Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 n/a -79
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (11256 totalt)
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Hej Andreas!

Kul att du köpt en lekbil! Bra fart på fixandet verkar det vara också! thumbs up

Ang. dörrsidan, har du klätt in dörröppnaren och veven också eller ser jag fel? Ser helt klart ut så på bilden!

Jag klädde mitt handskfack med högtalartyg från MDS (enda smolket med det är att det är lite lätt randigt i vissa ljus) men har lite strandat där eftersom jag drar mig lite för att klä in resten av instrumentbrädan. Blir mycket stäcka och fixa där, men nu får jag ny kraft när jag ser ditt bygge så jag får sätta lite fart! Hursomhelst ett suveränt sätt att täcka över ful, sprucken vinyl på och skapa en rejsig atomsfär i kupén!!

Lycka till! :

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
Tackar Ulf!. Har fått lite inspiration av din bil faktiskt hehe... =)

Nej, jag har inte klätt dörröppnarna, eller veven. Det är mobilens gryniga kamera tyvärr som ger den illusionen.
Har tyvärr inte fått se inredningen i dagsljus än, men det återstår att se hur det kommer att se ut.
Skulle egentligen villa riva ut allt igen, och börja om nu när man lärt sig av misstagen. En del skarvar
ser inte så jättesnygga ut vid närmare inspektion, men det funkar!.

Instrumentpanelen får vi se hur den ser ut. Ska åka och hämta en imorgon, och se hur mycket som eventuellt behövs fixas. Jag har turen? att jag fick med en "dashtop", som man sätter över orginal-panelen, som döljer alla sprickor etc på orginalpanelen. Möjligt att jag går loss med lite tyg där oxå, beroende på hur mycket tyg jag har kvar =)

lycka till med din bil oxå!. Vi ses (alla) säkerligen på någon bana i sommar hoppas jag =)

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3097



AndreasNystrom skrev:
Cédric skrev:
Det där blev ju riktigt bra !

Vilken oljetempmätare hade du tänkt ha ? funkar din oljetryckmätare ?

924 är ruggigt fin i vinterväglag. Bortsett från den mindre fläskiga värmen, iaf i min där allt inte riktigt funkar som det ska.


Hade tänkt att snåla lite, och köpa Biltemas oljetempmätare.
Vet inte var jag ska sätta den riktigt bara.. ska kolla om man kanske kan sätta den i oljetrågets avtappningsmutter, eller göra en adapter.

Min oljetrycksmätare funkade fint innan jag tog bort mittkonsolen, nu vet jag inte om den funkar längre ska bli spännande att se.
(Den enda mätare som inte funkar är bensinnivån, som spökar lite genom att hoppa fram och tillbaka ibland)

Min värme funkar inte heller, däremot så funkar mina handskar o tjocka tröjor o jacka.
Jag tänkte montera ur värmepaketet och se vad man kan göra åt det hela. Borde ju kunna gå att installera något annat värmepaket tycker jag iofs?..


hmm, jag har också funderat på biltemas. Men det är just det där med monteringen. Någon med mer erfarenhet borde veta var man ska sätta en sådan. Borde ju finnas någonstans där det går hyffsat.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
Cedric : jag har kollat runt lite på forum, och det är många som satt den i oljepluggen tydligen!.
och den är ju vinklad på porschen fördelaktig, så man slipper oroa sig för att köra av den

Idag var det hela bagaget, och passagerarsätena som kläts om.
Tyvärr har jag hittat en massa rost nu.. så jag vet inte vad jag ska göra riktigt.
Det går ju en balk från fronten till baken, som det kommit in fukt på något sätt, så det finns rosthål där...

samma sak gäller taket. någon tidigare ägare har ju satt igen dräneringen, så det har läckt in i taket, och det är rost i taket på vissa ställen. Får troligen göra en ny balk, men just nu vet jag inte om jag orkar..

och sedan så är rollbar-staget av... hua.. nä.. just nu blir det inte mycket mer pysser förrens jag känner mig lite motiverad igen.

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



AndreasNystrom skrev:
Tackar Ulf!. Har fått lite inspiration av din bil faktiskt hehe... =)

Nej, jag har inte klätt dörröppnarna, eller veven. Det är mobilens gryniga kamera tyvärr som ger den illusionen.
Har tyvärr inte fått se inredningen i dagsljus än, men det återstår att se hur det kommer att se ut.
Skulle egentligen villa riva ut allt igen, och börja om nu när man lärt sig av misstagen. En del skarvar
ser inte så jättesnygga ut vid närmare inspektion, men det funkar!.

Instrumentpanelen får vi se hur den ser ut. Ska åka och hämta en imorgon, och se hur mycket som eventuellt behövs fixas. Jag har turen? att jag fick med en "dashtop", som man sätter över orginal-panelen, som döljer alla sprickor etc på orginalpanelen. Möjligt att jag går loss med lite tyg där oxå, beroende på hur mycket tyg jag har kvar =)

lycka till med din bil oxå!. Vi ses (alla) säkerligen på någon bana i sommar hoppas jag =)


Hihi! Kul om hittat lite inspiration i min tråd, jag har ju knappt gjort ett skvatt på min vagn så där finns ju begränsat med inspiration att hämta... Är lite på gång nu. Ska väl ta mig i kragen och uppdatera lite någon gång.

Dashtop är en lustig företelse. Lägg gärna upp en bild! Vore kul att se hur det blir. De är ju rätt dyra om man säger så...

Ja, hoppas vi ses på någon bana i sommar!

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
Vet inte om det är så mycket att se bild på, men här är dashtop:en iaf



Klädde passagerarsidan idag, och lite på förarsidan.. Och provåkte bilen!.
Klart tystare, och ändå är det bara en extra vikt på kanske 1-2kg totalt =)

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
Ska försöka få bort motorhuven någon dag och gjuta en glasfiberhuv istället!.
Har aldrig gjort något liknande förut, så vi får se hur det blir.
Men då skippar jag nog orginalgångjärnen, och använder snabbkoppling. (spar lite mer vikt)

Helt onödigt inlägg, men så här ser det ut nu när jag är halvvägs färdig inuti =)
(före o efter)


_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3097



imponerande ! vilken fart du har på arbetet, önskar att jag också hade den tiden, och helst ett klart gargage. Ser ju bra ut, vad har du för kommande plan ?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
Typ allt i stort sett ska göras. Mycket jobb med bilen.

Ska byta alla lister på bilen till nya. Motorn ska renoveras. Ska tillverka nya bussningar, ny motorhuv, nya dämpare o fjädrar. Bur osv. komplett busbil!
=)

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
grrrr!
Skulle ta med tjejen för att visa hur fint bilen går.. givetvis får man soppatorsk då!.
Bilen lär typ dra 2liter milen eller något just nu.
Den är hur pigg som helst, men inte utan bensin.. så idag fastnade jag i en rondell i eskilstuna med tjejen i passagerarsätet, och fick dra undan bilen.. gå till närmsta bensinkiosk och köpa en bensindunk, och fylla den med bensin hehe =)
Jag är en sådan där person som hatar när något i bilen inte funkar, så imorgon tänker jag fixa bensinmätaren så den funkar HELA TIDEN! =)

men trimkamaxel och portad topp gör att bilen drar bensin som bara den!...
'grrrrr*
'
edit . min granne sa att han älskade min porshce.. han sa att han hade kollat in i den för någon dag sedan, och då hände det kablar lite överallt.. Och idag var den nyklädd och såg "sexig" ut
thumbs up

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Sedan när är 924 galvad?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 n/a -79
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (11256 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande