Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 940 -91 grrr. pump-problem?
<<   1, 2, 3
6 besök senaste veckan (19596 totalt)
Evojenza
Älmhult
Här sen Jun 2013
Inlägg: 73


Trådstartare
Har slappat nu när semestern kom igång. Har pysslat med en anordning som låser fast batteriet. Även satt dit en ny säkring och säkringshållare på kabel pga jag kunde inte hitta några nya säkringar. Så nu sitter det en ANL-säkring på 100a. Från biltema förstås. Ska se om jag kan fixa lite bilder. Måste ju fan vara den sämsta projekttråden här. Kommer ju aldrig några bilder.

_________________
Jens Pedersen
Citera
Evojenza
Älmhult
Här sen Jun 2013
Inlägg: 73


Trådstartare
Dåligt med uppdatering men en liten kan jag nog dra fram.
Har bytt däck till lagliga med hyfsat mönster. Konstaterade att mitt avgassystem satt lite snett. Inga problem tänkte jag och skulle hänga upp det men det slutade med att hela skiten ramlade ner pga fläns mellan främre rör och katten brast. Tack vare att mitt ansikte var under katten skadades inte för min näsa bromsade fallet. Så med svullen blodig näsa slet jag ut hela skiten och kastade det i skogen. Har handlat nya delar så nu inväntar jag bra väder så ska vi hänga dit ett nytt.

_________________
Jens Pedersen
Citera
Evojenza
Älmhult
Här sen Jun 2013
Inlägg: 73


Trådstartare
Ett tag sen sist. Problemen haglar över mej och jag börjar ge upp hoppet på bilen. Avgassystemet knåpades ihop med hjälp av pojken. Sen var vi ute och körde och den gick bra. Idag ca 2-3 veckor senare vägrar den. Med startgas går den igång men dör lika snabbt. Ska kolla med soppan imorgon men jag är lite misstänksam mot ena pumpen. Pumpen under bil hade kollapsat helt och rören var rostiga så jag drog nytt genom bilen och satte en ny pump i bagaget. Pumpen styrs med separat brytare. Men den låter lite som att den får soppa och sen "svajar" gången på den. Upptäckte att slangen jag köpte och skulle ha mellan tank och huvudpumpen var i pvc. Jag bad om en slang som skulle tåla bensin e85 mm. Vad jag har läst mej till håller inte vanlig pvc till detta? Slangen känns lite konstig men är tät och svettas inte. Kan nån sörja från slangen hamnat i pumpen och ställt till det??

_________________
Jens Pedersen
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 940 -91 grrr. pump-problem?
<<   1, 2, 3
6 besök senaste veckan (19596 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande