Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 930 TURBO
<<   1, 2, 3
4 besök senaste veckan (22054 totalt)
PimPim
Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006
Inlägg: 109


Trådstartare
Har varit frånvarande från denna sida nu ett par månader för försöka få en bild på hur jag skall nog göra med allt..

Eftersom det har haft problem med min bränsle tillförsel eller hur man nu säger så tröttnade man ganska hårt på bilen efter ha lagt all pengar man kunde undvara på att renovera båda låda o motor.

Så har man velat fram o tbx om man skall försöka bygga nytt eller försöka åtgärda det gamla man har. Har nog kommit fram till att det kanske är bättre o låta bilen stå även denna sommar eftersom pengar kommer inte kunna hinnas få ihop för ombyggnad till EFI som jag helst vill ha...Men det skulle vara intressant om ni känner några firmor som kan bygga om från mekaniskt till EFI skulle vilja ha en pris uppgift på hur mycket det kommer kosta så man har en morot o sträva mot... så tips på firmor eller kunnig privat person mottages hjärtligt...

Tack på förhand

Laddar upp en bild från sommaren som var som man fick i allafall njuta runt 30 mil...

_________________
Jimmie Lundin

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
PimPim
Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006
Inlägg: 109


Trådstartare
Nu är jag farten att fortsätta bygga om bilen till EFI som en del redan vet...O nu har jag ev hittat ett 3.2 insug men det är utomlands...o han vill inte gå genom paypal men skrev följande..

The only other option I think is C.O.D (cash on delivery) but then we have to put the full ammount to the shipment...I think all companies like TNT or DHL can do that...

Vad tror ni om det o blir det dyrare eller finns det något man skall tänka på ang det?

Mvh

//Jimmie

_________________
Jimmie Lundin

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10679



PimPim skrev:
Nu är jag farten att fortsätta bygga om bilen till EFI som en del redan vet...O nu har jag ev hittat ett 3.2 insug men det är utomlands...o han vill inte gå genom paypal men skrev följande..

The only other option I think is C.O.D (cash on delivery) but then we have to put the full ammount to the shipment...I think all companies like TNT or DHL can do that...

Vad tror ni om det o blir det dyrare eller finns det något man skall tänka på ang det?

Mvh

//Jimmie


Kan du inte skicka pengarna med vanlig banköverföring om han skickar sitt IBAN nummer?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
PimPim
Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006
Inlägg: 109


Trådstartare
Svaret är att jag kan sätta in pengar på hans konto men jag känner mig väldigt osäker på göra det...

_________________
Jimmie Lundin

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
PimPim
Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006
Inlägg: 109


Trådstartare
Det är så som ni vet så håller jag på att bygga om min 930..O nu har jag fått höra att min kära Ruf-intercooler lär inte passa när man sätter dit ett 3.2 insug...O nu är mina frågor..Va kan min intercooler vara värd...Har hört dom är välidgt ovanliga o svåra få tag på...sett på nätet priser från 1200 dollar till 3000 dollar.
Min andra fråga är vad för intercooler skall man ha istället??? har kollat lite med turbokraft dom gör ju egna som passar in genom man har 3.2 insuget. Tittat lite på Micke Svens (Spezialmotorer) o hans intercooler men vet inte om det funkar om man har det inuget...

Tips o råd är alltid bra

/J

_________________
Jimmie Lundin

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
kent billeqvist
Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 10



Tjenare Jimmie!
Hur går det med ditt bygge!?
Bilen ser ju grym ut. Du går inte i säljtankar?
Har nämligen letat som en tok efter en 930 turbo.....
Du kanske vet någon annan som vill göra affär innan vintern

Kent

_________________
Kent Billeqvist
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



Det måste varit denna jag låg bakom i visby påväg norrut sommaren 2003 med min dåvarande v70xc en längre bit innan den gasade iväg med ett härligt turbovissel.

nä, jag förväntar mig inte att du ska minnas en vanlig volvo men jag kommer ihåg en porscheturbo iaf

(om det nu va du och inte en likadan, för regnummer kan jag tyvärr inte minnas efter 11 år.

_________________
Sammy Lundin
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 930 TURBO
<<   1, 2, 3
4 besök senaste veckan (22054 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande