Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar McLaren M6GT (KitCar) -67 (Såld) | << 1, 2, 3, 4 >> 35648 besök totalt |
Subaru har väl aldrig haft några 2wd? EDIT : Hade jag bara googlat lite innan jag skrev så hade jag inte skrivit. Äh, skit samma. _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||
Jodå det finns en del med fwd men inte dom starkaste modellerna dom fanns bara med 4wd i sverige i alla fall _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Dina bakdäck räknas nog som ca 230, brukar ju vara slitbanan som blir i kontakt med vägen som mäts ingenting utanför. mina 255.50.17 är ca 280mm breda om man mäter som du gjort.
Men på 11" fälg kan man nog köra upp till 300mm däck, det är ju inte snyggt med tyskstuk på en sån här bil! Racing 230mm slitbana? /600mm diameter?-15" Mvh _________________ Christian Lindén |
||||||
Dock så är min erfarenhet att det är en väldig skillnad på gatdäck när det gäller bredd mina 205/50 är bredare än mina 215/40 som exempel. På race däck är det slitbanan som är angiven bredd _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Bättre att använda lådan från 4-hjulsdrivet, vilken 5-växlad turbosubba som helst funkar egentligen, skiljer lite i utväxlingarna. Man tar bort mellandiffen och spärrar driften till bakhjulen, går säkert att fixa ekonomist med spärr alá Elga. vägde förrestan reservlådan, skalan stannade på 48Kg. Sedan finns ju den 6-petade som är mycket starkare men en hel del tyngre och dyrare. Har ingen koll på vad motorn väger men det är en söt liten aluminiumklump _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||||
"Eltronix" inte "elektronik" Jag har två högtalare av det märket i min Fiat 126. Dom sitter monterade ovanpå hatthyllan med jätteloggor som syns genom bakrutan! Ljudet från dom är hörbart under 60 km/h. Säg till om du ska göra dig av med den! _________________ Klas Eriksson Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm |
||||||
Har fler på kö som frågat men har inte haft tid att plocka ut den ur bilen än _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Ja, jag har en 3.6:a och en 4.2:a i garaget. Audi v6 har inget gemensamt med V8 (ja, vissa interna mått men utseendet är helt olika). 3.6 och 4.2 ser identiska ut, det är borr och cylinder spacing som skiljer men utanpå ser man ingen skillnad. 3.6 känner man igen på att den har svart insug. En annan MYCKET intressant motor ur besiktnings synpunkt är ju 3.7 med 230hk - men det beror ju på vad man vill åstadkomma. Hur som, generellt gäller att avgaskammen är lika på vääääldigt många av dessa (från 230-300hk), insug skiljer men alla kammar passar i alla motorer, dock kräver S8 bearbetning av topparna då de har högre lyft. V6 är jätteliten. Finns både med 2v och 5v. Billiga motorer. Har byggts endel roliga motorer i staterna men här i europa är det ovanligt. En annan intressant motor är ju VR6. Låter rikigt najs. Liten och kompakt, inte så mycket större än en 4:a. 24v versionen är himla trevlig. En stor fördel med att plocka Audi/VW grejjer är att det varit samma delning på motor/låda sen adams dagar. Alla 5, 6, 8 och nästan alla 4:or passar på alla lådor i stort sett. Skippa 012/083/01A lådorna, de är lite veka (dock fortfarande väldigt stadiga jmf med andra mer tveksamma tillverkare), 016 och 01E är stadiga som attan, finns både som FWD och 4wd, mao inget behov av att bygga om och krångla. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||||
Tackar för info låter fint det där med delningen motor/låda _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Ajdå, den hade matchat högtalarna perfekt! _________________ Klas Eriksson Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm |
||||||
Väldigt sakta = ingenting just för tillfället Bmw:n tar upp all meckar tid just för tillfället så man kommer iväg på lite banträffar. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
BMW alu-V8 kanske?
M60B30 har 218 hk. Mesigt. M60B40 har 286 hk, >300 med headers. Manligt! Finns även som 4,6l, ännu manligare. Manuella lådan från 3,0 passar till 4,0 rakt av, vill jag minnas. När du besiktar är det givetvis en 3,0-motor... _________________ Erik Berg "BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!" https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight= |
||||||
Får se vad det blir för motor i bilen en M60B30 har jag redan köpt så den står & väntar dock så blir det krångel med adapter till låda mm. Så då finns ju audi med div kompletta paket som kan passa samt som R-2 nämnt tidigare subaru som ger låg & fin tyngdpunkt med sin boxer framtiden får utvisa vad som ramlar ner i bilen _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
[/quote]
Får se vad det blir för motor i bilen en M60B30 har jag redan köpt så den står & väntar dock så blir det krångel med adapter till låda mm. Så då finns ju audi med div kompletta paket som kan passa samt som R-2 nämnt tidigare subaru som ger låg & fin tyngdpunkt med sin boxer framtiden får utvisa vad som ramlar ner i bilen[/quote] Jag har gjort en adapter till min S62 motor, mot en Porsche G50 låda. Men det är ju samma bultdelning till M60/62 motorerna, jag har alla uppgifter på adaptern sparad så det går att göra en till om det skulle knipa? _________________ Patrik Gruvman M3 E30 Touring M3 E30 Cab 523 E39 Touring 330 E46 Touring 120 E87 525 E61 M1 Gr.5 Sauber |
||||||
Får se vad det blir för motor i bilen en M60B30 har jag redan köpt så den står & väntar dock så blir det krångel med adapter till låda mm. Så då finns ju audi med div kompletta paket som kan passa samt som R-2 nämnt tidigare subaru som ger låg & fin tyngdpunkt med sin boxer framtiden får utvisa vad som ramlar ner i bilen [/quote] Jag har gjort en adapter till min S62 motor, mot en Porsche G50 låda. Men det är ju samma bultdelning till M60/62 motorerna, jag har alla uppgifter på adaptern sparad så det går att göra en till om det skulle knipa?[/quote] ok ska lägga det på minnet om det blir aktuellt _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
om du ska göra nått till en subaru 4/6a som passar wvlådan får du om du vill /har tid dokumentera väl så jag vet hur jag får ner nått i min kitcar
hur stort avsånd mellan bakaxel och brandväggen?? får du in en större motor?? har bara 45 cm typ i CanAm'en.. lite för lite :/ _________________ Joakim Tdal Porsche 951 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar McLaren M6GT (KitCar) -67 (Såld) | << 1, 2, 3, 4 >> 35648 besök totalt |