Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Sparade trådar/FAQ
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13 >> 21 besök senaste veckan (58860 totalt) |
Jo visst är det fajterna man vill se. Men farten blir inte direkt högre på TV, STCC/TTA ser ju också ganska långsamma ut på tv så jag är skeptisk men hoppas att jag har fel. _________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||
motorreglementet är riktigt bra, ger utrymme för varianter av många slag. kan tänka mig att med säkerheten i fokus.. sätta min å max vikter på bilarna.. (begränsar ju givetvis valmöjligeterna) jag kan se mängder med kul kombinationer motor/bil som fungerar alldeles utmärkt på 205 däck. Och som dessutom inte är dyra att bygga.. Men å andra sidan sätter 205 regel i mångt och mycket en viss begränsning i antal hk.. tillgång på motorer är avgörande för denna typ av serie och jag ser mycket "otrimmat" lågvolym turbo och 2-3 liter sug moter i denna serie..det är dessa som det finns gott om till en billig penning. hoppas att många läser denna tråd och tar fram miniräknaren... lägg gärna ett inlägg merd de bil/motor kombos ni klurar på ![]() _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||
tror det hänger på hur det presenteras vad det gäller tv. statusen RM är väldigt viktig... den måste vara på "riktigt" det är detta som SBF måste supporta på alla sätt och vis.. då finns möjligheten. _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||
Nu ska jag sluta spamma tråden med negativitet. Min bil passar ju iaf inte om jag inte dubblar vikten på den ![]() ![]() Lycka till med upplägget och jag ser fram emot att få se resultatet på SVT Prime Time ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||
Som jag skrev till Anton, all kritik är välkommen Detta är ingen lätt uppgift, jag tar den på största allvar trots att den är helt självpåtagen..men det har jag gjort med gott reslutat på andra liknande utmaningar förr... Tyvärr så går det inte att klämma in alla möjliga kombinationer. Uppgiften är att få till ett RM som förhoppningsvis blir primetime TV med bästa programledare och sinnesjukt mycket interaktivt på nätet. (tänk dig en inklippt face kamera på medåkande mello(di) festival vinnare, det vore tv det ![]() _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||
Ursäkta om svaret redan getts men är det här något som du arbetar/kommer att arbeta för, eller är det "bara" en idé?
Jag tror att det kan finnas ett litet publikintresse för något sådant här men jag har svårt att se varför TV skulle vara intresserade (kanske något dokusåpa aktigt iof?), jag tror att det utåt sett kommer se ut som ett klubbmästerskap även om man har RM-status. Reglementen har jag inte tillräcklig koll på för att uttala mig om mer än att det verkar lämpligt att börja med att kolla på vilka klasser som finns idag som skulle kunna tävla sinsemellan. Med det sagt tycker jag att det är en bra idé som jag hoppas det blir någonting av! ![]() _________________ Pet ter Uhlin |
||||||
En idé ang däcksbredder.
Eftersom det finns behov av att köra bredare däck på antingen fram eller bakaxeln (beroende på bilkonfiguration), så skulle man kunna lägga en total maxbredd för fordonet. Är det 205, så skulle det bli 820mm En fwd kanske skulle må bra av att köra tex 225 fram och 185 bak och tvärtom på en rwd. Sen tror jag att 225 skulle vara en bredd som bättre lämpar sig idag, med modernare bilar med mer effekt och grundvikt. Mina tankar om det ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
tackar! jag hoppas också.. kommer att lobba hårt för detta.. just nu är vi bara på "snack" stadiet men ringar på vatten och några konkreta telfon samtal/mail när detta har fått mogna lite så kan det funka. jag tror att behovet finns ! Å apropå tv så kan man nog göra detta till något bra... SBF får ta och kavla upp ärmarna och börja lobba ordentligt.. startfält på 45-50 bilar borde dra publik å tv/media intresset. reglementet är i sin linda men syftet är att skapa ett RM värt namnet. _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||
Bara för att kasta in ett vedträ (dynamitgubbe) i brasan
![]() Vad vill publiken ha? (fred på jorden!?! ) Action, bra speaker, en paus med lite underhållning.......... Dvs, långlopp på förmiddan med målgång vid lunch eller tidig em, pausunderhållning med lek, sen ett sprintrace som verkligen bjuder på spänning, dragrace på start/målrakan för att erhålla startposition etc etc. Det är endast entusiaster som åker och tittar på långlopp ett helt race......... (jag är en sån förvisso) sen spelar det ingen roll om det kallas SM/RM/Blåbärscupen ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Du bör nog hitta något mer som ska dra och inte bara antalet... De gångerna vi kört MSLS så har det varit 48 bilar till start och jag uppskattar det till att det inte var mer än 20 personer där och kollade som inte hade anknytning till någon i eller runt en tävlingsbil. _________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||
Intressant ide, med totalen.. den köper jag rakt av. då återstår 820 (205or) eller 900 (225or), den är svår riktigt svår. Kanske i sann mellanmjölksanda borde det bli 860 så kan man fördela eftyer bilkonfiguration tex; 4 x 215 2x225+2x205 2x195+2x235 osv hur känns det? _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||
Riktigt så ser det tyvärr ut, Därför RM= publiktävling= Sprint också plus tex VOC.. Tanken är kombinera sprint och långlopp..Inte köra långlopp i publikfri form. Ännu viktigare inte flera klasser i samma startfält. endast ett reglemente en vikt/effekt...det är ett måste... Publiken och media är inte lätt, men ett exempel kan ju tex kanonloppet vara där har iaf jag varit när det vart fullt på kullen å läktare utan att det kördes stcc.. Så jag tror och hoppas det finns ett publikuderlag med ett snitt på 2000/race för denna typ av racing om den marknadsförs på ett bra sätt. Låter väl inte så mycket iofs men det är ingen poäng med att lova guld å gröna skogar heller. Jag vet att talats mycket om tv osv osv...men det viktigaste är faktiskt lokala medier tidning/lokalradio osv det gäller att träffa de som inte har allt för långt att åka. Medåkning, "ring taxi" för publik å media och andra aktiviteter det är det som måste till. Här kan man faktiskt ställa vissa krav på teamen som deltager.. ![]() _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||
Det kommer bli en utmaning att fördela tiden så publiken kan få största möjliga utbyte av långlopps biten, notera att det är 50 Liter bränslevolyms begränsning.. dvs att tankstopp kommer bli avgörande.. detta ger ju en viss spänning iaf.. särskilt om man nu kan anpassa sig till publiken..dvs att dessa går att se från läktare osv samt att det givetvis måste finnas resultat info och en engagerad speaker. I sann "NASCAR" anda säger jag så här se till att det blir spännade för publik/media så får de som vill rejsa anpassa sig till detta! Vill få publik så får bjuda på underhållning, så enkelt är det. Å nog satsas det lite tuffare ju större publiken är.. det ena ger liksom det andra.. Lite ved på brasan gillas ![]() _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||
900 känns mer rätt i min värld (ekonomi) Att ha möjligheten att köra 225 runtom, och kunna växla mellan bak och fram för slitaget skull, är bättre (tycker jag) Dessutom vet jag nog ingen som skulle välja att köra 195 fram och 255 bak (kanske nån porsche då) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Viktindelningen och tankstorleken gör också att jag inte kommer kunna köra min bil.
Inte utan att hasa in en massa vikt i den. Samt kasta ur dyrtanken ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
X X TILLÅTNA BILAR
Super Production enligt FIA Appendix J Art. 261 med följande undantag - däck enl. § 2.1 samt bilar enligt följande reglemente. Vilka bilar är tillåtna (har aldrig förstått all denna rappakalja med appendix hit och dit ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
bollar i tanken?? _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||
Kanske skulle gå, men det blir inte lätt ![]() Har 2st separata blåsor som är sammanbunda med kanaler. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
![]() |
Sparade trådar/FAQ
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13 >> 21 besök senaste veckan (58860 totalt) |