Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3 M-coupé -99 Black sheep
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (28142 totalt)
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
Figgeh skrev:
Känns det mycket bättre med R-däcken nudå? eller du har kanske inte hunnit testa så mkt?


Hallå Figgeh

Nja, inte riktigt. Men jag var och gjorde hjulinställning och vägning av bilen idag. Så det blev ju en liten runda, men det verkligen ösregnade så det blev inte mycket testat. Kändes nästan som att man körde båt på de hala vägarna

Några sådär bilder på hjulinställningen samt vägningen, mobilkameror i all ära



_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178



Din bil börjar verkligen likna en banbil, vill också ha

_________________
S1000RR
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Allo freunde! Vad händer här?
Ny motor? Kolfiberkaross? Eller neon under bilen kanske?

Snart är det ju vår!

Ska se till att uppdatera min egen tråd ikväll!

Vi ses på bryggan i Liverpool!

_________________
L-P Johnsson
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178



NEON NEON NEON!!! thumbs up

_________________
S1000RR
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Grymt fin bil thumbs up Skapligt fet bakifrån där den hänger på liften

MVH/Narin

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
elpe300 skrev:
Allo freunde! Vad händer här?
Ny motor? Kolfiberkaross? Eller neon under bilen kanske?

Snart är det ju vår!

Ska se till att uppdatera min egen tråd ikväll!

Vi ses på bryggan i Liverpool!


Ja du.... Projektet har legat stilla ett tag nu. Men det har börjat beställas lite godis nu igen. Den andra stolen skall in och fäste skall tillverkas. Tänkte ta ett ryck nästa helg när damen åker till thailand Kolfiber huv är en önskan, får väl se hur det blir med den saken

Heehhe, nähh figge

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
Narin skrev:
Grymt fin bil thumbs up Skapligt fet bakifrån där den hänger på liften

MVH/Narin


Tack så mycket

Men jag skulle ge ett lillfinger för din Verkligen porriga linjer thumbs up

Mvh
Christian

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
1björn
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 28



Vad har du nu beställt?

Har själv en liten lista på shit som ska beställas!

_________________
Björn Rittinge
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178



Inte för att detta hör till ämnet men tänkte fråga hur det går med din Peugeot :question:

_________________
S1000RR
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
Figgeh skrev:
Inte för att detta hör till ämnet men tänkte fråga hur det går med din Peugeot :question:


Inte bra Men jag köpte en 320i touring -05 idag. Fantastiskt härlig bil. Så nu får min gamla vinterbil stå till sidan. Ska försöka att börja med puggen nu till våren

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
1björn skrev:
Vad har du nu beställt?

Har själv en liten lista på shit som ska beställas!


Hallå björnen

Det blev litta plastbussningar och annat smått och gott. Ska snart lägga in en ny beställning. Kommer en uppdatering på sidan när jag fått sakerna och blir färdig att lägga upp bilder. Säsongen börjar närma sig med stormsteg, ska försöka att ta tag i mitt liv när all skit lagt sig.

Ha det gott!

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178



Fan va gott, 320 äger ju har jag hört thumbs up

_________________
S1000RR
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
Figgeh skrev:
Fan va gott, 320 äger ju har jag hört thumbs up


Heh, nja det vet jag inte men den är fantastiskt skön att köra

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
Hallå igen! Var ett tag sedan jag var här inne och uppdaterade. Det har inte hänt speciellt mycket. Var iofs och besiktigade bilen. Det första han påpekade var att triangeln skulle vara med . Efter lite kall prat vände han sig och tittade bak i bilen. Till hans stora förtret såg han en halvbur och glömde lika fort bort triangeln och började fokusera på den hemma tillverkade buren. Försökte gång på gång snacka med honom och alla de andra nitiska besiktningsmännen som slöt upp runt min bil. Ingen visste vad som gällde. Nåja, bilen upp på lyften för att kolla glapp. Den här gången höll han inte på lika länge för att försöka hitta fel. Han hade ju buren att fundera över. Efter en rundkörning runt knuten för att mäta avgaserna hittade han definitivt något han kunde slå ner på. Hc halten låg på 750 och den högsta tillåtna gränsen som så många vet ligger på "100". Tillslut, "30min senare" lämnade han över besiktningsunderlaget och kunde slå ner på hc:n men buren gick igenom, vilket jag redan visste. Varningstriangeln glömdes bort

Idag blev det så dags att ta tag i problemet. Efter lite diskuterande och Lp lekt detektiv kunde vi härleda det till vanos problem. Lp beställde hem o-ringar samt packningar. När locket för magnetventilerna på avgassidan plockades bort kunde man se att lödningen hade släppt. Även insugssidan hade börjat att släppa... Nyckeln vreds om och skön lugn melodi utspelades i garaget. Ingen mätning utfördes på Hc halten men av allt att dömma verkar den gå som den skall igen... Bilder dyker upp om ett tag.

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
J.Nydell
Skanör
Här sen Jul 2006
Inlägg: 47



Såg den här porriga skapelsen för nån vecka sen parkerad vid "fikabåten" i Helsingborg. Stannade o dräggla en stund

_________________
Johan, Nydell
BMW 2002!
BMW e30 4d 320/325 88 m3 88 diff
BMW e30 2d 320/325 trimkam
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
J.Nydell skrev:
Såg den här porriga skapelsen för nån vecka sen parkerad vid "fikabåten" i Helsingborg. Stannade o dräggla en stund


Tack så mycket Kul att du uppskattade den

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
J.Nydell
Skanör
Här sen Jul 2006
Inlägg: 47



Du har ingen filmklipp / ljudfil där man hör hur den låter med dessa blåsen? Vi letar lite halvt om halvt nya blås till våran roadster, funderar lite på att få ett ferrita system byggt.

_________________
Johan, Nydell
BMW 2002!
BMW e30 4d 320/325 88 m3 88 diff
BMW e30 2d 320/325 trimkam
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Fritzonz3m skrev:
Hallå igen! Var ett tag sedan jag var här inne och uppdaterade. Det har inte hänt speciellt mycket. Var iofs och besiktigade bilen. Det första han påpekade var att triangeln skulle vara med . Efter lite kall prat vände han sig och tittade bak i bilen. Till hans stora förtret såg han en halvbur och glömde lika fort bort triangeln och började fokusera på den hemma tillverkade buren. Försökte gång på gång snacka med honom och alla de andra nitiska besiktningsmännen som slöt upp runt min bil. Ingen visste vad som gällde. Nåja, bilen upp på lyften för att kolla glapp. Den här gången höll han inte på lika länge för att försöka hitta fel. Han hade ju buren att fundera över. Efter en rundkörning runt knuten för att mäta avgaserna hittade han definitivt något han kunde slå ner på. Hc halten låg på 750 och den högsta tillåtna gränsen som så många vet ligger på "100". Tillslut, "30min senare" lämnade han över besiktningsunderlaget och kunde slå ner på hc:n men buren gick igenom, vilket jag redan visste. Varningstriangeln glömdes bort

Idag blev det så dags att ta tag i problemet. Efter lite diskuterande och Lp lekt detektiv kunde vi härleda det till vanos problem. Lp beställde hem o-ringar samt packningar. När locket för magnetventilerna på avgassidan plockades bort kunde man se att lödningen hade släppt. Även insugssidan hade börjat att släppa... Nyckeln vreds om och skön lugn melodi utspelades i garaget. Ingen mätning utfördes på Hc halten men av allt att dömma verkar den gå som den skall igen... Bilder dyker upp om ett tag.


Ja bilprovningen är ju ett lotteri.... min gick igenom utan problem med buren i (framdelen dock borttagen).
Vet inte riktigt hur dom skulle kunna klaga på den egentligen då den är bakom stolarna..... lastnät modell grövre=)
Verkar intressant det här med löddning av vanos, lägg lärna upp nån bild så ska jag kolla min med.

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Härligt att ni fick ordning på Vanosen, gick bilen bra nu? det sägs ju generera en del effekt som försvinner så länge vanosen är defekt.

Intressant att buren gick igenom, har du någon bra bild på det som satt i vid besiktningen?

Än en gång grattis Christian!

Ses på Lille Mats

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178



Gott och höra, tråkigare det med vanosen > men det löser säkert L-P
Lycka till mannen!

_________________
S1000RR
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Härligt att både du och bilen har kommit in i matchen igen, Christian. thumbs up

För de som undrar om bilder, så tog jag tog det på dåliga/obefintliga lödningar m.m igår, så bilder kommer förhoppningsvis senare idag. Märkligt att hela lödningar var borta. Dessutom märkligt att BMW inte gjuter in en så pass känslig del i epoxi. Jaja, det är fixat iaf och det känns och hörs att motorn går som det ska igen. Jag provkörde och kan uppskatta hk-bortfallet till ca: 25-30 hk. Märktes först efter 5000 där den drog mycket jämnare och snabbare. Tomgången är nu ryckfri.

Som Christian skrev, så bytte vi o-ringar också. Dessa var väldigt torra och platta. Hög tid för byte alltså.
Passade även på att byta filterskruven. Gamla filtret var dock rent, fint och helt.

Det hela var en enkel operation som alla med Vanos borde utföra.

_________________
L-P Johnsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3 M-coupé -99 Black sheep
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (28142 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande