Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra MkIV -94 (-såld-) | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (52655 totalt) |
Hoppla, där ser man... Jag har personligen bara testat en helt 100% original mkIV och gillade inte dippen vid 4k. Att styrningen av vilket agg som laddar när skulle krångla relativt mycket har jag läst mej till, inget självupplevt. Jag får väl också prova båda sätten så får vi se, ni har förmodligen rätt kan man anta. Nej, jag har (tyvärr) ingen Supra, men en bekant har. Jag bara skruvar (och provkör lite, hehe). _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||||
om man vill få bort dippen vid 4 k som kommer av att orginal ECU'n inte hanterar övergången mellan de två turbo agg. på ngt bra sätt kan köpa ett AEM EMS och sätta dit och köra på en BPU map detta ger ca. 100hp i mellanregistret men inget i topend.
_________________ Mvh Johan Samuelsson *************************** |
||||||
Tröttsamt!!!
ÖDMJUKHET, en mäniska kan inte allt. Därför bör man hålla sig till det man kan och vara ÖDMJUK inför andras kunskap på området. Och lita på att den inte pratar strunt, genom att just dennne håller sig till det han kan. Har dock inte kollat min tråd på länge så jag har väl missat den värsta pajkastningen. tur det. Tar bort tråden om det blir mer sånt, så snälla; RESPEKTERA varandra! Så, inga sura miner längre, fortsätt gärna skriva! |
||||||
Tjena! Hur tycker du att BIG ASS swaybar kittet funkar? Blev det en jätteskillnad? mer under/överstyd? Eller bättre fäste i fram? Hur mycket skaller blev det? om du inte tänker på coilovers som du har.. Vad var det som ingår i det? För övrigt har det tillkommit lite bilder.... |
||||||
Kräng.hämmarna är en av de moddar jag är mest nöjd med hittills bilen känns som en gokart nu :-)
att bara byta till dom kraftigare krängisarna gjorde inte bilen nämnvärt skallrigare men den blev helt klart mer överstyrd, den var lite understyrd med orginal kräng. nu är den överstyrd vilket jag gillar bättre. Coilover dämparna gjorde bilen mer slamrig men det var inte så farligt de heller, har precis beställt nu bromsskivor och belägg nu :-) Ha de gött _________________ Mvh Johan Samuelsson *************************** |
||||||
Såhär ser det nya avgassystemet ut:
Var bara tvungen att testa kameran lite Vad tycks? |
||||||
_________________ //Richard Å Audi A6 familjepulka -11 Audi A2 -03 (såld) Audi A4 TSQ -01 (såld) Audi S4 BiT -00 (såld) Åker numera skrevraket på bandagarna... |
||||||
HEHE Kommer upp lite mer bilder idag, har varit sjuk ett par dagar men lyckades ta mig till garaget igår och skruva dit avgassystemet och luftfiltret. Bilder och info kommer under dagen, nu måste jag jobba. |
||||||
Förhoppningsvis ska den rulla helgen den 24-25april på allmän väg alltså. Premäråka på bana är inte spikat än , dessutom måste jag skaffa . Men självklart vill jag ut a.s.a.p. Har slängt upp lite nya och uppdaterade bilder föresten. |
||||||
Premiäråkat gick i stöpet Väntar fortfarande på skivor, belägg och slangar för att kunna rulla ut i vårsolen Fick skjuta fram besiktningen oxå, tröttsamt Tillsvidare får jag försöka distrahera mig med att få ihop träffen/körningen som är planerad till den 29maj Men när grejjorna kommer så blir det tokmecka för att kunna åka och testa lite hjulvinklar |
||||||
Nu äntligen har bilen rullat ut ur garaget. Men än är den inte klar, återstår en hel del småpill.
Här är lite bilder från helgens aktivitet i garaget. Börjar med att montera handbromsbackar huuur pilligt som helst med alla fjärdrar hit och dit men till slut gick det. Sen blev det till att slänga på nya bromsslangar. Nyrenoverade ok, nya klossar. Dock med dem gamla skivorna, väntar på nya som snaart ska komma. Sedan i med ny bromsvätska, pumpa ur den gamla helt och hållet. Sen blev det till att lufta, lufta och åter igen lufta.... Har tyvärr inga bilder på just det men, hade det jobbigt och ta mig ur garaget (källargarage), var tvungen att lägga plankor att köra upp på..... den blev lite låg... Nu blir det till att prova ut lite hjulvinklar, så fort frädrar och dämpare satt sig. Som vinklarna är just nu vågar jag inte gasa ordentligt. Bilen är sänkt ca:5cm från orginal. Jobbigt misstag jag gjorde... glömde domkraften hemma när jag skulle sänka ner bilen. Ivrig som man var tog man den lilla vev-kraften som man har när man fått punka på vägen... Så jobbit det var att veva... Notera det illröda ansiktet. |
||||||
|
||||||
NICE NICE!
Den blev verkligen LÅG! Men det blir nog bra! Lycka till i sommar iaf.! _________________ //Richard Å Audi A6 familjepulka -11 Audi A2 -03 (såld) Audi A4 TSQ -01 (såld) Audi S4 BiT -00 (såld) Åker numera skrevraket på bandagarna... |
||||||
Tack! Jepp, låg är rätt ord Ska kolla av hjulvinklarna på onsdag, beroende på hur dem står så kanske jag höjjer upp bilen lite granna... Så kan man sänka ner den när det vankas banåka |
||||||
du vet säkert redan detta, men tänk på att om du höjer/sänker bilen efter att du gjort hjulinställning så förändras hjulvinkarna....
För övrigt måste jag ge en till dina foton... !!! Inget suddig här inte! Vad har du för kamera? |
||||||
Tack! Dem flesta är plåtade med en EOS 1Ds + div andra tillbehör ex. fjärrstyrda TTL-blixtar... Jepp, är medvetan om att hjulvinklarna ändras, har gula konidämpare på bilen som går att höja och sänka ett "snäpp". Tänkte kolla, om man ställer hjulvinklarna på den lägsta inställningen för banåka (negativ camber osv.). Sen när man höjer den, mäta hjulvinklar igen, och se hur dem står då. Om dem kanske blir mer gatvänliga då... troligtvis ändras bara cambern. Men sån tur har man väl inte. Hursom visar det sig imorgon(onsdag), ska göra första hjulinställningen då. Hur går det själv med din bil? Är mäkta imponerad av folk som svänger med jänkare, själv kan jag ingenting om dem bilarna. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra MkIV -94 (-såld-) | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (52655 totalt) |