Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda CRX -90 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 9 besök senaste veckan (26675 totalt) |
I söndags var det åter dags för Superstage. Målet för året var att komma ner på 1.35.XX och äntligen lyckades jag. 1.34.60 blev min nya tid.
Inga modifikationer har genomförts sen jag körde med HCP i juli. Förhoppningsvis (dvs om jag får tag på nått garage i Linköping) kommer lite uppdateringar av bilen att ske i vinter. För nästa år ska jag klippa 1.32.XX-tider! _________________ Martin Ek |
||||
Har inte hänt speciellt mycket med bilen.
Plockat bort båda bältena bak (bilen är ju endast reggad för en passagerare så den ska klara besiktningen utan dessa. Har fått det bekräftat ifrån den tekniska supporten på bilprovningen). Hoppas även på att det ska funka att besiktiag bilen fighter-stolen. olja och filter byttes idag. Lokaliserade oxå en lite läcka vid den nedre anslutningen på kylaren. Slangen håller inte riktigt tätt där. Detta ska åtgärdas, sen ska bilen in på besiktning 1 nov och därefter ställas av för vinterförvaring. _________________ Martin Ek |
||||
Besiktningen gick inge vidare .
Nedslag på avgasvärdena. Co 1,1 (0,5) Co 2500 1,1 (0,3) HC 268 (100) lambdat låg stabilt på 0,99. Det är ju ett sånt där jobbigt fel som är svårt att felsköka. Nån tror att det är extraktorgrenröret som spökar, en del gissar på katten. Ringde Honda innan och de tyckte att jag skulle kolla så tändningen var rätt inställd och ev byta soppafilter. Sånt här kan man ju bli galen på! _________________ Martin Ek |
||||
Inget trim. Endast extraktorgrenrör och ett 2" sportavgassystem. Jag hissade upp bilen i en GDS-hall igår efter besiktningen och letade läckor. kände inga när jag följde systemet. _________________ Martin Ek |
||||
Kan det verkligen göra så stor skillnad med annat grenrör?
Skulle kunna bero på motorslitage, då kan lite etanol i tanken vara en lösning... _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Använd läckspray på avgasröret när du letar. Kolla så den inte tar tjuvluft nånstans.
Annars funkar ju etanol med... |
||||
Det var extraktorgrenröret som var boven. bytte till orginal och igår mätte jag värdena igen. De var finfina så det blev raka spåret till bilprovningen där bilen vart godkänd.
Skönt att det löste sig smidigt, surt att behöva byta grenrör fram och tillbaka varje gång man ska besiktiga. _________________ Martin Ek |
||||
Skönt att den gick igenom. Håller med om att det är skumt att man måste byta till original grenrör. Men motorn är väl så pass känslig.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) |
||||
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||
Det är skumt att det ska påverka så mycket, men jag får helt enkelt leva med det > .
Planerna för vintern är tyvärr minimala. Största anledningen är att bilen står i vinterförvaring i mörkaste smålandsskogen, 15 mil bort. Avgasbandage (troligtvis hjälper det inte, men det kan vara värt ett försök att slippa byta grenrör fram och tillbaka), nytt catback + kattersättare ska inhandlas framåt vårkanten. Kylning av frambromsarna behövs oxå byggas. Mao, inga stora planer. _________________ Martin Ek |
||||
Classiker på Hondas motorer att värdena flippar ur med ett extraktor grenrör. Lambda placering samt olika värme utvecklingar.
Kul läsning av din tråd, keep upp the good work! _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||||
Jättekul läsning!
Är själv nära att införskaffa en CRX för att nöta lite asfalt med i sommar, nu blir man ju inspirerad som attans! Hur är det med dämpare och så, om man ska uppdatera 4 saker, vad ska man tänka på då? Bra stol, Dämpare, R-däck, bättre belägg? MvH P _________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||||
Kolla rosten, kolla bussningar, koppling och byt kamrem är mina erfarenheter av två crx:er... |
||||
Kul att du funderar på att skaffa en CRX! jag tror inte du blir besviken, det är en riktigt kul bil! Jag hade nog satsat på denna ordning: bättre bromsar, väghållning, däck och sedan stol. Luftfilter och avgas är ju trevligt att byta med. Lutar det åt en crx vt eller en ed9:a? _________________ Martin Ek |
||||
Ja den verkar ju vara extremt potentiell! Har planer på en Opel Speedster också, men det blir nog nästa sommar, OM jag inte fastnar i CRX träsket dvs Ibland så väger ju pris/prestanda förhållandet lite för tungt... Ang din sista mening så tappade du bort mig efter crx Det jag vet är att jag vill ha den nya karossen, dvs årsmodell 88- eller så. En 89-90 skulle passa bra. Sedan vet jag att jag vill ha mellanalternatiet på motor, dvs 130 hp eller något sådant. Vtec känner jag till, men dom kostar lite för mkt.. Mitt mål med denna bil är budget, budget. MvH Patrik _________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||||
Våra race- och banåkarbilar Honda CRX -90 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 9 besök senaste veckan (26675 totalt) |