Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 ... 30, 31, 32 >> 11 besök senaste veckan (297239 totalt) |
Har börjat titta på hur jag ska lösa problemet med kylaren bak.
Tanken är att ha den stående med lätt lutning framåt, ta luft genom ett intag i varje bakskärm och med sugande fläktar blåsa ut värmen genom bakluckan. Har även tänkt ha vattenpumpen framför bakaxeln och lägre än kylaren för att få bra cirkulation. Har rådfrågat hos några som åker med kylaren bak bla bergteamet och detta verkar vara det som ska funka men vill gärna ha fler synpunkter och erfarenheter innan jag bygger. ![]() ![]() ![]() Tänkt luftintag _________________ Mattias Holmgren |
||||||
Nu har min underbara morbror varit och TIG-svetsad dom rör som sitter i bilen.
Ska försöka lära mig även TIG men än så länge får han sköta det och jag svetsa ihop alla småbitar från burkapningen ![]() Kan väl också säga att det är påväg ett stoort paket från england, vad som finns i det får bli en överraskning :cool: Såhär ser Mange ut när han svetsar ![]() och såhär fint blir det ![]() ![]() Tusen tack till Mange som jag vet läser _________________ Mattias Holmgren |
||||||
|
||||||
Ser ju skit bra ut
![]() ![]() ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Idag kom det efterlängtade paketet från england med ett nytt bodykit.
Eftersom det jag hade inte skulle gå att använda tillsammans med 17-18" fälgar och planerad ridehight fick det bli ett nytt med betydligt större hjulhus än original. Billigt var det också men givetvis krävs det lite jobb för att få en bra passform och finish. ![]() ![]() ![]() ![]() Så ser det ut på en rallybil med 17", blir nog bra med lite sänkning ![]() ![]() _________________ Mattias Holmgren |
||||||
Hittar du bara ett så ska det nog gå hitta ett till någon annan stans, när ska du hämta blockat då? ![]() _________________ Mattias Holmgren |
||||||
|
||||||
En hel del faktiskt ![]() Det är ingen som har tips på en spindel där navet sitter ganska långt ovanför undre kulleden? Dessutom gärna med styrarmar som inte sitter så lågt. KLumpen jag letet länge och äntligen hittat är från en omega 2,0 sportive som har lamelldiff och passar bolt-on på calibra bakaxeln utan att behöva pilla med drivaxlar eller liknande. tyvärr ganska ovanliga. _________________ Mattias Holmgren |
||||||
Jag har ett gäng saker att hämta i älvsbyn och tänkte försöka slå ihop resorna, däremot så verkar han ha svårt att få sig ut till boden där grejerna ligger och leta fram dom så jag kan hämta dom! Hade jag fått som jag ville hade de där blivit gjort redan i jan/feb nångång! Men så fort som möjligt! Eventuellt att man tar de på väg tillbaka från vårträffen i pite nu i helgen, du ska inte dit föresten? ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Nu är det faktiskt framlyft så det står bra till. Bara slå en signal och höra om jag är hemma först. Kommer mest troligt inte åka på vårträffen, jobbar för fullt med rallycross corsan nu och försöker ha den klar till första konbanan. _________________ Mattias Holmgren |
||||||
_________________ Mattias Holmgren |
||||||
|
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 ... 30, 31, 32 >> 11 besök senaste veckan (297239 totalt) |