Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 242 T5 -75 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (34880 totalt) |
Tack så mycket _________________ Magnus Åkerqvist Vobblo |
||||||||||||
Nu börjar det bli vår i skogen oxå, då kliar det i körtarmen!
GLT kammarna från en 92:a Motorn ihop monterad! Lite grejor från LG svensson, tackar så mycket för fint jobb! Avgas huset till turbon. Rör för Westgaten, borrat å gängat för avgas tempen. Och anslutning mott Downpipe med v bandsfläns.. Så flänsen, avgastempen och 1000cc spridarna Så byggd liten låda för kopplingsarmen, kom ganska så nära gaspedalen.. Sen så är det fördig målat Insuget, tog slut på gas så blev ingen tiggning i helgen, bara downpipen som blev klar.. Motor och låda på plats. Motor fästerna är nu klar _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||||
Inte hunnit mycke nu men lite iaf, känns att man är både pappa och husägare men roligt är det...
Lite bilders Fixat till generator, byggt till servo pump och fixat slangar till servon.. Monterat svänghjul och koppling, byggt om kopplingsarmen lite, tog vist i kopplingen... Fixade lite stolsfästen i alu , få se hur stabil dom blir, ska tiggas under veckan.. Så slipa bort gammla v-bandsanslutningen på snurran, ska tigga dit en ny Svetsat din ny kylarbalk, blev ej nått i alu! Fick ej tag i nån lämplig alu profil Så testadade jag IC, ska flyttas fram så kylaren får plats mellan motor och IC Så kom det dit ett värmepaket och en stol.. Så den roliga El-härvan _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||||
Nu så ha en av bränslepumparna kommit och lite powerflex bussningar till framvagnen!!
Så va vi och svetsa klart insuget, turbon och underrederna i går.. Fixat röret till tomgångsmotorn och platta för gasreglaget. Så där Map censorn ska sitta Turbon och underrederna _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||||
Nu har 044a pumpen kommit, Tial Wg:n har kommit, har svetsat DP.
Har även målat bagaget och montrat i fuelcellen, catchtanken och förpumpen, handlat slangkoplingar och slang på Hydro. Brandfast slang är rätt dyr.. Fått länkarmar och flänsar till turbon och även batteriet, blev ett odyssey PC 680 ! Lägger till nå bilder, blästrat och lackerat med nya poweflex bussingar Stålspunneslangan Så lite bagage godis.. DP bygget Bilder _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||||
Lite nya bilder...
Har själv knappt hunnit med nått nu på slutet, håller på bygga om på gården + att jag legat sjuk hela veckan!! Men han med lite bilder.. Den nya kylarbalken med kylarfästen + lit el.. Så nya pedaler + en elhärva.. Filter, 044:a pumpen och bränsleslangar fram dragen Så det nya batteriet Så turbon på plats ny med nya pakningar , oljeretur vatten in och ut även uppstagad mot motorn. Downpipe stagad, WG på plats.. _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||||
|
||||||||||||
I dag blev det lite montage, t-spolar, göra nya fästen för den nya servo-pumpen, Montera IC och kylare för att kunna göra tryckrör. Ska göra klart för tomgångsmotor och dumpventil i morgon.
Så dom vita bakljusen Gjorde klart batterilådan oxå.. _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||||
Skruvade lite i helgen!
Monterade spridarbrygga med nya tätningar, bränsle slangarna, och dumpventilen.. Fick tag i en bärbar dator i lördags kväll For först på OK å tanka en dunk, för nu jävla ska bil satan startas tänkte jag !!!! Drog till gargate och koppla in , började med att få vel crank signal, fixade till detta! Sen vart det varning på låg signal till spridarna, hmm konstigt tänkte jag.. Tront på fan måste det ha blitt nå fel på styrströmen till spridarna,pumparna och t-spolarna så fixade styrströmen sen funkade det, fick gnistra å pumparna mullrade som bara den!! kl va väl nu runt 23.00 fyllde på dunk satan körde upp bränsle tryck! Sen koppla vi på allt igen, ja fan fan tro ni HÄNDE DÅ DÅ!!! Jo bil FAN STARTADE!!! Strax efter middnat Satan va gott den verka gå, Mullra så gott med bara DP hehe Sen koppla jag slangarna till WG:en, bockade och löde oljetrycksslangen till turbon, fin stålspunnen slang... Bockade till en aluplåt så jag kunde skruva fast Nirat.. _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||||
En får gratulera, känns så skönt när den hoppar igång efter långt skruvande.
Tänkte på en sak om du ska fortsätta lätta och sätta plastlysen fram, kolla på www.isa-racing.de deras plastglas är avgjutningar av vanliga modellen och inte canadamodellen med fula "pluppar" på. |
||||||||||||
Fan va roligt! det går verkligen undan för dig. du får ta o komma upp till Umeå på nått blackrace när voflon är körduglig!! eller kanske Mittsverigebanan?? lycka till i framtiden!
_________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||||||||||
tackar så mycket!! Va upp till garaget å fick se lite trågiga saker, catchtanken läkte i en koppling så va bara riva ur å slipa igen men men det är med i beräkningarna hehe... Hittar inga såa plastglas där? Vore fint om du kan länka direkt så kanske man kan beställa, handlat där själv? _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||||
Ja skoj som fan hehe.. Få se när man ska bisikta bilen, måste snart ringa å beställa tror jag.. Ja det med blackrace få jag se bruka dom inte köra konbana nå där uppe oxå? Men Mittsverige ska vi allt på... _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||||
http://isa-racing.de/20061/technisch Har inte handlat där själv men polaren köpte slang och alu-kopplingar till soppasystemet. Han hade prylarna på en vecka än fast han skickade brev med beställningen. Priserna på denna typ av grejor är halv mot sverige, samma sak med siliconslang. Peter Kroeber som är chef på isa-racing äger en 240grupp-a som han tävlar med i tyskland tillsammans med Per Stureson. Men det kanske är bäst att slå ett mejl och kolla så det verkligen är kopior av org. lysen så jag inte har missuppfattat det hela och lurar dej . Här har du bilder över hela renoveringen av hans bil http://www.tuff240.com/spirit/index. |
||||||||||||
Aha kan man maila dom på svenska tror du?
Fan va fint med den där sidan, aldrig set så nära och mycke kort på en grupp-a förut SuperB Ang bilen så har jag hunnit riva ur i bagaget, catschtanken läkte i en koppling så nu är det fixat.. Ha koppla in varvräknare oxå. Ska montera olje temp/tryck då jag ska byta olja innan mappning.. Svetsade klart det sista på tröskeln sen togs bilen ner på backen i dag MEN SATAN VA LÅG DEN ÄR!! , drog en primeär sväng hehe Fast den gick bara på 4 burka men lokaliserade felet efter en stund, va en kabbelsko till ena spridaren som inte va fast riktigt. Så nu går han fint, passade även på att montera i nya platina stift .. Nu står bilen på graven så nu ska det byggas avgas i helgen , såg att jag måste nog bygga om växellåds fästet igen .. Sen så ska man nog göra nå fäste till oljekylet oxå. Hur mycke få en oljekylare luta? Kanske inte spelar så stor roll... Hoppas man få till bilen tills det är "Locostsweden & Porsche Club Sverige & Mattias Hedlund inbjuder till märkesobunden banträff/förarövning" på mittsverigebanan.. _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||||
Hållit på mappa lite nu, varit uppe i bänk oxå.
Va rikigt roligt.. Filmade lite med glömmde bort sen då det börja handa saker!! Stötte på lite problem under dagen sköt loss nå ic slangar, bränsle ledningen in i fuelrejlen, punka å såna små saker. Oljekylar å vatten funkade SuperB.. Färdig mappad upp till 4500varv nu med 1,2-2bar i ladd Stött på lite problem oxå som jag måste fixa innan nästa gång.. laddar (1 -1,2bar ) fint upp till ca 2500-4000 rpm sen skenar laddtrycket upp till 2bar . trode jag skulle sätta hjärtat i halsen!!! Fick iaf fram 680Nm vid 2 bar och 4500varv, kolvarna bruka ge sig vid 1,5bar Kör ju med orginal kolvar oxå.. Blev 330 hästar vid 1,2-2? i ladd och 4500varv _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 242 T5 -75 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (34880 totalt) |