Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GT
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
10 besök senaste veckan (76844 totalt)
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3655



ola80 skrev:
5800 inkl frakt


Fasen vad dyrt!!! Tack.

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Det är ett super pris! Kostar normat över 1200 euro..... Jag kör med Rough Engineering:s kåpa som har plats för ännu med olja. Det behövs om man ökar diffverkan och kör med klibbiga däck på bana. Ett bra köp alltså!

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1966



Antar att du vet att det SKALL vara vita blinkers fram och på sidorna på GTn men gula bak.

Fick du på gallret du köpte av mig?

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
V70II
Sodi DD2
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253


Trådstartare
hej al.

nej jag har inte fått på gallert än. tänkte vänta till jag har ny front på bilen. den som sitter idag har varit med om en krock och ser bedrövlig ut.

jag tror också att du har rätt ang. vita blinkers fram men det satt tråkiga vita blinkerskopior på gt:n när jag köpte den och jag fick ett bra paketpris på gula blinkers runt om när jag jagade baklampor.

vad händer i ditt garage, jag har förstått att du har sålt av dig lite bilar!?!

_________________
Ola
BMW
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1966



ola80 skrev:
hej al.

nej jag har inte fått på gallert än. tänkte vänta till jag har ny front på bilen. den som sitter idag har varit med om en krock och ser bedrövlig ut.

jag tror också att du har rätt ang. vita blinkers fram men det satt tråkiga vita blinkerskopior på gt:n när jag köpte den och jag fick ett bra paketpris på gula blinkers runt om när jag jagade baklampor.

vad händer i ditt garage, jag har förstått att du har sålt av dig lite bilar!?!


Hej!

Då förstår jag bättre, jag tycker vita är cleanare men smaken är som baken

Nu är det mycket som sålts under våren/sommaren. M3e36 turbon gick till Norrland, Z3an till Trollhättan och M3e30n gick till Norge. Känns riktigt skönt att vagnparken minskat.

Nu ligger fokus på M3e30n (som jag har kvar), den skall få en riktig dräpar sugis till 2012. Sen fick jag en impuls och köpte denna skönhet som håller på att berikas med en femma



Hör av dig när du är i Gbg nästa gång så får du slå en blick i garaget.

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
V70II
Sodi DD2
Citera
SL
Karlskrona
Här sen Jul 2007
Inlägg: 62



Inga funderingar då vilken (V...o) motor som skall vara i vilken bil...eller?
Volvon ser verkligen härlig ut, lycka till!

_________________
Sonny Långström
325i -89
635 CSi -86
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253


Trådstartare


pinnbultar och öppna muttrar garanterar smidiga däckbyten inte mycket till uppdatering men något att pilla med i väntan på att få tillbaka slutväxeln!

håller på att leka lite med elektrolys där hemma. hade ideér om att elförzinka själv men det överlåter jag till proffsen. processen i sig är inte rocket science men kemikalierna är lite besvärliga att komma över sen gäller det verkligen att väteutdrivningen blir bra med tanke på att det mestadels är chassidelar som skulle badas. är dessutom lite osäker på restprodukterna och hur nyttiga dem är??? elektrolysen blir kanon förarbete innan lack iaf.


_________________
Ola
BMW
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1966



ola80 skrev:


pinnbultar och öppna muttrar garanterar smidiga däckbyten


Var köpte du dessa?

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
V70II
Sodi DD2
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253


Trådstartare
dem köpte jag genom special fälgar. tänkte köpa av millway men jag har en bekant som har verkstad brevid jobb =oslagbar betalning, jag fick bultar han några pkt kaffe

_________________
Ola
BMW
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



ola80 skrev:
dem köpte jag genom special fälgar. tänkte köpa av millway men jag har en bekant som har verkstad brevid jobb =oslagbar betalning, jag fick bultar han några pkt kaffe


Han behöver inte mer kaffe tro?

