Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab 9-5 2,3T 01 SRD (Time Attack) | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13 >> 17 besök senaste veckan (107390 totalt) |
Idag fick jag på lite egen reklam på bilen. Fick även fästen till stolarna beställda. Så nu borde man ju få dem på plats i slutet av veckan.
|
||
Idag kom stolarna på plats i bilen. Fick även veta att jag får mina coilovers på ELMIA på söndag. Då vet man ju vad man gör nästa vecka
Så ser hon ut just nu |
||
Då var coilovers hemma! På tisdag blir det montering
|
||
Hej hej Bur ska i efter att vi varit i Tyskland. Diff blir det till nästa år, ekonomin sätter ju gränser. Det ska bli ny motor till nästa år också, så då kan man ta det i samma veva. Kul att du gillar bygget. |
||
Idag fick jag hem ett paket
Vill säga stort tack till NUKE performance för att de tror på bygget. |
||
Idag tog jag tag ordentligt och såg till att få dit de nya coilisarna. Efter lite mekande och svärande var de gamla, slitna benen väck. Passade förstås på att snygga till lite också, innan det nya monterades. Är mycket nöjd med resultatet.
.. Och ett gäng bilder på vad som blev gjort: Nukereklamen på plats. Fjäderbensfästet fram. Första fjäderbenet på plats. Fjäderben bak |
||
Tackar, Mats Jo, det gjorde grym skillnad. Nu är det ingen SUV längre. Markfrigången är 9 cm mätt från framvagnsbalken till marken. |
||
Då har vi varit ute och testat SAAB:en lite. Mycket nöje
Med lite justeringar och tester kan den nog bli riktigt snabb på banan. |
||
Idag var min kompis förbi med sin kamera och tog några bilder. Så här såg bilen ut i vårsolen:
Hunden kom också med på ett hörn. |
||
330mm flytande skivor, 32mm:s 6-kolvsok med racebelägg... Allt från xyz-sweden.com
Det går även att prata med SRD-racing.com om sådana här prylar. |
||
Idag såg jag till att få frambromsarna på plats.
Allt gick bra. Det enda var att man fick använda 3 mm spacers för att fälgen skulle gå fritt från oket. Efter en liten test runda kunde man ju konstatera att det är sjukt mycket bättre bromsverkan. Så jag är mycket nöjd. Här nedan följer lite före- och efterbilder. original SAAB 9-5 2,3T frambromsar xyz 330*32mm 6-kolvs ok ca 3 mm frigång |
||
Idag fick jag snyggat till de nya fälgarna och lagt på däck. Gjorde sig mycket bättre på bilen tycker jag. Frågan nu är om man skall ha dem vita eller mattsvarta.
|
||
|
||
Du hade snabbt kunnat kapa 2 sekunder på tiden genom att hålla längre höger efter depåutfarten och få bättre spår under bron... 1.04 e inte så tokigt för en 9-5:a ändå
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Bästa tiden för dagen blev 1,01
och med tanke på att det var första gången vi hade bilen på bana över huvud taget så är jag mycket nöjd. Vi har ju inte heller fått i någon diff än, så det spinner rätt friskt emellanåt |
||
Mycket imponerande tid.
Man verkar vara helt fel ute när det gäller bilval, det skall vara stort och tungt tydligen _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||
Tackar så mycket, riktigt roligt att höra Kan sägas att det kändes mycket gött att nå de tiderna redan första gången bilen är på banan. Och än finns mycket tyngd att få bort på bilen. Tackar för den värmande kommentaren |
||
|
||
Våra race- och banåkarbilar Saab 9-5 2,3T 01 SRD (Time Attack) | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13 >> 17 besök senaste veckan (107390 totalt) |