Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (33676 totalt) |
Men sedär
![]() Grattis till en kalasrolig bil! En sak att tänka på är att RS2000 bottendelen har starkare kolvar, vevaxel och stakar, så den tål lite mer effekt om man nu vill trimma lite. Kul att den motorn kom till användning. _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||
Samma stakar vad vi kunde se är vi hade ute och kikade på dem. Det där du sa om att lägga dit en 2,3 vev stämmer inte, då hade kolvarna gått upp i toppen, vi provade nämligen lite när jag slaktade sönder dne 2,3 motor vi oxå skaffade oss. Kolven sticker ovanför blocket med va 5mm så om någon gjort det i dina trakter måste det bankat förbaskat eller så har de pbytt något annat med!! Verkar vara lite trevligare karaktär på den nu, tyvärr så funkar inte varvräknaren som den skal då det är dubbel gnist... skickar på bra vid 2krpm, men gissar att det är runt 4krpm egentligen.. *s* |
||||||
Det ska vara smidda saker i bottendelen på en RS2000. De använde en 2,3 (Scorpio) bottendel med 2000 topp, kompressionen blir en hel del högre men det gick bra om man körde med E85. Bör bli närmare 200hk med den setupen. Men eftersom jag inte var med på det bygget själv så kan jag inga exakta detaljer. Det enda som skiljer 2,3 från RS2000 är borret har jag för mej. (2,3 89.6mm, 2,0 86.0mm.) Slaglängden ska vara densamma på båda motorerna (86.0mm). Nu var det ju ett tag sen jag skruvade Ford så jag kan inte svära att jag minns helt 100% rätt. _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||
Slaget skiljer då dem förtom borret, men hur mcket minns jag inte. Men en 2,3 motor har ju massa balans axlar och otrevligheter som kan stäla till bekymmer. *s* I vilket fall som helst vill jag minnas att det var samma märkningar på stakarna i DOHC och RS2000, men vidare efter forskning krävs nog!! Kan nämna att dagen 4h race avgick med vinst ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Micke80: Kan kolla om det finns något i mina kompisars gömmor!! |
||||||
Grattis, kul att det gick bra på Uråsa! ![]() Ja tack, kolla gärna vad som finns i gömmorna. ![]() _________________ Mikael Färnström BMW E24 BMW E28 BMW E39 BMW CS #3981 |
||||||
Är inte det med varvräknaren lite "fordsjuka"? Min Scorpio hade det problemet och jag vet ev någon sierra som också burit på samma symptom... _________________ Johannes Reinfors _______________________________________ Sharan. 1.8 T-98 för familjebruk. Pappabus/glidarn S40 2.0T.-01 |
||||||
Skoj bygge ni håller på med!
![]() Hmmm Rödeby, det är inte ni som huserar vid macken vid den gamla bilhandlaren? Kört förbi där ett antal gånger och sett en massa Fordar i varierande skick som det gasas med! ![]() |
||||||
Jupp det är där vi är och skruvar.. då har du säkert sett en svart dekaltrimmad sak med!! *s* Det är den det tävlades med!!! och står det en mörkblå Mazda Sedan med extralysen där så är det jag, dvs lufsar det om kring en Boxer där så är jag där!!! *s* Vad gäller varv räknaren så tror jag inte det är något annat än motorbytet som ställer till det då den var klockren med gamla motorn och det elsystemet. Blev förändring nu när vi bytte till RS2000 och dubbal tändspolar!! Doick kommer det säkert att lösa ut sig på något vis... brukar det alltid göra!!! |
||||||
Var och körde lite SuperStage lördágs (2008-09-27), med vanliga Yokohama Prada gatdäck kom jag ner i 1.37.56 innan tiden tog slut.
Så äckligt snäll och köra bilen så det är inte sant! Neutral och fin och köra.. Men det märktes ju att man var rattrostig. Och inte kört bilen på ett år. Dåligt förstropende för bilens beteende och bromsar. |
||||||
Till länkarmarna fram menar du? |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (33676 totalt) |