Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 SC -82 Vit Ban/Concourbil
<<   1, 2, 3
16919 besök totalt
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228


Trådstartare
Cyberdennis skrev:
Grattis till en fin 80-tals elva. Håll den kvar i detta skick! Själv blir jag mer och mer övertygad om att det är dags att hålla G-modellen kvar så inte alla bilar blir back-daterade. Min får ingen röra .


Tack, jag haller med. Snart är all SC 70-tals-replikor. Da blir vara unika

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228


Trådstartare
om förra helgen mest ägnades at att köra sa ägnade vi denna helgen mest at att titta och aka med.

Fredrik kom ner hit till Ddorf i fredags och i hyrbil tog vi oss till ringen pa lördagen. Gick runt först och kollade lite. Började vid Adenauer Forst och gick längs banan upp till Aremberg. I Fuchsröhre skulle vi ta lite bilder och Fredrik lyckades ta en bild av mig med var kompis Lasse susande förbi i bakgrunden.

EDIT:


Sedan fick jag aka tva varv med Lasse i GT3. Gick jättebra och oj, vad sugen jag blev.

Far nog ta ner 911:an snart och köra lite kvällsträningar innan det är dags för kursen i September.

Trevligt sällskap hade vi även pa kvällen med Lasse och Pelle.

Under söndagen regnade det sa vi nöjde oss med att titta en stund och sedan luffa vidare mot Königswinter och sedan Düsseldorf, för att se tva mycket märkliga lopp (DTM och WTCC) pa tv. Trakig svenskdag där. thumbs down

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228


Trådstartare
Skullre precis ta ut bilen och tvätta den. Efter att ha kört tio meter så dog motorn och sedan ville den inte starta igen. Startmotorn fungerar, men motorn startar inte. Är det någon som har något tips på vad det kan vara?

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
zeb930
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 279



om den gick fint i några sek och sen dog så låter det som nåt med bränslet iaf..?

Kolla bränslepumparna.. Slå på tändningen och lyssna efter vinande innanför vä bakhjul och under precis bakom tanken. Saknas vinande prova att byta ut dom 2 bakre reläerna i bagageutrymmet mot tex dimljus och tut-reläet (nr 2 och 3 sett framifrån)

obs detta gäller turbon men skulle bli förvånad om det inte är samma på SC (dubbelkolla säkringslocket)

_________________
Krister Svahn
Porsche 911 turbo -80
Citera
zeb930
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 279



Verkar som om SCn inte har den bakre bränslepumpen..

_________________
Krister Svahn
Porsche 911 turbo -80
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2635



zeb930 skrev:
Verkar som om SCn inte har den bakre bränslepumpen..


Då kan vi utesluta det felet i alla fall :-)

_________________
--
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4532



Har en sc DME relä?
Min 84á har det, har stannat pga det några gånger. Nu har man ett i reserv med sig, alltid....

I vilket fall som helst är den jättefin, vita g modeller är världssnygga och snabba.

Lite partisk....



_________________
Jens Lanvin
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228


Trådstartare
Tack för alla tips! Har kollat det mesta nu; säkringar, relän etc, men så fick jag ett tips på pm att det kunde vara att den fastnat i chokeläge. Jag testade att starta med gaspedalen i botten och det funkade.

Jag reagerade även på det när jag körde iväg. I vanliga fall så ligger motorn och pendlar mellan väldigt låga varv på tomgång precis när man startat och man får ge mycket stödgas för att den inte ska stanna. Så var det inte idag, utan den låg lätt över 1000 varv, även när jag släppte gasen helt, vilket skulle styrka den teorin.

Det som stört mig mest under dagen är att bilen var så himla skitig. Var och besiktigade i veckan och har inte hunnit tvätta den, men nu är den åter vit (och visst är de snygga, vita g-modeller... )

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228


Trådstartare
Lite OT, men nu har vi säkrat återväxten. Gunnar (efter sveriges andra formel 1-förare..??!?) föddes 28 juli. 3790 gram och 52 cm lång.



I september ska han få följa med mamma på banpremiär på knutstorp. Nämnas bör väl att han redan åkt på ringen, i mammas mage

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3118



Grattis önskar Eddie och Linda!

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Anna E skrev:
Lite OT, men nu har vi säkrat återväxten. Gunnar (efter sveriges andra formel 1-förare..??!?) föddes 28 juli. 3790 gram och 52 cm lång.



I september ska han få följa med mamma på banpremiär på knutstorp. Nämnas bör väl att han redan åkt på ringen, i mammas mage


Det ska börjas i tid thumbs up ! Vår lilla Emma har oxå åkt ringen i mammas mage .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2635



Anna E skrev:

I september ska han få följa med mamma på banpremiär på knutstorp.



Check.

Anna fick en bra dag på banan och jag skötte markservicen.




Lite udda uppdatering i en biltråd, kanske - men det går ju framåt med den lille också:





I November åker vi förresten ner till Ringen, alla tre.

Det har ju varit lite av ett mellanår på banåkafronten, så klart, men nu börjar det faktiskt utkristallisera
sig hur pass enkelt vi faktiskt kan fortsätta med banåkat, fast den lille hänger med. thumbs up

_________________
--
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



FredrikÅ skrev:
Anna E skrev:

I september ska han få följa med mamma på banpremiär på knutstorp.



Check.

Anna fick en bra dag på banan och jag skötte markservicen.




Lite udda uppdatering i en biltråd, kanske - men det går ju framåt med den lille också:





I November åker vi förresten ner till Ringen, alla tre.

Det har ju varit lite av ett mellanår på banåkafronten, så klart, men nu börjar det faktiskt utkristallisera
sig hur pass enkelt vi faktiskt kan fortsätta med banåkat, fast den lille hänger med. thumbs up



Härlig inställning Fredrik thumbs up .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 SC -82 Vit Ban/Concourbil
<<   1, 2, 3
16919 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande