Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 158, 159, 160 >> 108 besök senaste veckan (692899 totalt) |
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Det borde funka utan problem kör med detta bak på min is. Har använt kraftiga wireklämmor som filats runda invändigt för att passa på krängaren. Såhär gjorde jag på min bak _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Tyckte det va ganska enkelt skrivet, men jag vet ju vad han menar redan från början, klämma bakom örat menas som sådant att han gör en liknande grej som på steglöst justerbara krängare, tex bak på millwaykrängare till E30. Såhär ser iaf M5 krängaren ut http://bmwfans.info/parts/catalog/E3 Det finns som synes inte plats att borra ett hål till i "örat" för att få den styvare, utan enda alternativet är en klämma bakom örat, och hans fråga är då om orginal infästningar på M5 kan tänkas klara av den uppstyvade krängaren? Edit: klart Bäck va snabb o svara så det va ju ganska onödigt o förklara lite extra _________________ Viktor Starkman |
||||||
Michael, det var ju en fiffig lösning. Tror helt klart att jag ska testa nått liknande.
Plattan mellan linlåset och staget går ju att utforma så att stagets fästpunkt hamnar så nära orginal som möjligt så att man kan använda orginalstag utan problem. _________________ Ola Starkman BMW 328 E46 banåkabil BMW 218d F22 bruksbil |
||||||
Vad intressant med en till "Sunk" med samma namn.. hej kompis Vi kanske ska starta ett Sunk-forum??? // J |
||||||
När det gäller väghållningsdetaljer typ coilovers, bussningar med mera, hur mycket skiljer mellan sedan, coupe och touring på E36? oftast verkar det vara så att delar till M3 och compact inte är kompatibla med övriga - innebär det då att de övriga är likadana?
_________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||||||
Vanliga E36 or har samma prylar i chassit ,M3 ben har annan infästning av K hämmare , där ligger skillnaden , vad gällande compakten , så går du till generationen före E36 = E30 så ser du bakvagnen ,framvagnen är samma som E36. 2 länkar som är bra att ha att jämnföra med http://bmwfans.info/parts/catalog/ http://www.realoem.com/bmw/select.do _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||||
Precis som Krister säger, men tidiga (endast 91?) vanliga e36 hade krängaren i fjäderbenet precis som M3, men ska man ha chassi till E36 så bör man se till att det är fäste för krängaren på benet, så köper man ett stag så har man en billig uppstyvning av krängaren _________________ Viktor Starkman |
||||||
Jo jag blev lite förvånad själv bygger på en e36 med men tack å lov så e det rally som jag håller på med å inte sån hära asfalts glideri _________________ Johan Sundqvist |
||||||
Har rensat ett par E34 klumpar på utväxlingar men bara obromsade, där har jag dock stött på två olika höjder på var kronhjulet sitter infäst på insatsen. Den högre passar i ett E36 hus men den lägre går inte att shimsa in i sidled. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Jo det går utan problem. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Hej, om nu någon "råkat" köpa en motor från en automatväxlad bil, t ex en M52B28 och planerar att sätta en vanlig 328i manuell växellåda (S5D 320Z) på den, då dyker bl a följande frågor upp:
1. vad skiljer en MT motor mot en AT motor? 2 vad skall jag tänka på vid transplantationen? 3 Kablar, boxar och styrdon.. någon skillnad förutom boxen som styr AT? 4 Något jag inte frågat om men borde när det gäller detta byte..?? Tacksam för svar.. M v h // Johan |
||||||
60% av framfjädern brukar vara ett bra utgångsvärde. 80/50 eller 100/60Nm/mm är nog ganska lämpligt för ett hårdare chassie. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Någon som har koll på hur man skruvar ur elmotorn till fönsterhissen i en E36 Coupe dörr? utan att plocka ur hela mekanismen, jag tycker det ser ut somdet ska va skruvat från baksidan men känner inga skruvar .
_________________ Viktor Starkman |
||||||
om jag kommer ihåg rätt så var dom nitade. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Hmm ok, enligt skisser jag sett skulel dom va skruvade innifrån dörren, men men, tänkte slippa bryta sönder hela elmotorn men får väl bli så då, inget jag tänker använda igen . _________________ Viktor Starkman |
||||||
Skruva banåkabil BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 158, 159, 160 >> 108 besök senaste veckan (692899 totalt) |