Varenda gång jag är på hjulen säger jag för mig själv pinnbult,pinnbult pinnbult men jag kommer aldrig loss...


Ps. du gör ett jävla bra jobb med kärran din! Ds.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
ola80 skrev:
dem köpte jag genom special fälgar. tänkte köpa av millway men jag har en bekant som har verkstad brevid jobb =oslagbar betalning, jag fick bultar han några pkt kaffe


Han behöver inte mer kaffe tro?

Varenda gång jag är på hjulen säger jag för mig själv pinnbult,pinnbult pinnbult men jag kommer aldrig loss...


Ps. du gör ett jävla bra jobb med kärran din! Ds.


tack johan, frågan är till vilket pris bara??? man skall nog inte addera alla kvittona

_________________
Ola
BMW
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253


Trådstartare
...och så här blev det

före






-ja, dem är långa men jag gillar det, jag får väl vara först ut innan ngn annan hinner före! nä det var inte här jag fick ideen...


_________________
Ola
BMW
Citera
SL
Karlskrona
Här sen Jul 2007
Inlägg: 62



ola80 skrev:



-ja, dem är långa men jag gillar det, jag får väl vara först ut innan ngn annan hinner före! nä det var inte här jag fick ideen...


Tja, oavsett, det är väl bara till att kapa dom till lämplig längd om man nu tycker det...

_________________
Sonny Långström
325i -89
635 CSi -86
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253


Trådstartare
i dessa dagar när det pratas om tuffare tag från försäkringsbolagen för oss som älskar ringen så verkade det vettigt för mig att köpa en billig banräcer! har plöjt ner rent för mycket pengar i gt:n för att "njuta bana" längre. hade försökt smickra förre ägaren länge i hopp om att få köpa loss distanserna till gt vingen men utan någon framgång, då fanns det bara en sak att göra...ni förstår resten

tillf. förvaring tills hittat bättre lösning, tack johan!



detta är ett mms skickat från en kompis i ett försök till att övertyga mig om att det visst behövs två e36:or i var mans garage! visst ser jag lycklig ut i mitten!



blir nog ingen egen tråd om denna kärran, inte ännu iaf, finns förhoppningar om sommarparkering i -/runt nurburg! har ett par trådar ute, tips tas tacksamt emot!

_________________
Ola
BMW
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178



Vissa har det bra!

_________________
S1000RR
Citera
schwartz
Ale
Här sen Sep 2008
Inlägg: 236



Smidigt med pinnbultar! Använde du någon gänglåsning eller drog du bara åt dem på "midjan"?

_________________
STCS #7660 Jesper Schwartz
@schwrtzwrks
'74 Saab 99 X7 Turbo RWD
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253


Trådstartare
schwartz skrev:
Smidigt med pinnbultar! Använde du någon gänglåsning eller drog du bara åt dem på "midjan"?


har inte satt fast dem ännu, men loctite och dubbla muttrar och sen spänna, borde väl funka

_________________
Ola
BMW
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 581



Grattis!

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Daniel Nilsson
Finspång
Här sen Okt 2008
Inlägg: 133



Fin bil Ola! thumbs up

Smidigt med pinnbultarna. Bultarnas totallängd?

_________________
Daniel Nilsson
BMW 323ti Compact -98 - banbilen
Nissan 300ZX TwinTurbo -93 - sommarskottet
Toyota Aygo 1,0 5-D X-PLAY -17 - skrytbilen
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253


Trådstartare
Daniel Nilsson skrev:
Fin bil Ola! thumbs up

Smidigt med pinnbultarna. Bultarnas totallängd?


80mm vill jag minnas!

_________________
Ola
BMW
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253


Trådstartare
Kennie skrev:
Grattis!


du behöver inte gratulera, bara lova att du följer med till ringen i år

verkar som om ditt blåa schroth bälte finns kvar på häggenäs skall upp och buda i fm.

_________________
Ola
BMW
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GT
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
10 besök senaste veckan (76844 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande