälp fjäder. Men det visar sig _________________ ///Anders Linder BMW M3 -03 E46 BMW 323ci -00 E46 BMW M535i -86 E28 BMW M535D -08 LCI 380Hk E60 BMWSC #430 |
||
Nej, det är inte knas.....
1 dörrsträva är obligatorisk, sen får man komplettera med fler, göra kryss, eller som vi gjort nu..... Javisst måste fungera med ledlager i bak Vi får se hur det blir med fäderbenen fram, tänkte inte korta dämparen. Ska svarva till gängade rör och göra benen justerbara. Montera ihop och se hur det blir. Antagligen blir det svårt att sänka den till lämplig höjd, utan hjälp fjäder. Men det visar sig _________________ ///Anders Linder BMW M3 -03 E46 BMW 323ci -00 E46 BMW M535i -86 E28 BMW M535D -08 LCI 380Hk E60 BMWSC #430 |
||
Ja, visst får man ha böjt rör, har då varit godkänt tidigare av SBF!
........eller finns nya regler som säger att man inte får ha böjt? Kravet är en rak dörrsträva som är obligatorisk, sen får man ha kryss ex.vis, men dom är inte starkare än 1 rör på mitten, (såvida man inte plåtförstärker), och man får (vad jag vet!) ha dubbla med övre böjt, i.o.m att urstigning måste kunna ske snabbt får man ju inte blockera dörröppningen för mycket, då är ett böjt övre rör en bra lösning! Så nog är väl det godkänt va.....? Marcus: Koni (även andra dämpare!) har inbyggt returfjäder som gör att kolven inte dras ut fullt obelastad, detta för att fjädern till viss del ska sitta i spänn, får se om det räcker, beror på rideheighten! Annars blir det nog Sellholms aktiva hjälpfjäder, bästa lösningen! Ja, det går o göra som original bak fast med ledlager, gör det inte stumt bara, måste kunna ledas, annars bryter man av kolvstången.... _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
Hmm , intressant det här med olika chassilösningar.Man får klura lite ,särskilt när man kör med
begränsad budget. Hur mkt bedömmer ni att fjäderbenet bak behöver kunna fjädra ut för att undvika ofrivilliga hjullyft? Val av f-konstant och hämmare påverkar ju förstås krängningen, men bara en kvalificerad gissning.... _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Tjenare Röjerföraren
Du får väl uppdatera bilden nu när muchen har rykt... Kul sida att läsa, ni jobbar verkligen på, men det beror väl på att jag inte är där och springer ivägen... Såg att det var ett snyggt höger franhjul på en av bilderna. ///Hade Krister _________________ Krister Lundqvist |
||
Måste inte Toyota staget börja från den nedre främre fästpunkten. Alltså i det undre av dom båda dörrstagen?? _________________ Per Wahlqvist |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 323 2.5 24v E21 BMW CUP | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 4 besök senaste veckan (40778 totalt) |