Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda 6 MPS 2006 (Shoppingräsern) | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 39057 besök totalt |
Normalt och normalt....vad är det!??
Men vid lite lugnare högerfot i Stockholmstrafiken så drar den runt litern. Vid jämn fart på motorväg (110) så ligger den kring 0,7-0,8. Men 1,3 L/mil är absolut inget problem att få till.. _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Projekt: "Få till det lite" har börjat....
Beställd från RPM i USA: Down pipe 3" Beställt från SAM: H&R sänkfjädrar 35mm Ferrita rings i veckan för konsultation ang. ett 3" rostfritt system med metallisk kat. Senare kommer det lite mera... *...å bilen som S K U L L E vara orginal...* _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Lovar dig en utförlig rapport.. Kanske kan låta dig få köra den 1 eller ett par meter om du är i krokarna nån gång.. Som referens du vet. _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Jadu..dom där ryska miljardärerna. Vad blir det härnäst? Köpa Gotland...Vänern?? Dom har visst råd med allt... Nu är iaf. första servicen gjord och i.o.m. den också bilens första bling! 1st Ipodkabel till orginalstereon så att Ipoden i handskfacket kan skötas med rattkontrollerna och låtarna syns i displayen i bilen m.m. BLING!! _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Det var ju en rejsig mod _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||||
Vad tar dom för det kittet? Vet att t.ex. BMW tar en bit över 5 loppor för kunna styra Ipoden via rattkontrollerna |
||||
Samt att den är strikt mappad för BF98, jämnför man med min alpina motor(10:1 sugis...) är det däremot smått otroligt högt komp, men då har jag ju verkligen ingen paritet i insprutningsförfining.... hehe Intresant läsning då min far vart småsugen då han såg prislappen på MPS:en, för vad är en Passat jämnfört med en MPS? hehe _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
Nu ska iaf. DP'n vara genom tullen i Sverige enligt USPS.
Med lite tur kommer bilder denna vecka och montering (inkl. resten av sysytemet) hos Ferrita nästa vecka. _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Få se nu..
-downpipe - ferrita - sänkning - insugsfilter Men vad är DP? o har du kvar org katten? Väntar otåligt på före/efter intryck Förresen, har du kört 3 MPS o vad tyckte du jämfört med din... _________________ Jan Å |
||||
Trevligt att nån fått upp ögonen för den här bilen, dock lär det väl inte bli så många andra som kommer att kunna få upp dem för den...
Dumpventil antar jag att han menar :P _________________ Johan Sidén | Äger: Saab 9-5 2.0t-td04 | Volvo 960 '93 |
||||
DP...Down Pipe.. Eftersom hela systemet blir 3" så får Ferrita meka på en katalysator (metallisk) som passar. Dumpventil vetetusan om jag byter i detta läget. En frontmonterad IC ligger före i planeringen isf. Det är en framtagen av samma firma som byggt min DP där man inte behöver förstöra/såga/modifiera fronten någonting. Den är inte riktigt klar ännu, men snart så... Då får vi se vad den kostar. Lovar en utförlig rapport senare när mina fjädrar och hela avgaset sitter på. Jag har hört med en kille i USA om skillnaden på väghållningen och den skall vara ganska stor. Gullabo klarade SS på 1.31.66 med en orginal MPS så jag tror nog att någon sekund går nog att kapa där. Det finns lite stag att köpa också som styvar upp ännu mer, men jag ska inte kasta runt min i varenda konbana jag hittar. Så det får nog vara....(sa inte jag det om det andra jag skaffade också??) Har inte provat 3 MPS ännu men den ska vara riktigt trevlig. Bara 1 större fel med den...FWD! Det är ju det jag ville ifrån efter alla jag haft... _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Tusan va små snusdosorna är nuförtiden, hehe.
Verkar vara ett reält bygge den där DP, vad väger den jämfört med orginal? o hur stor är diametern orginal... (samma fråga på Ferritasystemet. Kan man spara vikt så vill man ju det) Vad jag fattar det, öppet filter sittter redan på, o nu kommmer avgas-sidan. Ska du chippa den efter du fixat andning/utblås? Eller ska du även först flytta IC? Men behövs verkligen en ny IC eller ska du köra SÅ hårt (bana)? _________________ Jan Å |
||||
Det är ett rejält bygge faktiskt. 6,8kg vägde hela paketet, så 6,5kg kan jag tänka mig att den väger. Vad en orginal DP väger vet jag inte, men det sitter in "för-kat" på orginalet så det är nog inte lättare iaf. Skulle kunna tänka mig att orginalet är 2,25-2,5". Vad det gäller Ferritas system så blir det nog några kilo tyngre eftersom det blir större.. Filter sitter redan och nu kommer avgaset ja. Chip är INTE aktuellt i nuläget eftersom bilen ska vara ganska hårt ställd från fabrik. Jag låter gärna andra prova först. IC "behövs" inte, men det ger bättre kylning som i sin tur ger bättre effekt och mindre risk för spikningar. En toppmonterad IC är väl inte alltid att föredra eftersom motorns värme stiger upp och in i IC'n. Men vi får se vad dom begär för den när den är klar... _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda 6 MPS 2006 (Shoppingräsern) | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 39057 besök totalt |