Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 - BMW Cup #58 Team 57 Motorsport|Nya tag för 2016 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 5 besök senaste veckan (44665 totalt) |
Kolla med blixten. Vet inte om han la bilder i sin tråd, men han fick till en ganska bra och enkel design som skruvas genom luckan. _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||||
Hade du inte startat upp den också Kim? Efter att ha slängt ut kablaget.. _________________ Anders Eriksson BMW X4 M40d BMW 130i loaded BMW M4 GTS |
||||||||
Stämmer! Startade utan problem! Dock hade jag inte mätarclustret i, så varenda varningslampa kan lysa! _________________ Kim Karjalainen Team 57 Motorsport |
||||||||
Den grå familjen... 2 st grå Mustang 1 st grå BMW X4 1 st grå 130 1 st 130 som kanske blir grå 1 st grå VW biltransport Hade det funnits en grå Wildtrack hade det inte blivir en vit.Foliering? Den röda biltransporten kanske ska folieras grå också Så blir vi en helt grå massa _________________ Anders Eriksson BMW X4 M40d BMW 130i loaded BMW M4 GTS |
||||||||
Vad fint det blir! Skall ni åka 5 eller 6 växlad låda? En stilla undran, varför skall ni försöka er på original Siemens MSS54 ECU? -har ni alla prylarna runt om kring så visst men jag hoppas att ni lyckas få igång den! Ett eftermarknadssprut är väl investerade pengar för att slippa lägga ner tid & svordommar på original Här är lite text om vad man kan trixa med org ECU: http://www.mss54.info/scripts/DME%20 _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Tackar! Gör inte konverteringen på den nivån jag egentligen vill, är för dåligt med tid i år. Hade velat lacka om motorutrymmet och snygga till en hel del prylar. Sen upptäckte jag att plenumet hade en spricka också Vi kör med gamla lådan som satt i, 5vxl. Har en 6vxl också. E36 koppling och svänghjul var dock helt slut, urtrampningslagret kärvade i lådan så det har lett till onödigt mycket slir. Har en kille i Tyskland som modifierar ECU åt mig. Tar bort startspärr och lägger in en mappning osv. Han har skickat kabeldiagram för att göra en adapter till X20 kontakten osv. Vad jag har förstått så är det enbart en gaspedal jag behöver köpa. Det lär dyka upp en del konkreta frågor från mig och då kastar jag ut dem här så får vi servad det ger Idag ska jag plocka ner låda och diff på min 130. Diffen tillsammans med diffen från m3an ska på renovering och 130ins låda ska iväg för att få lite godsaker i sig _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Coolt! Detta skall följas Har en S54 som står med kabelhärva, boxar och nyckel som jag tänkte få ner i z3an nån dag. Vad tar tysken för arbetet med ECUn? Vad är det man behöver göra med ECUn? DSC, EWS, CAN bus ... Hittade även denna kille http://www.r3vlimited.com/board/show /AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + V70II Sodi DD2 |
||||||||
Har faktiskt jättedålig koll på exakt vad han gör. Han lovade bara att allt skulle vara plug n play och jag tar hans ord på det då han har gjort många konverteringar mellan olika bmw bilar och motorer Återkommer med pris! Gällande kabelhärvor osv, så verkar han du länkar till grym. Men jag vågar inte chansa på att han hinner tillverka och skicka i tid, så jag gör min egen. Verkar inte speciellt krångligt faktiskt. Sen gör jag ju detta på en helt annan nivå än om det vore en gatbil. Jag struntar helt i originalmätare osv. Kör det jag behöver på externa mätare. Så det blir lite enklare tror jag. Och ingen a/c osv. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Frågan är om jag vill veta vad den har varit med om innan? Den verkar ha varit lite krockad någon gång, inget farligt men något verkar ha hänt. Det enda jag vet är det Rickard gjort med den och att Simon L ägde den innan Rickard! _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Ja det ska bli grymt kul! Synkringarna började bli dåliga på några växlar så den behövde ändå få sig en översyn. Lite stressad över att få hinna få till gear cut m.m med orignalsprutet. Men det ska nog lösa sig! Det lär inte göra mig till en bättre förare, men det är ju satans ballt liksom _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Skruva bygga om & sen testa på bana är ju hur kul som helt _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
Har donat en del med s54 han måste väl programmera bort abs/dsc ,instrumenthus m.m. För är jku buss system där emellan. Funderar själv på bästa lösningen i min e36a.. Följer med intresse! Hade varit kul att se kabeldiagrammet om du vill dela med dig med det. karlmhult@gmail.com _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
||||||||
Inte om man som jag bara har tid att testa bana när det är tävling Hjärtat i halsgropen inför varje gång jag ska ut på kvalen. Tror jag ändrade något till varje race 2014, inte så optimalt. Även om bilen kändes bättre och bättre! Men det var nog mer tur än skicklighet _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 - BMW Cup #58 Team 57 Motorsport|Nya tag för 2016 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 5 besök senaste veckan (44665 totalt) |