Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 14837 besök totalt |
Aha - en RÖD Miata! - det är ju bara fyra röda Miator ![]() ![]() ![]() |
||||||
Jag är ganska säker på att du och Anders är fel på det!!!!!! Det var i race 2 på Sturup och Johan jagade Anders in över mållinjen men lyckades inte komma förbi. Var precis efter i mål men enligt resultatlistans totaltid så skiljer det ca 21 sekunder = 20 sekunders tillägg för ett omkörningsförsök under gulflagg (förvisso en felaktig gulflagg). Nu hade han marginal så att det räckte till förstaplatsen och 15 poäng ändå. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Det kan nog vara så! Möjligtvis ändrade de beslutet i efterhand, för det var ju, som du kommer ihåg, mycket diskussioner om det.
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Skrev så, för det spelar absolut ingen roll ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Menar du på fullt allvar att du medvetet försökte få Miatan att köra om genom att köra extremt långsamt/bromsa?? Jag hoppas du skojar, sånt kan dom stora grabbarna hålla på med. Idén med gulflagg är att det skall vara en säker passage man skall inte införa ytterligare riskmoment. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Korrekt, då skall man väl inte köra om, eller hur? Extremt, nej jag släppte av så att han kunde komma in i idealspåret innan högfartssvängen, för att det skulle bli en säker passage för oss bägge. Teknik som både du och Ingemar har talat om att man skall använda, eller hur? Inlägget hade bara 4 skrattande gubbar, skulle kanske haft fler ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
5 skratt gubbar var det. 3 Av dom var ang. att loppet skulle räknas bakifrån. Då återstår två som är placerade i samband med diskningen. Är en omkörning påbörjad under gulflagg och du släpper av för att inte äventyra säkerheten så lyfter jag på hatten. Sänker du farten onödigt mycket för att medvetet "tvinga" fram en omkörning så tycker jag det är riktigt visset och dåligt, jag tror och hoppas att du håller med om det. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
orkar inte argumentera med dig, har infört ett FSN filter. Det finns andra personer som är mer positivt inställda och har lite mer distans.
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Hej Mats
MGCCs KM är inte nationella tävlingar som räknas för att uppgradera din licens utan dessa kallas lokala tävlingar (hoppas nu att jag har klart för mig så inte jag får en viss herre över mig igen) Ex MGCCs inbjudan till KM2006
Däremot är Hyllinge MS KM Nationella tävlingar som räknas för uppgradering av licens Ex inbjudan till Hyllinges KM 2006
Det var detta jag menade i tidigare inlägg att det finns olika kategorier av tävlingar / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Är det jag som är "herren"? ![]() Då får jag väl pliktskyldigast hacka på dig igen, då... EDIT: lägger in lite extra smilies här ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nämligen: vi pratade väl flaggsignaler - inte uppgradering av licens, eller? Såvitt jag kan läsa i SBFs regler för lokal tävling (som vi alltså följer i KM) finns inga särskilda regler för flaggsignaler utan det är samma som gäller för all banracing. Som Niklas skrev tidigare visade ju Thomas B bilens nummer tillsammans med svartflagg (han pekade inte bara...) - helt enligt SBFs regler. ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Hej Dennis
Jag svarade på Mats fråga ang uppgradering från Debutantlicens till Nationel edit ![]() edit ![]() / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Kan vi inte sträva efter att ha en trevligare ton mot varandra här nu när vi har så kul med MGCC racen - kan ge bra PR för våran tävlingsserie
![]() ![]() Själv ser jag fram mot Ljunbyhed - vet någon om det är samma ban-sträckning då ? Kan jag öva genom att titta på min film ![]() ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Hej
Håller med Joachim Har du köpt regndäck ![]() Jag har skaffat ny lase (trasa) till att torka hjälmvisiret med, så nästa gång det regnar kan jag nog se banan. Svårt att köra fort samtidigt med att torka visiret Hoppas vi får torrväder på Ljungbyhed ![]() Ha de bäst / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Vanudå? ![]() ![]() Något måste man ju göra för att hålla lite liv i eftersnackstrådarna. ![]() Den där sekunden på Ljungbyhed, ja... "I know nothin'... " ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Äh - fega inte nu Bengt - lite gnabb har ingen dött av. ![]() Nåväl, vi ses på Ljungbyhed; ha det gott så länge. ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Var nere i förrådet och kände lite på Trippelråttorna som legat och vilat i mer än ett år, uj vad mycket mer mönster det är kvar i dem än yokisarna.
Undrar varför jag inte hade dem på Sturup... ![]() Nåja, nu har "orginalyokisarna" gjort sitt så nu blir det färskare däck i fortsättningen (men det behöver ju inte betyda nåt för varvtiderna ![]() Ljungbyhed skall bli jätteskoj, men ett partytält att backa in i skall nog fixas (lite jobbigt att fippla med presseningen inför varje körning i blötan), om inte annat för att skrämma bort regnmolnen. ![]() |
||||||
Det måste vara tilläggsdriftsystemet som är lite felkonfigurerat. Alltså reaktionsdriften. Dysan längst bak under kofångaren på vänster sida behöver ses över! Det vet väl alla att den måste vara blank* och ha en diameter på minst 127 mm ? Själv har jag skaffat en sådan, som dock behöver putsas upp, som jag tänker installera till nästa tävling ![]() * kolfibertwill går bra oxo _________________ Pär Hylander |
||||||
![]() ![]() Den dysan skulle förresten sitta på höger sida på en Miata. Hur blir det förresten om man har en dysa som är tillräckligt stor så gashastigheten ur den är lägre än fordonets hastighet mot omgivande luft? Blir det ett extra sug på avgassidan då (negativt mottryck)? ![]() |
||||||
Hej
Jag tror för egen del att några körde närmre fågelvägen än den utstakakade banan när väl koner försvunnit ![]() ![]() Får väl tala med banläggaren att lite tyngder på konerna inte är fel eller kanske varianterna med inbyggd fot är bättre (va de nu kallas, generaler eller löjtnanter) ![]() ![]() / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 14837 besök totalt |