Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Evo 2 RS Vänsterstyrt monster -94
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (20021 totalt)
andreasGE
Trollhättan
Här sen Aug 2012
Inlägg: 48


Trådstartare
Då var det dags för lite bilder. Har kört stenhårt i veckan, och nu är bilen faktiskt vänsterstyrd!

Rensning av panel och ALLT annat!

Jag ville inte flytta över hela torpedväggen, så jag tillverkade en plåt för bromsvakumet och kopplingens huvudcylinder.

Svetsat och kittat med karosserikit, ser inte så snyggt ut. Men motorrummet blir mattsvart när allt är färdigsvetsat och borrat.

Koppling och broms på plats

Kapade av tvärgående axeln och svetsade på rattmontaget direkt på axeln. Även svetsat fästen till gaspedalen..

_________________
Andreas Gabrielsson
Citera
andreasGE
Trollhättan
Här sen Aug 2012
Inlägg: 48


Trådstartare
Provmonterat instrumentbrädan, sitter ju som ett smeck! =D
Den kommer även lämnas in på flockning. Måste kapa lite i mittkonsollen så att jag kan få plats med mätartavlan

Kommer mer....
Fick tyvärr inte värmepaketet till att passa. Så jag kommer köra med ett litet värmepaket ca 170x170. Jag kommer då att köra med enkla strömbrytare för en 12v fläkt och värme-kyla. Ska ju ändå inte va nån lyx i en racebil! Am i right!? thumbs up

Jag byggde en plast i lexanplast och skar ut en öppning för originalets anslutning till instrumentbrädans luftkanal.


_________________
Andreas Gabrielsson
Citera
andreasGE
Trollhättan
Här sen Aug 2012
Inlägg: 48


Trådstartare
Snart helt klart...
Bilder säger mer än vad jag orkar skriva

Motorn är urlyft och allt är helsvetsat. La igen hålet till vänster i bild så man slipper att det skvätter upp skit på luftfilter och motorrum. Kittat alla svetsar och en lite gamla bulthål är igenlagda.

Pappa lägger lacken i motorrum. Blev en svart färg med 20% matt. Används inom industri på tex truckar. Blev grymt live...

Torkar i verkstan

Kittat och lackerat även invändigt på torped och rattaxel.

Motorn återmonterad. Fixade även till kabelhärvan till motorn. Kortade den och gömde undan så att den knappt syns...



_________________
Andreas Gabrielsson
Citera
andreasGE
Trollhättan
Här sen Aug 2012
Inlägg: 48


Trådstartare
Vart iväg till jönköping idag och fick instrumentbrädan flockad. Blev ju en heeelt annan bräda.




_________________
Andreas Gabrielsson
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698



Snyggt bygge! thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
andreasGE
Trollhättan
Här sen Aug 2012
Inlägg: 48


Trådstartare
Cammo skrev:
Snyggt bygge! thumbs up


tack tack! Roligt att höra

_________________
Andreas Gabrielsson
Citera
andreasGE
Trollhättan
Här sen Aug 2012
Inlägg: 48


Trådstartare
Kört lite igår och idag med monteringen utav brädan i bilen och monterat främre delen utav buren igen! Gjorde även hjulinställning och fick provkört lite idag. Kändes hur bra som helst att sitta på rätt sida thumbs up





_________________
Andreas Gabrielsson
Citera
Henke_HJCC
Helsingborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 710



Snyggt... Köra Time Attack?

_________________
Henrik Jolfsson
* Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar *
( http://www.hjcc.se )
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41736

Forumägare
Forumägare

Vänsterstyrningskonverteringen såg ju ut att kräva lite rivande i bilen, hur många timmar gick åt tror du?

Bilen ser kanon ut thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Hur gjorde du med styrväxeln? Använde du den från donatorbilen?
Evon har ju en ruskigt kort styrväxel som känns lite trist att byta bort.
Annars har jag alla delar för att konvertera min, fast just nu känns det nästan mer lockande
att lära sig att köra fort på fel sida

Go bil annars thumbs up

_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008
Inlägg: 449



MathiasLBR skrev:
Hur gjorde du med styrväxeln? Använde du den från donatorbilen?
Evon har ju en ruskigt kort styrväxel som känns lite trist att byta bort.
Annars har jag alla delar för att konvertera min, fast just nu känns det nästan mer lockande
att lära sig att köra fort på fel sida

Go bil annars thumbs up

Styrväxeln i evon ska vara likadan som sitter i lancer gti så den går att använda till en konvertering.

_________________
Pontus Sandahl

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Pontus81 skrev:

Styrväxeln i evon ska vara likadan som sitter i lancer gti så den går att använda till en konvertering.


2,4 EVO
3,2 Gti
4,0 Vanlig Lancer

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Trevlig bil som man har sätt några gånger i stan.

Vad gäller styrväxeln borde man inte kunna ta innehåller från EVO'n och stoppa i lämplig vänsterstyrd historia ?
Bara en tanke.
Kommer inte ihåg hur EVO'ns såg ut.

_________________
// Jani Hast
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Evo 2 RS Vänsterstyrt monster -94
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (20021 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande