Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (19002 totalt) |
Precis min tanke. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Härlig helg med många kul händelser.
I vanlig ording hade jag hand om transpondermontaget och hade flera duktiga medhjälpare varav några kända här på Rejsa, Tack för en suverän insats!!! Vid transpondertältet ser man inte så mycket av rejsen men får tillfälle till en hel del pratstunder med de tävlande. En av många minnesvärda händelser: Legenden Erik Berger (75år?) rullar fram med sin lila Escort i god tid för lineup till racet på söndagen. Han stannar till innan transpondertältet i väntan på sin tur. Jag ser med förskräckelse att det i mellanåt sprutar gnistor under bilen ungefär som när man kapar järn med kapskiva och vinkelslip....ljudet är ungefär oxå det samma. Jag rusar fram till Berger och säger till om detta...... Han stannar motorn och säger lugnt ...Det är inget farligt det är bara kopplingen som håller på att haverera. (Sinterkoppling??) Efter en stund blir det tid för lineup och jag informerar Berger om detta. Han försöker starta motorn upprepade gånger med ett grisskriksliknande ljud som resultat från startmotor/kuggkrans, han öppnar dörren och säger lugnt....Jaha då gick startmotorn sönder oxå.... du ger mig en knuff så att jag kommer igång. ![]() Själv hade man nog varit mer skärrad tror jag. Fredrik |
||||
![]() ![]() Liiite väl spännande kanske... ![]() There is no substitute for cubic inches! Att man bara får lägga så feta lakritsar ut på rakan. ![]() ![]() Har man nu inte råd med en lack som skiftar i olika färger får man väl skifta lack i olika färger istället ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nej, det är INTE min gamla Alfa, min var mörkare och ett klart sämre skick. Långsammare också tror jag. ![]() Sista bilden på klassen. Vem kom först över linjen? Erik släppte ju rejält på upploppet. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Aha, så det var du som avlastade mig på söndagen; tack för det, Pär! ![]() (I en svag stund lovade jag ju att ställa upp båda dagarna, trots att mina tidigare planer endast omfattade lördagen...) _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Lite bilder från lördagen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Personligen gillade jag Sciroccon starkt! Kul att det börjar komma lite fler 70-talare i Standard/GT Ny...ser fram emot att få se tidiga Golf GTI, Alfasud, Audi 80, Fiat 128 m.fl. _________________ /Patrik Rylander |
||||
Det borde det väl göra det möjligt med Volvo 240 GrpA?? Nån med fullständig koll på reglementet (jag undviker att plöja för många olika eftersom det är lätt att blanda ihop korten då)? |
||||
Sitter och försöker att hitta eventet på Mylaps.com men lyckas inget bra. Det mumlades i depån att nån hade livetider via nån internetsite i "Tjeckien" men jag har inte lyckas hitta nåt.
Jag har förresten inte lyckats hitta nåt av mina events på Mylaps.com, har jag helfel eller finns tävlingarna där nånstans?? |
||||
kolla vem som var tidtagare..... varje tidtagare har sin "egen" avdelning på mylaps..... t.ex min heter såklart SLC och har därför direkt-adressen slc.mylaps.com och något liknande har den som tog tiderna på SSM (sen om han har lagt ut tiderna eller inte har jag ingen aning om) |
||||
Din var dessutom en GTV, detta är en GT. Sen hade din en TS motor, denna har en 1800 och din var inte byggd för historisk racing. Jag kan hålla på hela dan. ![]() ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Lite pausbilder ifrån parkeringen:
![]() Gammel-elva. Stod bara 911 på emblemet bak, annars brukar det ju vara följt av en modellbeteckning. Bakre skärmkanten ser lite underlig ut också, men det kanske bara beror på större däck? ![]() om man skulle övertala farsan att han behöver lite nya fälgar? Dessa är ju mycket snyggare än de kromade 18" han har nu... ![]() om ni ursäktar mig ett tag så skall jag bara gå och ta en kall dusch... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Mats, jag tackar dig av hela mitt hjärta, jag vet äntligen varför min bil gick som en påse nötter. Det berodde på att jag bara hade hälften så många stift i den som man skulle. Och jag undrar vad den där förgasar-renoveringen som Johan på Trendab utförde ställde till med i insprutningen. Och jag som hela tiden har trott att en GTV är ett bojsänke av guds nåde... ![]() ![]() Fast rätt antik var min ändå, bortsett ifrån bromsarna (som ändå inte imponerade) och den programerbara tändningen jag hade sista året han man nog kunnat klassa den. Jag, en stofilbilsräser? Tja, varför inte? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
SHITPOMFRITT vilka snygga bilder!!! ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Det väger en del... ![]() Måste få till ljudet lite så den inte låter som en symaskin.. En liten dämoare rakt bak har jag och Niklas snackat om... Fick bilen kontrollvägd i helgen också.. Har inte haft tillfälle att väga den förut. 1153 kg, full tank (nästan) med förare. Så jag borde kunna plocka 50 pannor och ändå vara lite safe om soppan skulle tryta. Slutburken och passagerarstolen ryker först! _________________ Per Hammarsjö Mazda MX-5 Miata 98:a, Roadsport C |
||||
Tillbaka igen. Hoppas att ni ursäktar, men för en 924-fetischist som jag så är det inte lätt att hålla sig i styr vid åsynen av en Carrera
![]() ![]() Mens jag ändå har chansen lägger jag till en till. Vill ha-faktorn är hög, men jag har inte råd med den som finns på blocket just nu... ![]() Hörde en pappa som gick förbi med sin lilla son: "oohhh, kolla, en äkta!" Sonen såg undrande ut "Jo, de flesta där är hemmabyggda, men kolla på den i mitten, den har Lotusmärket i fronten, den är äkta." Jag höll på att be honom gå in ibland bilarna och upprepa det högt, men bestämde mig för att avstå. SSM skall inte få bli den första motorträffen med publik-kravaller ![]() ![]() Jaa, joo, som vardagssportbil så... ![]() Med en sån här för lite speciellare tillfällen kanske? ![]() ![]() dp-Porschar har ju diskuterats tidigare i år. Jag kan tillägga att det är inte bara toningen i framrutan som gör instrumentpanelen ljusblå ![]() ![]() ![]() Sweeeeeet. Placerade lätt avsides bakom toaletten i slutet av finbilsparkeringen. ![]() Delar av resterande utbud. Tror så här i efterhand att jag och 7-11 stod och tittade ett bra tag på varandra utan att komma på vem den andra var. Var någon av TVR-bilarna din, Fredrik? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Min kameraväska var tom hela helgen.... ![]() Niklas lånade min Canon 1DS MK2 med 100-400mm L IS USM 5,6... Återigen Niklas Falk Junior... Jävligt fina bilder! Hämtar DVD'n på fredag som hyra för utr.. ![]() Nu är jag med på vad du menade igår om skärpedjupet... Det blir jäkligt snyggt med lagom kort tid och stor bländare! / Per _________________ Per Hammarsjö Mazda MX-5 Miata 98:a, Roadsport C |
||||
Den här sidan börjar bli en modemdödare av rang. Varför blir det alltid så när jag har varit någontans
![]() ![]() ![]() ![]() Hur är man funtad när man kommer på att en gangster-Cittra är ett bra objekt att bygga räserbil på? ![]() ![]() ![]() Först undrade jag varför DKW:n hade ett så kraftigt avgassystem, och varför det var draget som de var, men nu tror jag att jag vet. Det är för att hindra den ifrån att välta... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (19002 totalt) |