Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (35021 totalt) |
vet inte hur ung du är men när jag var ung på -80 talet så gick det en röd aktig mirra/fläke tvådörrars
med ungefär den setuppen du beskriver i bagaregården där han bodde, även min prippsblåa 4dörrars som var byggd av en kompis till han. någon/något du känner till? _________________ peter johansson |
||
Nej tyvärr känner jag inte dem...är inte så gammal att jag kunde köra bil på 80 talet. på den tiden körde jag min trampbil och tramptraktor i bästa fall om jag inte missminner mig fel. Finns det bilder på dessa amazoner? skulle vara skoj att se dem. _________________ Magnus Eriksson |
||
Har köpt denna torrsumpen. Är det någon som har någon erfarenhet av denna pumpen eller känner till märke på den. Fick just backning av min trimmare om att jag skulle se upp att den kan vara lite i underkant då den kommer från USA pga att de kör med nållager där borta på de flesta motorerna och därför inte behöver lika högt oljetryck som volvo motorer behöver.
Jag har för mig att tillverkaren heter Mangusson någonting men kan inte hitta något på nätet på det namnet. ![]() _________________ Magnus Eriksson |
||
ojdå...här var det ett tag sedan jag uppdaterade.
Några bilder på bygget som fortgår. ![]() ![]() ![]() Har även hittat en länk som förklarar hur 4-linken funkar. Den ger en ny infallsvinkel till denna typen av bakvagnar. :-) Dock är det skrivet för ovalbanor men den ger en ändå rätt så bra hum om saker och ting. http://www.thedirtforum.com/4link.ht _________________ Magnus Eriksson |
||
Är det en original skärmkant som är uppflyttad eller från nån annan bil? Modellen av kant tilltalade mig så jag blev lite nyfiken
![]()
En notis bara. Det finns 2 sorters gamla rävar. Dom som fortfarande vidhåller att förgasare, breda däck och låg markfrigång löser alla problem eftersom det fungerade för dom då dom var unga! och dom som faktiskt ständigt uppdaterar sig och följer med i utvecklingen och utvecklas själva. Nu vet jag inte vilken typ av rävar det är du känner, men av vad jag sett på detta forum så är det mer eller mindre endast den senare sorten här ![]() 4-länk funkar det med! Men en 3 länk är en bättre kompromiss om det är runt runt du ska åka! ![]() Ang. framvagnen, varför vill du ha just 240ins styrning? Finns väl gott om eftermarknads delar till ammans framvagn och plats borde du ha bott om då du inte behöver några innerskärmar! ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Nä det var så att jag hade en hel framvagn från en volvo 240 liggandes hemma så vad för inte. Sedan när man har fått ihop den så kan man titta på vad man kan köpa för att få det bättre. Sedan har jag ju köpt några trevligare fjäderben. http://www.garaget.org/mypage/galler Hittade tyvärr inte originalbilden i skrivande stund. Sedan är det mindre punkter att juster på en mcp än för dubbla Alänkar. Han jag har som jag frågar om sånt säger att det kommer bli fullt tillräckligt i min applikation. _________________ Magnus Eriksson |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (35021 totalt) |