Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (20021 totalt) |
Då var det dags för lite bilder. Har kört stenhårt i veckan, och nu är bilen faktiskt vänsterstyrd!
Rensning av panel och ALLT annat! ![]() Jag ville inte flytta över hela torpedväggen, så jag tillverkade en plåt för bromsvakumet och kopplingens huvudcylinder. ![]() Svetsat och kittat med karosserikit, ser inte så snyggt ut. Men motorrummet blir mattsvart när allt är färdigsvetsat och borrat. ![]() Koppling och broms på plats ![]() Kapade av tvärgående axeln och svetsade på rattmontaget direkt på axeln. Även svetsat fästen till gaspedalen.. ![]() _________________ Andreas Gabrielsson |
||
Provmonterat instrumentbrädan, sitter ju som ett smeck! =D
Den kommer även lämnas in på flockning. Måste kapa lite i mittkonsollen så att jag kan få plats med mätartavlan ![]() Kommer mer.... Fick tyvärr inte värmepaketet till att passa. Så jag kommer köra med ett litet värmepaket ca 170x170. Jag kommer då att köra med enkla strömbrytare för en 12v fläkt och värme-kyla. Ska ju ändå inte va nån lyx i en racebil! Am i right!? ![]() ![]() Jag byggde en plast i lexanplast och skar ut en öppning för originalets anslutning till instrumentbrädans luftkanal. ![]() _________________ Andreas Gabrielsson |
||
Snart helt klart...
Bilder säger mer än vad jag orkar skriva Motorn är urlyft och allt är helsvetsat. La igen hålet till vänster i bild så man slipper att det skvätter upp skit på luftfilter och motorrum. Kittat alla svetsar och en lite gamla bulthål är igenlagda. ![]() Pappa lägger lacken i motorrum. Blev en svart färg med 20% matt. Används inom industri på tex truckar. Blev grymt live... ![]() Torkar i verkstan ![]() Kittat och lackerat även invändigt på torped och rattaxel. ![]() Motorn återmonterad. Fixade även till kabelhärvan till motorn. Kortade den och gömde undan så att den knappt syns... ![]() ![]() _________________ Andreas Gabrielsson |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Kört lite igår och idag med monteringen utav brädan i bilen och monterat främre delen utav buren igen! Gjorde även hjulinställning och fick provkört lite idag. Kändes hur bra som helst att sitta på rätt sida
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Gabrielsson |
||
_________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||
Hur gjorde du med styrväxeln? Använde du den från donatorbilen?
Evon har ju en ruskigt kort styrväxel som känns lite trist att byta bort. Annars har jag alla delar för att konvertera min, fast just nu känns det nästan mer lockande att lära sig att köra fort på fel sida ![]() Go bil annars ![]() _________________ /Mathias Cardevik ![]() 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
Styrväxeln i evon ska vara likadan som sitter i lancer gti så den går att använda till en konvertering. _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||
Trevlig bil som man har sätt några gånger i stan.
![]() Vad gäller styrväxeln borde man inte kunna ta innehåller från EVO'n och stoppa i lämplig vänsterstyrd historia ? Bara en tanke. Kommer inte ihåg hur EVO'ns såg ut. _________________ // Jani Hast |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (20021 totalt) |