Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 BMW-cup/SLC -96
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
4 besök senaste veckan (52470 totalt)
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
Det är en wiechers, jag köpte den genom bilmodehuset.
Nu är bilen i stort sett klar, bara krängningshämmarna kvar. (Sen dyker det ju upp nya grejor hela tiden )
Första körningen blir på gotland ring nästa helg.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
Nya fälgar har inhandlats! o.Z superleggera 8*18 med tillhörande kumho ecsta v70a.
Krängningshämmaren sitter på plats, makrolonrutor åker i så fort jag fått dom.
Kristian

Nyligen invägd till 1310kg med stereo och originalrutor i. Förhoppningen är 1250kg.
Återstår bara mappning, sedan bär det av mot emmaboda för att se om den håller måttet.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8318



triss skrev:
Det är en wiechers, jag köpte den genom bilmodehuset.

Hur lång lev. tid vart det?
Jag frågar för Wiecher verkar nämligen ha svårt att få tummen ur...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



BTG skrev:
triss skrev:
Det är en wiechers, jag köpte den genom bilmodehuset.

Hur lång lev. tid vart det?
Jag frågar för Wiecher verkar nämligen ha svårt att få tummen ur...

Har handlat en hel del av Wiechers grejer genom bilmodecenter och leveranstiderna har helt klart varierat. Mycket berodde tydligen på att lagerhållningen inte var så stor till just den biltypen jag åkte om man jämför med era bilar, eller nu låter det som att era bilar var dussinbilar vilket kanske inte riktigt var fallet, men jag har faktiskt sett fler e30-e36-bilar med bågar och burar än den tantbilen jag hade. Så lagerhållningen lär ju säkert vara något bättre där i erat fall då efterfrågan lär vara större. thumbs up Ett halvår tog det för min rörhög att komma hit i.a.f.

_________________
Peter Karlsson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8318



Barbapappa skrev:
eller nu låter det som att era bilar var dussinbilar vilket kanske inte riktigt var fallet

De är dussinbilar. Speciellt E30 men även just M3-varianten. Alla har en...


Barbapappa skrev:
Så lagerhållningen lär ju säkert vara något bättre där i erat fall då efterfrågan lär vara större. thumbs up Ett halvår tog det för min rörhög att komma hit i.a.f.

Så trodde jag också men icke...
Jag hoppas j-vlar i min låda att det lossnar snart!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
De hade den på lager så leveranstiden var bara en vecka.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
Då var första testet avklarat. Superstage i lördags.
1.30.65 som bäst, vilket får betraktas som godkänt med tanke på att det var första gången jag besökte emmaboda. Första gången på konbana öht
Det finns potential för många sekunders kapning av den tiden, hade jag bara fått en 10 varv till hade jag säkerligen gått under 1.27 utan problem.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



triss skrev:
Då var första testet avklarat. Superstage i lördags.
1.30.65 som bäst, vilket får betraktas som godkänt med tanke på att det var första gången jag besökte emmaboda. Första gången på konbana öht
Det finns potential för många sekunders kapning av den tiden, hade jag bara fått en 10 varv till hade jag säkerligen gått under 1.27 utan problem.


Ahh! Det var du alltså! Jag och P.P. stod och spanade och tyckte den såg riktigt snabb och trevlig ut, men vi kunde inte placera den. Såg fint och kontrollerat ut enligt mig. thumbs up

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
Bilen är till salu till rätt pris och framförallt rätt köpare.
Se annons https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=29050

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
Nu har jag hunnit köra en del, chassit börjar bli utsorterat och det börjar gå fort, riktigt fort.
Skulle vara kul att göra ett nytt besök på SS i slutet av sommaren.
Jag har även hunnit montera gt-läpp för mer downforce.
Det blir körning på Gotland ring under morgondagen med förhoppningen att köra låga tider. Dock så får man ta det lite lugnt eftersom det är allmänhetens.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
Nu har man hunnit köra in sig ordentligt på bilen. Var ute på "ringen" för bara ett par timmar sen och jag kapar tid varje gång jag är där. Både beroende på spårval och på nya inställningar.
Någon som har en idé om vad de snabbaste gatbilarna på r-däck kör därute.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Hotte
Gotland
Här sen Nov 2004
Inlägg: 138



En liten herre (Linus) med en 3,2 m3:a orginal, körde vad jag vet på 1,36 i förra året.
Sen har jag också sett en 968 göra samma tider.

Tror att det är någon som enligt ryckten kört på 1,31 (tror det var en GT3 från -01).

Hoppas att någon svarar som vet mera exakt........ thumbs up

_________________
Håkan othberg
Citera
Hotte
Gotland
Här sen Nov 2004
Inlägg: 138



Vad har du som bästa tid nu?

Hörde av någon som stod och klockade dig i våras till 1,42 som bäst, tror det var när Alfa klubben var där.

_________________
Håkan othberg
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
När jag var där då så saknades krängare fram och jag körde på gatdäck. Igår gick det på 1.34 men med tanke på att jag kapar minst 1 sek varje gång jag är där så skall det gå på 1.31 innan sommarn är slut. Det är körning imorrn också, och med lite mer camber fram än sist så tror jag att det kan gå lite snabbare.

edit: ang. Linus tid så är jag lite tveksam till att det går att köra en original med r-däck så snabbt. Det snabbaste jag klockat honom till är 1.39.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003
Inlägg: 923



Såg din bil på GR i onsdags och tyckte att jag kände igen namnet på rutan men kunde inte placera varifrån.. Bilen såg ut att gå riktigt bra. thumbs up
Är det originallåda i förresten, den ven rätt mycket tyckte jag..

Vad blev det för tider när Alec körde?

Mvh / Daniel

triss skrev:
När jag var där då så saknades krängare fram och jag körde på gatdäck. Igår gick det på 1.34 men med tanke på att jag kapar minst 1 sek varje gång jag är där så skall det gå på 1.31 innan sommarn är slut. Det är körning imorrn också, och med lite mer camber fram än sist så tror jag att det kan gå lite snabbare.

edit: ang. Linus tid så är jag lite tveksam till att det går att köra en original med r-däck så snabbt. Det snabbaste jag klockat honom till är 1.39.

_________________
Mvh / Daniel Ene
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
Det är originallåda, vinet kommer troligen från insuget.
Jag har själv aldrig sett bilen in action utifrån, så jag vet inte.

Alec körde ~1.34.3
Jag körde igår på låga 1.35 med passagerare och sopslut däck. Med nya däck till på tisdag så skall det säkert gå på under 1.34.

Jon börjar komma farligt nära mig med sin CSL nu, efter att vi bytte till Brembo-bromsar igår så är han nere på låga 1.35-tider. Dags att uppgradera mer

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
Planerna inför nästa år börjar ta form. Jag kan avslöja att det innebär mer lättning (-200kg), starkare motor (kompressor) samt bättre bromsar.
Jag kommer att flytta bak frambromsarna och köpa nya frambromsar. Resten av inredningen kommer att rivas ur och takluckan skall läggas igen.
Chassit kommer uppgraderas lite också (går det?)

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
Planerna ändrade igen och spikade denna gång. Det blir en satsning på BMW-cup klass special.
Motorn blir antingen en 3.7l köhler-byggd alt tigers rallycross-motor i något nertrimmat skick.
Den skall rensas totalt och gtr-breddas, viktmålet är 1100kg.
Nya Ap-bromsar kommer att monteras både fram och bak. Öhlinarna kommer att schimsas hårdare och få nya fjädrar. Det skall även byggas nya bärarmar med uniballs.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
I helgen börjar jag riva ner bilen igen, skall ha ur all inredning och plocka ur rutor och taklucka.



Någon som har en godkänd säkerhetstank att sälja?

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
DanneE
Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264



Låter bra.

Kan du inte skicka ditt nummer via PM, så kan vi prata mer om hur vi ska lösa våra affärer

_________________
/ Daniel Eklund
Busbil: Ingen för tillfället...
Bruksbil: Mercedes E 350 CDI Kombi AMG '10
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862


Trådstartare
I helgen har jag rensat ur all inredning, samt rutor. Tyvärr råkade jag få en spricka i vindrutan pga tappat verktyg, så jag blir tvungen att byta den också.
Jag har även börjat riva lite i elsystemet.
Bilder kommer under em.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 BMW-cup/SLC -96
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
4 besök senaste veckan (52470 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande