Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster TURBO 2003 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (41852 totalt) |
Rejsa:re tycker inte man skall stripa. Onödig vikt och bilen går inte fortare. [Rejsa mode off] Jag tycker jag har hittat bra läge på mina linjer. Kanske lite brett om man har "fyllda" linjer. Slå en kik på min hemsida. http://www.nillet.com/bilder/abovefr http://www.nillet.com/bilder/aboveba [Rejsa mode on] Edit: stavatfel _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||
Alltid en fråga om smak naturligtvis...
Men jag tycker att det ska vara typ dubbelt så breda ränder med ett relativt litet utrymme mellan ränderna, ca 5-10 cm. Kolla hur tex Ford GT40 eller Cobra såg ut. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Jo det har du rätt i, bredare linjer och tätare ihop passar nog bäst ska sätta mej med photoshop och pyssla när jag hinner så får vi se hur det blir. _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage |
||
Finns ju en aktuell tråd i ämnet på engelska forumet om du inte redan sett den http://www.vx220.org.uk/forums/index.php?showtopic=45301&hl=stripes.
Tycker personligen att lite bredare stripes tätt ihop ser bättre ut, typ dessa. alternativt som denna på Elisen _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
Tycker lite bredare ränder, med en tunn extra rand på varje sida.
[EDIT] Hitta en lite bild på hur jag menade. Kan vara lite minder avstånd mellan ränderna men annars bra. |
||
Tack för tippsen
Helt klart är att bredare blir snyggare. Har tänkt att följa bilens linjer, så det blir bredare linjer över taket och avsmalnande vid ändarna. mellanrummet mellan linjerna blir då ganska brett. men jag tycker inte att det stör... eller? Kladdade lite i photoshop. _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage |
||
Den sista var snygg, men om det inte blir den så kör med elisens eller något liknande dens linjer.
Blir lite tråkigt och ser lite hemmapulat ut med 2 halvsmala raka stripes över hela bilen. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
efter mycket övervägande är jag helnöjd med mitt val av stripes
jag betalade 1000:- för jobbet, det tycket jag är helt ok för att få det gjort ordentligt.. tyvärr har jag ingen bild med bättre kvalité http://www.garaget.org/?car=32192&image=302120 _________________ Anders Zetterström |
||
Hittade något blått under trädgårdsmöblerna, såg ut som en bil.. typ......fast lägre.
men den verkade behöva lite akutvård. generatorremsbyte är nog nödvändigt sedan den gick av på väg hem från SS-07 om jag inte minns fel. Så den åkte in i verkstan och är nästan på väg att bli omhändertagen av sin skötare nu. så det finns hopp om att den blir klar till SS-08 kanske.... Efter det ska jag försöka hinna byta ut julgardinerna i köket! och kanske rent av ta tag i båten som helt otippat fastnade på dragkroken vid ett obevakat tillfälle och nu står i trädgården, (förra året blev den kvar i vinterladan) Hur fasiken ska man hinna med allt? Föräldra"ledig" är allt annat än att vara "ledig" Men jag ska inte klaga, i morgon får jag barnvakt några timmar, då ska jag försöka hinna ta tag i firman, betala räkningar som gick ut för några månader sedan, slipa och fakturera det som kom för ett par veckor sedan, till det går det nog åt 15-20 tim phuuu... Den enda hobbyn man hinner med nuförtiden är surfning på internet och vinprovning _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage |
||
Nja... EL-ATV:n är bara ett resultat av just kombinationen: "internetsurfning och vinprovning" precis som många andra saker som tex: #Kurbits-handmålad skateboard för 3000kr #en massa radiostyrda helikoptrar mm (till Ellen) #Röststyrd navigator #en hel drös KISS biljetter (fast jag bara behövde 3) #AP-Racing värsting bromsar till EN sida #Höll nästan på att köpa en fuktskadad husvagn med Men man lär sej av misstagen ..... _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage |
||
hoppla! Jag har visst inte kollat min egen tråd på länge! Men NU Näe...här i Gripenberg händer det inte mycket, och bilåka har det varit dåligt med. 60 mil fördelat på 5 ggr är ju lite ynkligt för en säsong, oljan hinner inte ju ens ta färg i motorn. bara jobb och husrenovering . så jag försökte rycka upp mej med att köpa en enduro förra sommaren men...en liten provsväng..det är allt det har blivit med den men snart är det dags att ta fram den blåa åpeln batteriet är laddat, bara lite grejer som måste fixas innan påställning. som tex kamrem, och lite service, sedan ska jag försöka köra lite mer än förra året. (även med enduron) hade/ Erik _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage |
||
Kanske är dags för en uppdatering av min biltråd!
Jag har precis köpt en redig stol, då jag har problem med att hjälmen trycker mot taket när jag kör. jag måste helt enkelt sitta lägre om det ska funka med hård hatt på. på köp & sälj hittade jag en beg fast oanvänd Tillett B5 stol. den är speciellt framtagen till att passa Elise/Speedster:s extremt trånga sittbrunn. ska även köpa fästen av Libell.nu som passar originalunderedet samt sätta dit 6 P bälte och bältessträva. Förövrigt ser bilen ut så här nu: Motor, växellåda och avgassystem: Större intercooler, dumpventil, downpipe, oljecatchtank, oljekyl, ombygg till kort generatorrem uppgraderad Software. ca 255 hk 400mn (enligt leverantören, då!...men nu uppger han 245hk 380mn?) Avgassystem original. Däck/ fälg: Kumho Ecsta V70A 205/40 och 235/40 medium (bra grepp ) ATS DTC Superlight mattsvarta 7,5x17" fram och 9x17" bak Bromsar: original hålade skivor runtom belägg: Carbotec XP8 från Pean Sweden (bra bett ) kylning via slang från dimljushålen Chassi: Öhlins R&T +hjälpfjädrar Ingen hjulinställning gjord,..... men jag borde fixa det! lite camber fixad på måfå bara Diffusor från Norrhult original Hardtop, "snygg men tung" (precis som ägaren ) Bilen väger fulltankad 930kg fördelning ca 40/60% Banaktiviteter jag genomfört sedan jag införskaffade bilen: 2005: 1. 2. 3. var på "prova på bankörning Sviestad" 3 gånger med 100% originalbil och fick lära mej var bilen har sina brister. (gashäng, kass ABS, kassa belägg, understyrd, slö mm mm) 2006: 1.Körde Superstage med Speedster gänget. gatdäck men förövrigt fixad bil enligt ovan. 2. var med Attitude på Uråsa och körde konbana! Blev frånkörd av många 2007: 1. Körde Vårslalom med SSJ i Jkpg på gatdäck med halvkass placering 2. Körde Superstage med Speedster gänget på r-däck för första gången och satte 1:24.96 efter att ha fått lite tips av Gullabo (tänk vad lite som behövs för att markant förbättra tiderna) 2008: 1. Körde Superstage med Speedster gänget ingen förbättring 1:25.16 som bäst. 2009: 1. var med "Pro Racing" och Körde i Eksjö utan tidtagning. 2. Körde Superstage med Attitude och satte 1:24.22 som bäst _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage |
||
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||
Ser trevligt ut!
Är det åkbart till vardags över huvudtaget eller säger rumpan ifrån direkt med dylik sits (jag funderar också på bälte men det tar emot att ta hål i originalstolen )? //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster TURBO 2003 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (41852 totalt) |