Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Diskussioner kring vår opretentiösa GTR2002serie!
<<   1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11   >>
4 besök senaste veckan (22203 totalt)
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Peter E skrev:
tjoho har ni plats för en tiilll?


vill vara med och lite

..peter

Javisst! Det e bara o hoppa på det skenande tåget! (PM:a mig med alias och bil/stall)



Nu blir vi 13 pers!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



djungel-Jim skrev:
Magnus Thomé skrev:
Cable/ADSL.... jag har Bostream 2,5Mbit ner 700kbit upp. Det motsvarar ju en T1...

Ah, jag skulle inte dra alla över en kam! "vanligt" adsl räcker inte - men bostream är inte vanligt...

Jo allt lär ordna sig så fort du fixat grafikkort o bestämt dig att du ska va me i serien! Alternativt om zeddie fixar hem sin dator och också har snabbt bostream thumbs up


Jo, snabbt bostream har jag men jag tror inte att spelservern kommer hem innan söndag men jag skulle ju kunna pröva lite innan med vår "vanliga" server. Den är dock inte så snabb men det är ju värt ett försök. Kanske hinner lägga in det och så ikväll...

återkommer med info...
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Nähä, det blev inget av varken spelservern eller den vanliga servern.

Pratade med brorsan lite som har ansvaret och kunskapen för burkarna och spelservern var tydligen inte vår så den skulle inte tillbaks hit och den vanliga serven körde tydligen någon process, vilken inte fick stängas av, var femte minut som tog ca 95% av processorkraften...

Så det ser tyvärr inte ut som att jag kan hosta något. thumbs down
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
zeddie skrev:
Nähä, det blev inget av varken spelservern eller den vanliga servern.

Tråkigt att höra!

Börjar närma sig söndag.. ska vi göra såhär - den här söndagen kör vi bara två separata rejs - lottar vilka som kör på vilken server.. Sen jämför vi resultat-tider från de båda rejsen och delar vi ut poäng/placeringar utifrån dem. Sen får vi se vad alla tyckte om den lösningen - så kan vi göra annorlunda söndagen därefter om vi tycker det. Om någon med T1 lina kommer med i serien och kan host:a testar vi att köra alla samtidigt på samma server.

Vi bestämmer hur poängen beräknas utifrån hur många som är med i serien på söndagmorgon (ner till en poäng). Om det sedan kommer mer folk - blir de sista resultatplatserna värda noll poäng.

thumbs up / thumbs down ?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Gäller bara att se till att båda servrarna kör med samma setup då för att få jämförbara tider. Så inte den ena kör med changeable väder och den andra solsken hela tiden som jag föredrar.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
HOOPoo skrev:
Gäller bara att se till att båda servrarna kör med samma setup då för att få jämförbara tider. Så inte den ena kör med changeable väder och den andra solsken hela tiden som jag föredrar.

japp - självfallet! Vi får se till så båda servrarna kör med exakt samma inställningar.

Annars är det ju klart vi skulle kunna PRÖVA att köra alla på min server - men det lär ju bli knöligt om det inte funkar o vi helt plötsligt måste ordna fram en till server o lotta o allting..

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

När det regnar så blir det jättehackigt på min dator...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Vad har jag gjort för fel när jag inte kommer upp i högre hastighet än 78 km/h oavsett växel?

Dessutom känns ratten väldigt konstig, extremt överstyrd, skall det vara så?

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
volvo360 skrev:
Vad har jag gjort för fel när jag inte kommer upp i högre hastighet än 78 km/h oavsett växel?

Dessutom känns ratten väldigt konstig, extremt överstyrd, skall det vara så?

Det låter som du har pitstop-hjälpen på! tryck på L så stänger du av den (om du har originalinställningarna)..

Kom ihåg att ladda defaultsetuperna som kommer med spelet innan du kör - annars uppför sig bilen mycket underligt..

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Jag tycker vi gör som Jim säger. Vi kör två separat rejs, om en fet lina inte dyker upp. Nu på Söndag blir ju första rejshelgen. Flyter allt smidigt så kan vi ju se om det går att vidarutveckla ide'n med att köra A o B-finaler osv.

Det börjar bli dags att anmäla sig till Djungel-Jim via PM, så får vi se hur många som kommer till första rejset.

De av oss som har möjlighet att vara host för spel, bör också PM:a det så Jim kan spara den informationen.

Vi bör även, för enkelhetens skull ha Lördag som önskad sista anmälningsdag. Allt för att förenkla planeringen. Det behöver ju inte betyda att man inte får vara med om man kommer som eftersläntrare.

Vi kanske för tydlighetens skull skall lägga till i regelverket att alla rejs körs i solsken, om vi inte bestämmer annat inför en viss tävling. Vilket jag tycker vore helt ok då det kanske passar vissa förare bättre än andra.

Även lägga till att antal race length skall vara inställt på 10%

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Skitkul att vi redan är uppe i 12 deltagare. Jag misstänker att vi kommer bli ännu fler.

Hur ser man vilket ip nummer man har, jag använder XP. Med 98 gick det ju att skriva winipcfg i (kör) och få fram all information?

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Micael Johannssen skrev:
Hur ser man vilket ip nummer man har, jag använder XP. Med 98 gick det ju att skriva winipcfg i (kör) och få fram all information?


Öppna en commandprompt och skriv ipconfig så får du fram ip numret.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Hmmm varför kör vi inte på någon av de japanska banorna Sugo eller Suzuka? Dem är verkligen skitsköna båda två!

_________________
Kalle Larsson
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



koni skrev:
Micael Johannssen skrev:
Hur ser man vilket ip nummer man har, jag använder XP. Med 98 gick det ju att skriva winipcfg i (kör) och få fram all information?


Öppna en commandprompt och skriv ipconfig så får du fram ip numret.



Hur öppnar jag en commandopromt?

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Micael Johannssen skrev:
Det börjar bli dags att anmäla sig till Djungel-Jim via PM, så får vi se hur många som kommer till första rejset.

De av oss som har möjlighet att vara host för spel, bör också PM:a det så Jim kan spara den informationen.

Bra idé! Jag har skapat en ny tråd på forumet nu där man kan se listan på vilka som har anmält sig.. Vi kan använda den tråden för att snacka om racet sedan... O så har man en sån tråd innan varje race - det blir fint det!

Micael Johannssen skrev:
Vi bör även, för enkelhetens skull ha Lördag som önskad sista anmälningsdag. Allt för att förenkla planeringen. Det behöver ju inte betyda att man inte får vara med om man kommer som eftersläntrare.

Japp.. på söndag bestämmer vi hur poängsystemet ska bli utifrån antal anmälda till serien. Jag lottar rejsen på söndagmorgon/eftermiddag - så det vore kalas om alla som ska vara med den här söndagen anmäler sig tills dess!


Micael Johannssen skrev:
Vi kanske för tydlighetens skull skall lägga till i regelverket att alla rejs körs i solsken, om vi inte bestämmer annat inför en viss tävling. Vilket jag tycker vore helt ok då det kanske passar vissa förare bättre än andra.

Även lägga till att antal race length skall vara inställt på 10%

Bra bra! Sagt o gjort!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Kalle Larsson skrev:
Hmmm varför kör vi inte på någon av de japanska banorna Sugo eller Suzuka? Dem är verkligen skitsköna båda två!

Helt enkelt för att ingen föreslagit dom! Nu är dom inlaggda thumbs up

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Monza är ju en klassiker oxo och många omkörningsmöjjligheter för den delen oxo, bredställ ut ur parbolica !

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Micael Johannssen skrev:
koni skrev:
Micael Johannssen skrev:
Hur ser man vilket ip nummer man har, jag använder XP. Med 98 gick det ju att skriva winipcfg i (kör) och få fram all information?


Öppna en commandprompt och skriv ipconfig så får du fram ip numret.



Hur öppnar jag en commandopromt?

Välj kör/run i startmenyn o skriv cmd

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
HOOPoo skrev:
Monza är ju en klassiker oxo och många omkörningsmöjjligheter för den delen oxo, bredställ ut ur parbolica !

Nu är monza uppe också! thumbs up Keep them coming!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



HOOPoo skrev:
Monza är ju en klassiker oxo och många omkörningsmöjjligheter för den delen oxo, bredställ ut ur parbolica !


Jo visst är dem roliga... men med en n-gt tror jag det blir lite väl långtråkigt... samma gäller för gamla hockenheimslingan

_________________
Kalle Larsson
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Nu är vi 14 i serien! Snart räcker det väl inte med två servrar!

Sköj att det finns intresse!! thumbs up

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Racingsimulatorer
Diskussioner kring vår opretentiösa GTR2002serie!
<<   1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11   >>
4 besök senaste veckan (22203 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande