Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 SMGII -01
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
3 besök senaste veckan (29883 totalt)
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756


Trådstartare
Barbapappa skrev:
Daniel Gudmundsson skrev:
Så här ser bilen ut idag:

Bilder på buren önskas också, blev det en Wiechers eller hur var det?



Jag ska ta bilder på den i helgen, återkommer.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 717



Då vill vi se bilder på buren

Gärna en beskrivning på monteringen !! Mycket kapande / svetsande av plattor osv ??

Mvh Henrik

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Jag vill också se bilder på hur monteringen av buren blev! Kastat ut baksätet också?

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756


Trådstartare
Ska ut och skruva lite ikväll, ska ta lite bilder då.


_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756


Trådstartare
Nu har jag äntligen fått fram kameran.

Så här ser bilen ut med mina nya CSL kopior till R-dägcken. I år kör jag på TOYo 888 vilket jag tycker fungerar ganska bra.


Chassit jag monterat kommer från INTRAX och är juterbart i tur/retur med 40 lägen. Skillnaden är stor mellan mjuk och hård sättning.

Fram ben


Bak ben


Har även monterat Sandtler stolar (exakt samma som Sparco Corsa) med 6-punktsbälten.


Eftersom jag har en bil med taklucka samt att jag är 1,90 gör det omöjligt att montera främre delen av buren. Det är toksvårt att ta bilder på den när man inte kan rubba stolarna fram... Varför är buren byggd med rören 10 cm in i bilen vi dörrarna lika så när främre delen kommer i då är tvärsträvan i taket i kant med takluckan...


Tanken har slått mig att montera ett tak utan taklucka till vintern. Kanske blir billigare att byta till en bil utan taklcka

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Ay caramba!! Me like! Är det hyperblack eller gunmetal, 9,5X18" eller 9,5X19" runt om? Vad kör du för ET?
Jag antar att det är fälgarna från ModBargains, jag har själv varit lite inne på sådana i 9,5X18" till banåkafälgar. Hur fett som helst!!!

Jo, håller med att en M3 med taklucka har sina begränsningar när det gäller takhöjd, speciellt med originalstolarna i och hjälm på. Antar att det är lite bättre med andra stolar i?
Tror du får räkna med en 25000 för ett kolfibertak från ex Vorsteiner monterat och klart. Då slipper du eljunket!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756


Trådstartare
Joan skrev:
Ay caramba!! Me like! Är det hyperblack eller gunmetal, 9,5X18" eller 9,5X19" runt om? Vad kör du för ET?
Jag antar att det är fälgarna från ModBargains, jag har själv varit lite inne på sådana i 9,5X18" till banåkafälgar. Hur fett som helst!!!

Jo, håller med att en M3 med taklucka har sina begränsningar när det gäller takhöjd, speciellt med originalstolarna i och hjälm på. Antar att det är lite bättre med andra stolar i?
Tror du får räkna med en 25000 för ett kolfibertak från ex Vorsteiner monterat och klart. Då slipper du eljunket!


Fälgarna är 8,5X18" samt 9,5X18" i hyper black. Det är inte riktigt samma djup i kopiorna som orginal. Men det ser ändå ganska trevligt ut!

Ang stolarna så är den nog sit sak samma med höjden.

Vet du om det är monterat innertak i dom 25000 kr som det kostar att byta till kolfibertak?? I så fall så är det ett alternativ.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



www.sce.se tar under 15k för ett monterat & klart kolfibertak. (skall dubbelkolla iofs)

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Daniel Gudmundsson skrev:
Joan skrev:
Ay caramba!! Me like! Är det hyperblack eller gunmetal, 9,5X18" eller 9,5X19" runt om? Vad kör du för ET?
Jag antar att det är fälgarna från ModBargains, jag har själv varit lite inne på sådana i 9,5X18" till banåkafälgar. Hur fett som helst!!!

Jo, håller med att en M3 med taklucka har sina begränsningar när det gäller takhöjd, speciellt med originalstolarna i och hjälm på. Antar att det är lite bättre med andra stolar i?
Tror du får räkna med en 25000 för ett kolfibertak från ex Vorsteiner monterat och klart. Då slipper du eljunket!


Fälgarna är 8,5X18" samt 9,5X18" i hyper black. Det är inte riktigt samma djup i kopiorna som orginal. Men det ser ändå ganska trevligt ut!

Ang stolarna så är den nog sit sak samma med höjden.

Vet du om det är monterat innertak i dom 25000 kr som det kostar att byta till kolfibertak?? I så fall så är det ett alternativ.


Endast taket kostar enligt www.vorsteiner.com:
V-CSL Roof Panel Carbon Fiber Black 7332 BMV $1,249.00
Sen behövs en balk från BMW, vad innertak kostar har jag ingen aning om. Men med arbete inkluderat kan jag aldrig tänka mig att det skall kosta mer än 25000 kr, om ens det.
Finns info på m3post eller e46fanatics om arbetstid, tror ej mer än en dag för totala arbetet.

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



[quote="Daniel Gudmundsson"]Nu har jag äntligen fått fram kameran.

Så här ser bilen ut med mina nya CSL kopior till R-dägcken. I år kör jag på TOYo 888 vilket jag tycker fungerar ganska bra.


Körde du med R888:orna på ringen samt transport dit och hem?
Hur är slitaget?

Funderar på sånna till min Z3...

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Ska bli mycket intressant och se hur du tycker Toyo-däcken fungerar i 18", blir ju lite lägre profil än om man kör 17", som jag gjort !


Återkom med rapport !

Läcker förresten...

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Nyputsad är den visst också.
Stackars Maarit vad hon får slita

_________________
BMW MC-klubben
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8318



Igår gick jag förbi en bil här hemma och tänkte att CSL-fälgen nog banne mig är den snyggaste sedan BBS Challenge. (Själv är jag egentligen svag för Alpinafälgar)

Skitsnyggt!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



BTG skrev:
Igår gick jag förbi en bil här hemma och tänkte att CSL-fälgen nog banne mig är den snyggaste sedan BBS Challenge. (Själv är jag egentligen svag för Alpinafälgar)

Skitsnyggt!


Tänk en uppsättning CSL-fälgar pulverlackat i brons, mumma!!! Det är porr det!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756


Trådstartare
Bistec skrev:
Ska bli mycket intressant och se hur du tycker Toyo-däcken fungerar i 18", blir ju lite lägre profil än om man kör 17", som jag gjort !


Återkom med rapport !

Läcker förresten...


Jag körde till ringen på gatdäcken. Det gick åt ca 40% av R puckarna på 58 varv samt en uppsättning Carbotec XP8 belägg.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756


Trådstartare
Hobbe skrev:
Nyputsad är den visst också.
Stackars Maarit vad hon får slita


Det är inte små krav man ställer för att hon ska få lov att tvätta bilen

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756


Trådstartare
Var med alfa klubben på knutan i helgen och fick testa driftboxen för första gången Mellan varje körpass gjorde jag justeringar på chassit för att lära mig vad de olika inställnings möjligheterna gör för skillnad, inte bara i känsla utan även på tiderna. Jänmför man första passet där bilen var riktigt överstyrd så var skillnaden stor, kapade ca 2 sek både på snabbaste och långsammaste varven. Kul när man får ett kvitto på justeringarna och inte bara en magkänsla...

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 717



Har du några chassiesettings att dela med dig vid knutankörningen

Camber o toe ?

Henrik

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756


Trådstartare
Jag kör med ca 4 grader camber och -1 toe. Har även ställbara kränghämmare, står i mitten fram och löst bak. Chassits tur retur sätter jag lite mjukare bak än fram, sen e de bara o åk

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 717



4 grader camber och -1 grad toe runt om ??

Henrik

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756


Trådstartare
Houke skrev:
4 grader camber och -1 grad toe runt om ??

Henrik


Endast fram, bak kommer jag inte ihåg, men det är ganska standard.[/code]

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 SMGII -01
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
3 besök senaste veckan (29883 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande