Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (61544 totalt) |
Nu håller jag ju visserligen mest på med hjulinställningar på standardbilar, men Camber bak ser ju ut att stå duktigt fel på höger sida, vilket borde göra att den beter sig olika åt höger/vänster, och borde kunna göra bilen ganska orolig in i kurvor, tills den "satt sig"..
Strävar du efter att köra orginalvärden, eller andra, roligare? //Johan _________________ - Johan Andreen - Lekbilslös |
||||
Gällande effekt - känns det inte väldigt lite?
om detta är gjort på motorn med ett modernt sprut: "Samuel's(millway) gamla block, 2,3 borrad 95mm, högkompskolvar 12:1 originalvev 2,3, originalstakar motorsport lager, köhlerbyggd. toppen portad, mirafräst mm av Ultramotors med värre ventilfjädrar/retainers. alla packningar självklart bytta. ny kamkedja, ny kamkedjesträckare( M3 E36), ny vattenpump, genomgången oljepump, ombyggda kamdrev(justerbara), 286gr köhler avgaskam o 292gr insugskam" Borde den inte då lämna på rätt sida om 200 whp? Jag hade 229 whp i min 2,7 (2,64k cc) i en snål bänk vid 7220 varv. Tänkte gå över 280 whp i min nya motor. Mvh Alexander _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + V70II Sodi DD2 |
||||
Ang bilens betende så är inte dom däcken konsturerade efter denna hjul inställning, har du för avsikt att åka R däck tycker jagatt du ska vänta och känna efter hur bilen beter sig med dom på. I annat fall minska kbern något så att du får en större däckyta mot vägbanan.
_________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
bilen körs inte som en bruksbil direkt. bryggan vi kör på använder sig av grader o minuter. 60 minuter = 1 grad, så skillnaden mellan höger o vänster är 10 minuter = 0,16666 grad. borde inte påverka speciellt mycket.. borde efter lite räknande (vet ej om jag gjort rätt) men jag får det till 1 mm mer camber på höger sida bak..
är inte helt säker på effektsiffrorna då jag tycker att bilen går mycket bättre än vad pappret visar. Har testat bilen mot Erikjakan's Opel som lämnar 220hk i motorn. dessa två gick ganska jämnt dock väger hans bil under 1000kg. min väger nästan 1300kg. detta borde påvisa att effektsiffrn på pappret inte är 100% tillförlitligt. har även en del som jag ska åtgärda till sommaren. prio 1 är att byta grenrör då jag kör med original kat grenrör. primär 42mm sekundär 50mm. tror detta är i minsta laget!! _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||||
Så här ser bilen ut idag!
![]() ![]() ![]() saker som ska uppdateras till våren!! * byta styrväxel * kylning till bromsar * byte av grenrör * corner weight * justerbara k-stag (beställda) * ny inredning * speglar (grupp A eller cup) * lacka om läppen till vingen (matt svart) * större oljetråg (DTM kopia) * montera förstärkningar till bakre k-hämmaren (ligger i garaget) _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||||
Speglar i DTM style
http://www.scstyling.com/racecar-spe Behåll vingbladet i vitt. Inte svart om det inte är kolfiber. _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + V70II Sodi DD2 |
||||
Funderar på dessa!!!
http://www.motorsport24.de/products/de/BMW-M3-E30/M3-E30-DTM-Spiegel-1990.html dock ganska dyra.. _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||||
Har du kollat på e30.de? Nu är det länge sen jag tittade på deras webshop men de säljer liknande speglar också, det kanske var billigare där. _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
Kanske inte exakt vad du söker, men kollat dessa?
http://www.scstyling.com/cup-spegel-p-2269-c-834.aspx ![]() _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
||||
tack för alla svar ang speglar.
tyvärr är alla dessa speglar med sk adapterplattor. ser inge vidare ut enligt mig. vill ha speglar som är Michael Bolton!!! _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||||
Första meket sedan bilen ställdes in i garaget!
Idag plockades generatorn ner för rengörning och byte bussningar. hade nya original gummibussningar men när man spänner generatorremmen så vrider generatorn sig. beställde delrinbussningar istället. funkar inte dessa blir det alu. ![]() ![]() Någon som har nån erfarenhet av Supersprint avgassystem? köpte ett komplett rostfritt system från Forza. ca 500mil blev det i somras. När jag ställde av bilen inför vintern såg jag att det läckt precis innan bakre ljuddämparen. Plockade ner ljuddämparen och det visade sig att röret spruckit vid en svets till förstärkningsplattan. nån som sett detta förut? Ljuddämparen är nu på svetsning hos Forza. jag anser dock att det är dåligt matrial, eller har jag fel? borde väl inte spricka efter så kort tid? Vill tillägga att systemet sitter som en smäck, så det kan inte vara spänningar i upphängningen.... ![]() ![]() _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||||
Jag har jobbat med den bl.a. den där typen av sprickor i några år... Anledningen till sprickbildningen är inte termisk i det området utan dynamisk, d.v.s. högcykelutmattning, vibrationer. Mest troligt beror på att plåtstaget (som inte originalet har) ytterligare ökar (överför) påkänningarna till svetsområdet (övergången precis mellan svets och grundmaterial (smältgränsen), där för övrigt alla utmattningssprickor initieras). Om det är som du skriver att det inte är några extra spänningar från upphängningen så är det en konstruktionsmiss från Sprint. Kan i.o.f.s. Också vara en en svetsdefekt (bindfel m.m.) som stegrat spänningsnivån invid svetsen som bidragit till sprickbildningen. Är det en konstruktionsmiss kommer inte en lagning heller att hålla så länge, spänningarna kommer ändå att finnas där. Kanske kan en bra lagning i bästa fall att hålla lite längre än originalet.
Förresten, vilken fin bil du gjort av den vita DSW, min HAJ hade det nog inte kanske varit samma utmaning med, och jag tycker du gjorde helt rätt som satsade på den du gjorde med tanke på vad du gjort. Läser varje uppdatering i din tråd med glädje M3 E30 entusiast som man är ;-) _________________ Sonny Långström 325i -89 635 CSi -86 |
||||
De absolut snyggaste speglarna som går att få tag på till M3 E30 är AC Schnitzer.
Dock så är de så eftertraktade att direkt de går ut på annons så blir de sålda. Ligger på över 5000 kr, så det är en bra slant. Dock så finns det kopior att köpa, så leta efter såna. Du kommer inte att bli missnöjd. ![]() _________________ Edv@rd L@itil@ - Porsche 997 9ff GTurbo 750 - |
||||
+1 ![]() _________________ Daniel Karlsson Bmw 325 -88 Banbil.Såld. Bmw 320xd -13 Bruksbil. |
||||
Jaha, inte så mycket som pågår just nu..
Igår lades det lite tid på rengörning av den nya(beg) styrväxeln. En styrväxel från M3 E36. beställde samtildigt lite nya rör till den och delarna som behövs för att bygga om nedre rattstången. Idag monterades rören på styrväxeln efter att denna sköljts ett antal ggr. körd på ATF tidigare blir CHF 11S nu. Blir lite mek i helgen!!! ![]() _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||||
|
||||
Lägg upp mycket bilder på installationen, jag ska göra samma operation snart ![]() _________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||||
Kommer ta mycket bilder, bara jag kommer ihåg kameran!!! Låg en avi från Posten företag innanför dörren idag. Delar fån staterna, nya justerbara k-stag och pinnbult/mutter till hjulen. ![]() Tyvärr var man ju hemma försent som vanligt så det blir att försöka hinna på måndag då de inte har öppet på helgen... typiskt att det alltid kommer "godis" på fredagar. > ![]() fick se lite bilder på ombyggnaden av oljetråget idag. Ser bra ut än så länge. ska försöka få fram bilderna på det. dags att sova nu då man ska upp vid 7 tiden igen. _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (61544 totalt) |