Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328i -95
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
4 besök senaste veckan (49342 totalt)
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Ultura skrev:
Michael Bäck skrev:
Nackstödens pinnar som sitter i hatthyllan har ett clips som du måste
ta bort först lyft hatthyllan i framkant & dra ut clipsen så lossar nacksöden lätt


Sånt fanns inte i min , bara o dra upp nackstöden, dom lutade bara mot en lite "hylla" i hålet i nederkant, fast min är ju en 92:a så mycket har nog hänt på e36 sedan dess


Nackstöden som har clips kom sep -93 de satt på min 97:a jag skrotade

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Ultura skrev:
Lösa kabeln du hittade har jag också en av, är nog nån form av givare eller nått som suttit i luftfilter boxen, tror jag iaf, men hittar inget på ETK.


Din bil går klockrent då? Inte samma problem som jag har med lite lite orolig tomgång ibland och kan ha en förmåga att dö? Så man vet om det kan vara en källa till mina problem eller inte...

Tack Michael för tipset om hur man blir av med nackstöden! thumbs up

En polare till mig berätta att cylindern var något som han kallade för kolkanister. Han trodde det hade något med avluftning av gaser från soppatanken eller liknande att göra, nån som vet bättre får gärna fylla i. Information är alltid trevligt nästan iaf

_________________
Jesper Henriksson
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542



Den där "sladde/slangen/givaren eller vad ni nu kallar den satt här på min troligtvis då orörda 320 vanos e36a. Uppe vid vänstra fjäder tornet.





Det där andra är som någon skrev kokanister eller hur det stavas. Har rivit bort de på mina bilar då de mest sitter ivägen.

Bränslefiltret sitter mer under all skit och byts underifrån. Och sitter i den svarta hållaren som är vid oljestickan


_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
TOTTeN skrev:
Den där "sladde/slangen/givaren eller vad ni nu kallar den satt här på min troligtvis då orörda 320 vanos e36a. Uppe vid vänstra fjäder tornet.

Det där andra är som någon skrev kokanister eller hur det stavas. Har rivit bort de på mina bilar då de mest sitter ivägen.

Bränslefiltret sitter mer under all skit och byts underifrån. Och sitter i den svarta hållaren som är vid oljestickan


Det var som fan att det är där den hör hemma... Då borde det inte spela någon större roll om den ligger där den är nu.

Ja den där kolkanistern verkar inte ha allt för stor effekt men låter den sitta kvar. Kan ju inte göra något skada iaf

Bränslefiltret sitter på lite olika ställen beroende på årgång, på min bil satt den under ett plastskydd precis under pedalerna typ. Hittade en bra sida här: http://www.bimmerdiy.com/dir/e36/maint
där man kunde läsa sig till var den satt och lite bra tips hur man gör när man byter... Fanns lite andra bra guider där med.

Ska uppdatera tråden imorgon på lite vad jag gjort!

EDIT: Upptäckte föresten vad det var för fel när den där lilla färddatorn klagade på "kuhlwasser prüfen" (kylvattens problem), var så enkelt att det var sladden till sensorn som gått sönder och hängde löst. Bara trycka tillbaka så höll den rackarn tyst thumbs up

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
En dag senare än utlovat kommer här en update då. Blir en uppdatering av rang så plocka fram tandpetarna så ögonen orkar hålla sig öppna

Börjar med att jag bytte soppafiltret i torsdags tror jag det var. Blev tvungen att inhandla pallbockar då, kändes inte så tryggt att börja krypa där under bilen med domkrafter för det är ju monterat ganska långt in det där soppafiltret.

Sen gick det hela ganska enkelt, något skydd, någon skruv o lite slangklämmor senare var det klart. Verkar inte vara bytt sen bilen vart ny om jag förstår detta rätt? Kan ju inte vara speciellt bra?


Balken hade tagit emot något tidigare i sitt liv så där hade lite underredsmassa försvunnit och det hade börjat rosta.

Hjulhuset var det lite samma sak fast var däcket som gått emot där.. Får sluta svänga fullt kanske

Tog fram vinkelslipen iaf och slipade rent från rosten, grundade med roststopp och pensla dit ny underredsmassa på båda ställena så man slipper problemen längre fram thumbs up


La också märke till att beläggen ligger emot skivan? Ska det vara så? Gick att dra runt med handen men på ett ställe verkar skivan ha slagit sig för där var det trögare än resten av skivan så går i tankarna att byta på framskivorna. Märks dock inte så mycket vibrationer i ratten men lite är där vid bromsning


Fortsätter med felsökningen på motorn och när jag undersökte luftbälgen såg jag att det var en spricka precis i ändan av slangen som är ansluten till luftbälgen. Så kapade av den biten och skaffade nya, lite snyggare slangklämmor till den så nu ska det inte vara några problem, hjälpte dock inget


Idag har jag bytt tändstift, blev bosch stift från mekonomen. Gick på typ 450 spänn så känns helt klart värt det. När jag monterade bort tändstiften såg jag att en av tändspolarna blivit helt vit, jämfört med dem hur dem andra såg ut. Kan ha haft något att göra med vattnet som blev kvar där nere när jag tvättade motorn tidigare men trodde jag fått bort det från alla stiften? Någon annan som vart med om detta och kanske vet vad det annars kan bero på?

Tändstiften verkade dock se ut som dem bör göra, var NGK så kändes bra


Inte provkört än mer än att jag låtit den gå på tomgång och varvat lite men känns som det gjort någon skillnad, stabilare tomgång och snabbare gasrespons tycker jag men kan ha vart placebo effekt för att man vill att det ska hjälpa så mycket

Kollade oljestickan också och såg att nivån nu var under minimum, den har druckit cirka 1 liter olja för den låg snäppet under perfekt när jag köpte den. Är detta normalt? Har ju inte gått speciellt mycket men den har gått hårt.

Har hunnit köra lite också sen sist, var med på kul-turen som gick i söndags morse. Var samling kl 6 i jordbro (strax söder om stockholm) sen bar det iväg på ett par timmars körning med lite matstopp emellan fram till typ 12 tiden. Var massa trevliga kurviga vägar, vet att inte rejsa är stället för gatevent men kan intyga att vi låg på rätt sida om gränserna för att klara möte osv. Lite bilder här också:

Fick ligga bakom före detta Mats Kinnby's snutbil hela vägen så våga inte gasa så mycket, var ju rädd för att åka dit


Lång update idag, gratis ni som orkat ta er igenom den

I veckan ska jag försöka få in bilen någonstans för att plocka fram felkoderna samt montera original luftboxen jag snott av min polare och säkert en hel del annat pill

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2073



Jodå, jag har orkat mig igenom.

oljeförbrukningen: Tror inte du behöver vara orolig. Visst har den dragit ganska mycket, men enligt instruktionsböckerna till BMW anses det normalt med upp till 1l olja/100mil! Jag har själv haft en riktigt oljetörstig BMW, en 525i -91, som slickade i sig en 4-liters dunk på ca 1000 mil. Hade inga problem med den p.g.a. detta, inte ens konstiga avgasvärden eller pölar under bilen. Trolig bov är kolvringarna som kan bli "stela" om man ska tro på allt som skrivs på nätet.

Vad gäller bromsarna ligger dem inte emot ifall de inte blir varma av att enbart köra bilen fram. Kör en bit utan hårda inbromsningar och stanna och kolla ifall hjulen är varma. Är de inte det är det normalt sett som det ska vara. Jag har också noterat denna tröghet på ett visst ställe när man snurrar på skivan för hand på många av mina bilar, men detta lilla bör inte kännas i ratten vid broms. Att du känner något när du bromsar kan också bero på tröttna bussningar i framvagnen. Bärarmsbussningen som skymtar på bild där du rostskyddat är en möjlig bov till vibrationer vid broms.

och när jag ser ditt fina rostskyddsarbete får jag dåligt samvete. Borde göra detsamma för jag har lite plåtmögel på exakt samma ställe under min, men tummen fastnar alltför ofta.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Davve skrev:
oljeförbrukningen: Tror inte du behöver vara orolig. Visst har den dragit ganska mycket, men enligt instruktionsböckerna till BMW anses det normalt med upp till 1l olja/100mil! Jag har själv haft en riktigt oljetörstig BMW, en 525i -91, som slickade i sig en 4-liters dunk på ca 1000 mil. Hade inga problem med den p.g.a. detta, inte ens konstiga avgasvärden eller pölar under bilen. Trolig bov är kolvringarna som kan bli "stela" om man ska tro på allt som skrivs på nätet.

Vad gäller bromsarna ligger dem inte emot ifall de inte blir varma av att enbart köra bilen fram. Kör en bit utan hårda inbromsningar och stanna och kolla ifall hjulen är varma. Är de inte det är det normalt sett som det ska vara. Jag har också noterat denna tröghet på ett visst ställe när man snurrar på skivan för hand på många av mina bilar, men detta lilla bör inte kännas i ratten vid broms. Att du känner något när du bromsar kan också bero på tröttna bussningar i framvagnen. Bärarmsbussningen som skymtar på bild där du rostskyddat är en möjlig bov till vibrationer vid broms.

och när jag ser ditt fina rostskyddsarbete får jag dåligt samvete. Borde göra detsamma för jag har lite plåtmögel på exakt samma ställe under min, men tummen fastnar alltför ofta.


Lite märkligt tycker jag med oljeförbrukningen, isåfall ska den ju suga upp 10 liter på 100 mil... Börjar ju bli lika hög kostnad som soppaförbrukningen :woot:

Bra med bromsarna iaf, då kanske jag slipper den kostnaden om du också upplevt samma sak och som du säger är dem flesta bussningar i denna bil tokslut. Har beställt nya powerflex bussningar runt om som borde komma i veckan. Ska testa ditt tips också för att vara on the safe side!

När man ändå har bilen uppallad så fint går det ju snabbt. Underredsmassa luktar ju så gott också så blir ett rent nöje att uppleva den doften igen

Borde dock göra samma behandling på andra sidan också men orkade inte plocka ner bilen igen och ta av det hjulet också, lite lathet finns det i oss alla

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2073



Keepan skrev:
Davve skrev:
upp till 1l olja/100mil!


Lite märkligt tycker jag med oljeförbrukningen, isåfall ska den ju suga upp 10 liter på 100 mil... Börjar ju bli lika hög kostnad som soppaförbrukningen :woot:
Inte 10l per 100 mil!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Davve skrev:
Keepan skrev:
Davve skrev:
upp till 1l olja/100mil!


Lite märkligt tycker jag med oljeförbrukningen, isåfall ska den ju suga upp 10 liter på 100 mil... Börjar ju bli lika hög kostnad som soppaförbrukningen :woot:
Inte 10l per 100 mil!


Nej du har helt rätt, 10 liter på 1000 mil menar jag ju såklart! Ville bara se om du var med

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Ja det var ett tag sen senaste updaten och lite har hänt igen så värt att uppdatera tycker jag!

I senaste updaten bytte jag ju tändstiften och mina problem verkar ha berott på dålig tändstift för nu efter bytet går kärran kanon, känns skit nice thumbs up

Sen var man på mekonomen och kostade på sig en rejäl dunk olja, var deras sista i lagret här i området så slog till på den dunken. Kan ju komma att behövas! Fixade nytt luftfilter också till boxen jag fixat

Lite pill senare hade jag luftboxen monterad efter grundlig rengöring! thumbs up

Blev dock riktigt besviken när jag förlorade det underbara ljudet som uppstod vid typ 6500 varv när jag bytt filter. Nästan värt att tappa lite hästar bara för att kvar det där ljudet
Kanske blir att snegla på Michael's förslag på lösning senare att ha det öppna luftfiltret och sedan dra slangar från fronten upp dit så det får kall luft.

Sen kom det paket från min kära sponsor

Det innehöll bussningar till hela bakvagnen alá powerflex samt excentriska till länkarmarna fram. Det kom också med ett Luisi rattnav till min sparco ratt jag hade liggandes från tidigare bygget. Paketet skulle också innehållit 2 st stolsfästen till mina sparco stolar men dem låg inte där

Fick iallafall roa mig med att montera ratten idag. Det är väldigt spännande att leka med Airbagen må jag säga

Började med att koppla loss batteriet, lät bilen stå i 20 minuter sedan var det bara börja med att montera bort airbagen, först med några torx på baksidan av ratten och sen bara rycka ut kabeln till airbagen. Den small inte kan tilläggas!




Sedan var det bara plocka fram rattnavet och skruva dit. Gick hyffsat lätt men fick inte tutan och funkade samt att airbag lampan lyste sen. Kan leva med det men någon som vet vad jag bör göra så får ni gärna klämma fram det här


Blev riktigt soft med den iaf! thumbs up

Sen blev det också montering av framrute-streamern. Väldigt pilligt och svårt när man inte sysslat med dekaler tidigare men blev ok iaf tycker jag. Förutsättningarna var ju inte dem bästa heller när man fick göra det ensam och hade en blöt bil.




Nu är nog sponsorn nöjd iaf
Ska få lite dekaler till bak på bilen men det fick bli en annan gång. På söndag blir det konbana på lunda flygfält då, ska bli kul men tyvärr hinner jag ju inte få på bussningarna tills dess. Blir att åka ut och segla imorgon och ladda upp mentalt istället. Vad jag hört ska det regna lite då så det lär bli en del på tvären åka misstänker jag

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2073



Keepan skrev:
Började med att koppla loss batteriet, lät bilen stå i 20 minuter sedan var det bara börja med att montera bort airbagen, först med några torx på baksidan av ratten och sen bara rycka ut kabeln till airbagen. Den small inte kan tilläggas!

Sedan var det bara plocka fram rattnavet och skruva dit. Gick hyffsat lätt men fick inte tutan och funkade samt att airbag lampan lyste sen. Kan leva med det men någon som vet vad jag bör göra så får ni gärna klämma fram det här
Du kan lugnt börja meka med airbagen så fort du kopplat loss batteriet, behöver inte vänta. Så går det fortare nästa gång. Fick du inte med motstånd att koppla in till airbag-kontakten? om inte är det därför lampan lyser. Så man kan m.a.o. sätta dit en sportratt och ändå inte behöva ha en lysande lampa. Bl.a. Luisi har...

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Davve skrev:
Du kan lugnt börja meka med airbagen så fort du kopplat loss batteriet, behöver inte vänta. Så går det fortare nästa gång. Fick du inte med motstånd att koppla in till airbag-kontakten? om inte är det därför lampan lyser. Så man kan m.a.o. sätta dit en sportratt och ändå inte behöva ha en lysande lampa. Bl.a. Luisi har...


Andra har rekommenderat att man ska vänta en stund efter man kopplat ur batteriet, kanske ligger nåt i det. Dumt att chansa känner jag med en krutladdning vid nästippen men du kan ha rätt!

Jag vet inte riktigt om jag fick nåt motstånd med, var någon ledning jag fick med men visste inte hur den skulle kopplas. Tryckte på ena ändan i airbag kontakten och den andra på tutan i hopp om att jag har en hel del röta och får tutan att funka men det sket sig som sagt

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Rasmus.H
Kalmar
Här sen Dec 2007
Inlägg: 172



Tutan fixar du lätt genom att dra kabeln till tutan in på ena stiftet och sen en kabelsnutt från andra stiftet till jord..

För att airbaglampan inte ska lysa krävs ett motstånd... Då airbagen har en innreresistans på 2.8ohm så krävs alltså ett motsånd på 2.8ohm.. Annars så är det ju enkelt för dig att mäta upp just din airbag.

Mvh

_________________
Rasmus Hallberg
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2073



Keepan skrev:
Davve skrev:
Du kan lugnt börja meka med airbagen så fort du kopplat loss batteriet, behöver inte vänta. Så går det fortare nästa gång. Fick du inte med motstånd att koppla in till airbag-kontakten? om inte är det därför lampan lyser. Så man kan m.a.o. sätta dit en sportratt och ändå inte behöva ha en lysande lampa. Bl.a. Luisi har...


Andra har rekommenderat att man ska vänta en stund efter man kopplat ur batteriet, kanske ligger nåt i det. Dumt att chansa känner jag med en krutladdning vid nästippen men du kan ha rätt!

Jag vet inte riktigt om jag fick nåt motstånd med, var någon ledning jag fick med men visste inte hur den skulle kopplas. Tryckte på ena ändan i airbag kontakten och den andra på tutan i hopp om att jag har en hel del röta och får tutan att funka men det sket sig som sagt


Det är förstås bättre att ta det säkra före det osäkra. Men vad jag har lärt mig (och det behöver inte vara rätt, på nätet finns många svar men få riktiga sanningar) så kopplas batteriet enbart ut för att airbagen inte ska felmeddela senare. Eftersom du redan tänt din airbag-lampa tror jag det krävs ett verktstadsbesök för att släcka den.
Som Bronto också påpekat behövs ett airbag-motstånd. Till min bil ingick det i rattnavet jag köpte, men det går att köpa löst i efterhand, t.ex. här: http://www.tillbilen.com/?artnr=MOMo4003&cat_id=82

Lycka till!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Davve skrev:
Som Bronto också påpekat behövs ett airbag-motstånd. Till min bil ingick det i rattnavet jag köpte, men det går att köpa löst i efterhand, t.ex. här: http://www.tillbilen.com/?artnr=MOMo4003&cat_id=82


Dem menar alltså att dem vill ha 130 pesetas för ett motstånd som ska släcka en lampa?! Hammaren jobbar gratis
Nää, mitt psyke är tillräckligt starkt för att klara av att den lyser thumbs up

En annan grejj som jag kom på var rätt jobbig med nya ratten är att blinkersen inte slutar blinka automatiskt trots kraftiga svängar som den brukar göra. Är det så för er andra också eller jag som tabbat mig med monteringen?

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Keepan skrev:
Davve skrev:
Som Bronto också påpekat behövs ett airbag-motstånd. Till min bil ingick det i rattnavet jag köpte, men det går att köpa löst i efterhand, t.ex. här: http://www.tillbilen.com/?artnr=MOMo4003&cat_id=82



eller jag som tabbat mig med monteringen?


JA det är det

Förresten en bit eltejp över airbaglampan är trevligare än att det lyser rött i plytet på dig, annars sitter hela instrumentet med 2 skruvar och lampan skruvar du ut för hand. DOCK kan det gå en extra lampa enbart för airbag jag blev tokig innan jag insåg att dom av säkerhets skäl hade en extra lampa som gick via en separat kanal till airbagplatsen i istrumentet, antagligen för att höja tillförlitligheten ett snäpp.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Keepan skrev:
eller jag som tabbat mig med monteringen?


JA det är det

Förresten en bit eltejp över airbaglampan är trevligare än att det lyser rött i plytet på dig, annars sitter hela instrumentet med 2 skruvar och lampan skruvar du ut för hand. DOCK kan det gå en extra lampa enbart för airbag jag blev tokig innan jag insåg att dom av säkerhets skäl hade en extra lampa som gick via en separat kanal till airbagplatsen i istrumentet, antagligen för att höja tillförlitligheten ett snäpp.


"Skönt" att höra
Finns de ju hopp att man kanske kan göra om göra rätt även om det är svårt och tro när det är jag håller i skruvmejseln

Har ett par andra ikoner nere på brädan som brukar lysa så det är inget problem med en till
Bromsslitage varnaren lyser fortfarande för jag tror att sensorerna måste bytas när dem gått emot skivan så mycket. Sen har vi problem med att bromsljusen fungerar lite när dem vill och då varnar bilen för det också. Tror det beror på att kabelgummit gått sönder till bakljusen så kablarna är blottade.

Tänkte slänga upp lite bilder från min söndag...

...som tillbringades här:

Även känt som lunda flygfält

Började dagen med att komma försent eftersom jag inte hittade dit, irrade runt typ 1,5 timme nånstans mellan uppsala och gävle med hjälp av högst teknologiska föräldrar på telefonen som kartläsare. Det sammarbetet fungerade inte riktigt vill jag påstå! thumbs down

Missade därför förarmötet och bangenomgången men teamet ställde upp iaf och visade banan men tog ett par repor innan man började förstå hur den var upplagd. Sen kunde man börja satsa rejält, vilket i mitt fall ändå resulterade i dagens långsammaste ekipage

Vill påstå att med nya bussningarna monterade hade jag kapat ungefär 2 sekunder och ihop med en bättre förare hade det nog varit 4 sekunder borta, då börjar man kan kunna va med i leken ändå. Körde med 2,7 bar i däcktryck vilket kanske inte var det brightaste man kunde göra med en så tajt bana. Kul som fan var det iaf

Här var mitt kö led

Grym bil det där!

Här är en viss viper ute och seglar, också en jävligt grym bil trots att man är deutsche-lover

En liten speedster som låg som ett frimärke längs banan. Riktigt kul att kolla på, måste va ännu roligare att köra

Blev mycket sådana här scenarion, lyckades också omplacera 2 koner under dagen. Hur det gick till vette gudarna

Tillslut blev det ihoppackning, då passade jag också på att visa hur allt går öppna på bilen


Det var den lilla rapporten!

Var precis och hämtade ut mina stolsfästen som var skickade i ett eget paket så i veckan måste jag mecka dit stolarna och byta bussningar. Som tur är har jag inget arrengemang inbokat, än.

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Bronto skrev:
Tutan fixar du lätt genom att dra kabeln till tutan in på ena stiftet och sen en kabelsnutt från andra stiftet till jord..

För att airbaglampan inte ska lysa krävs ett motstånd... Då airbagen har en innreresistans på 2.8ohm så krävs alltså ett motsånd på 2.8ohm.. Annars så är det ju enkelt för dig att mäta upp just din airbag.

Mvh


På fordonslinjen fick vi lära oss att göra nästa vad vi ville med airbagen förutom att mäta den.

Det har visst smällt ett par pga den lilla spänningen en ohm mätning ger

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Keepan skrev:
Körde med 2,7 bar i laddtryck


Har du monterat herrejössesturbo nu? haha

Kul med rapport!

_________________
Viktor Starkman
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2073



Ultura skrev:
Keepan skrev:
Körde med 2,7 bar i laddtryck


Har du monterat herrejössesturbo nu? haha

Kul med rapport!


F-n, jag reagerade inte över att det stod laddtryck först, så jag är väl inte heller den mest skärpta på jorden. Kul rapport, och med tanke på de bilar som syns på bilderna kan det väl knappast vara ett nederlag att komma sist?

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 526


Trådstartare
Ultura skrev:
Keepan skrev:
Körde med 2,7 bar i laddtryck


Har du monterat herrejössesturbo nu? haha


Jupp, kände mig tvungen att göra något när tiderna var såpass usla så sprang fram till den där S1an och knyckte åt mig en medans han tittade bort och slängde på min snurra. Men gick fortfarande inte snabbare

Nää vet inte vad som hände i skallen när man äns börjar skriva laddtryck i en BMW tråd
Epic fail

_________________
Jesper Henriksson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328i -95
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
4 besök senaste veckan (49342 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande