Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ginetta G20R 2008
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (12658 totalt)
AndF
Lund
Här sen Okt 2005
Inlägg: 345

Moderator i ett av underforumen

Minnesberg??

_________________
- Honda CRX ED9 - Porsche 986 Boxster S
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160


Trådstartare
Freed skrev:
Minnesberg??


Anmäld och redo!

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160


Trådstartare
Vart idag och körde backtävlingen med mscc i minnesberg

Fösta gången jag körde bilen under ordnade former.

Dagen började bra, väldigt ovant från seven till ginetta.

Bilen är väldigt lätt i röva , Lite fel ställe att prova en bil för första gången, men men.

Det är alltid lika trevlig i mscc gängen, tack för en bra dag.

Körde 4 stinter, på femte kom jag upp, men när vi skulle ner igen, vägrade bilen att starta .

stackare fick putta igång mig... väl nere i "depån" som kom folk fram och började dona, det vissar sig att den endast laddar 12,4V.

får igång den och låter den stå, och åker 4 stinter till, på den fjärde tar jag i lite för mycket i siata chikanen, men tappar bilen i utgången och går ner i diket men lyckas ta upp den igen.

Väl nere så stannade jag inte för att titta på den utan körde den rakt in i trailern .

Har varit ute nu och kollat, lite spräckt plast samt en ving diffuser

Lite film från idag


http://www.youtube.com/watch?v=_RG0HWfoVlg&feature=plcp


http://www.youtube.com/watch?v=96MY3muE4Rw&feature=plcp

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160


Trådstartare
generator felet avhjälpt, bilen över tittad och klar för sturups kvällsträning i morgon!

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160


Trådstartare
Igår tog jag tag i stolen i bilen, och fixade den längre bak, men kan inte få till lutningen... fick lägga en "kudde" under knäna för att få stöd och att sitta bra.

kopplade släpet och drog till sturup, lastade av och körde ut en runda, och det änndes super med stolen, men bilen känns fortfarande ovan, litar inte riktigt på den i vissa läge, men det kommer väl, fick till en tid på 1.11.9 som bäst..... det var väl själva fan...... ska det inte gå att åka fortare... tyckte att jag körde vad det gick, men fegade lite i inbromsningen, samt att få in den i apex, ja ja, det blir väl bättre!!

Pratade med bröderna hedberg i halvlek och berättade att jag satt som en hossa, fick låna en riktig kudde till knäna, och tejpade fast den, och ut på andra stinten, nu satt jag bra, men jobbade på bromspunkt samt apex, och började få till det riktigt bra, och fick på varv 7 till 1.09.7 , följande varven var 1.10.1 , 1.10.3 , 1.10.0.

Så nu ska jag skruva på lite mer camber fram och på med toyona....

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ginetta G20R 2008
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (12658 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande