Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -93 v8
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (45223 totalt)
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
kör ju svarvat 530 svänghjul nu 240mm och plan sinter och darför svarvat ner upphöjningen i svänghjulet och orginal 530 tryckplatta men det verkar inte lira. finns det någon som har en bra lösning? typ icke dubbelmassigt avänghjul sinter/tilton eller något annat bra som funkar?

mvh Berg

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
No Coast Racing
Forshaga
Här sen Apr 2006
Inlägg: 175



Ja gillar ljudet av en V8 som fan.!
Hur tycker du responsen blir med en V8 med mycket bottendrag i en såpass liten e36-kaross o manuell låda.?
Måste ju bli väldigt fin att köra.?!

_________________
Bmw m3e30 replica Motorsport
BMW 328ci e46


Magnus Kristiansson
Citera
Hallon1911
Kalmar
Här sen Apr 2009
Inlägg: 15



Ser bra ut Berg!

Slå ihop den där gamle BWMn så ska du få smaka till sommarn!

_________________
Johan Andersson
Mitsubishi Lancer Evolution III
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
Nu har vi börjat ett projekt till, en V8 e30 kan bli spännande, har bestämt mig för äntligen göra färdigt min bil efter ett mindre uppehåll (husköp+garagerenovering) och lite annat som kom ivägen, målet är gatebil Mantorp. Har beställt koppling och svänghjul Chrome molly stål och Sinter med någon stenhård sachs tryckplatta:) för en jädra massa pengar så nu
Måste det funka, även rör i bilen som min VVS:are svetsar till kylarsystemet:) // berget

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
Hittade en gammal m3 front som åkte på igår så nu har jag en komplett front, det är minst 2 år sedan jag hade det på:) min elektriker har
Börjat göra om lite på motorkabelhärvan med kontakt stycken istället, var ju ont om tid sist vi höll på med den, thumbs up
Status annars är: kylarrör påväg hem koppling påväg hem styrstag med mera är påväg hem, jag hatar leveranstid!! så projektet lever igen i alla fall!

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare















såhär ser den ut just nu:)

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



Din bil är SÅ grym! Får en på dyra och dumma tankar
Snyggt jobbat! thumbs up

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
Nu har vi bytt styrstag och justerat ut cambern lite grann med ett par brickor lött om
Lite el, börjat med in kopplingen av den elektriska vattenpumpen även kylfläktarna, gjort färdigt kallvatten från kylaren till motorn! Nu är det bara värmeröret kvar och det är till 80% färdigt! Även gjort en dörrsida idag! Tyvärr lyser kopplingen med sin frånvaro så planerna till gatebil är nästan nerlagda nu! Vill hinna köra den lite innan och se så allt funkar:(

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
Nu är rören löda är en skarv kvar även mycket pill med att få dom i bilen igen men framåt går det denna gång i lagom takt och planerna på gatebil är som bortblåsta, har bestämt mig för att plåga levern istället för bilskrället:)

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
denna är nu på plats och funkar, elen till motorn är färdig och den är startad nu fanns oljetryck;) inget skuret än alltså, även gjort färdigt en sidoruta i plast med ram, bytt vattenpump och slängt rören som skulle gå i bilen och svetsat en ny kylarram fram istället;) det tror jag funkar bättre förhoppnings snart mappning på riktigt och se så allt funkar,
är mest orolig för utväxlingen!!??

någon som har koll på e46 bärarmar fram på e36? breddar det ut mycket? och vilka ska man ha isåfall är sugen på mer styrvinklar utan att lägga 10 tusen på ett sådant kitt,






mvh Berg

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
nya mätarna i bilen kolla även varvräknaren bilen står igång


lackade upp en frontspoiler häromdagen med



blev även färg på fjäderbenstaget



även kylaren på plats inkopplad luftad och klar








rutramen färdig




fick tag i michelin n21 asfaltsdäck till mycket bra pris och köpte på mig ett par så om någon vill köpa ett par så har jag för 750kr st + frakt tas i pm isåfall





min största fundering är just nu bältesfästem i buren?? hur har ni gjort?? har bälten av kabinhaketyp och svetsade ett par avgasklammer i buren nu men känns så jädra b... någon som har bättre förslag? får man borra i en bult i buren? genomgående med mutter på baksidan?





på tisdag är det mappning hoppas på att skiten håller nu:) ha det bra så kommer en uppdatering efter tisdag

mvh Berget

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
glöm inte att kommentera. det blir så mycket roligare då

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4698



Kul att den börjar närma sig!

Ang bälten så får man sätta genomgående i buren, men tänk på att välja rätt bultar! Du kan inte ta vad som helst. Ett bättre alternativ är att lägga bältet runt den bältessträvan och ihop igen. Alltså utan haken. Den tar du bort. Ska se om jag kan hitta en bil på min bil sen.

Orkar du så kan du ju skumma igenom min tråd... kan vara nånstans i mitten.

Vem mappar?

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010
Inlägg: 542



Kolla på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing ganska säker att jag har bilder på hur du ska göra med bältet där.

Hur breda är däcken å vilket tum?

_________________
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
kan vara bra och skriva 17 tum och funkar på fälgar mellan 6-8 tum,l jag har mina på en 8 tums fälg, men ser ut ungefär som 205/215 på dessa, kan skriva det riktiga måtten vet inte hur man räknar på det:) 40-45 i höjd ungefär;)

ska kolla på hur ni andra gjort! tack

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
det blir bubba och izze ifrån nybro som är mycket duktiga, tyvärr har dom inte tillgång till någon bänk, så blir gatmapp men det brukar räcka på våra bilar haha

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
Var ett tag sedan jag uppdaterade här nu men bilen är mappad och klar och bara går och går har dock haft problem med vevhusventilationen och byte baksidan på insuget så funkade det igen, har hunnit med att köra på 5100 träff och fick äntligen sladda av mig lite, ställde även ut bilen för ett tag sedan på Sjöholms motor show
Där Jag vann best performance car, vilket är tacksamt när man byggt så länge på bilen ska uppdatera med
Lite bilder snart, bilen är mycket trevlig och Beter sig mycket lugnare än med turbo fast skjuter på riktigt bra för att inte vara mer effekt, kan göra stillis med r-däck på torrt på 3:an även
Sladda i böjen innan parisen på Mantorp och växla i fyran i det stället 0-100 på cirka 5 sekunder vet inte vad det kan motsvara men är en mycket underhållande maskin nu!

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
har skruvat dit ett wisefab kitt nu och provkört och hade galen hjulinställning men jäklar vad det går att svänga! även breddat den med sådana plastbreddare man poppnitar dit men är inte nöjd och ska göra om det.

att göra i år är:
ny växelspak
ny handbroms
bygga fästen och få fast mina nya stolar ifrån radiopower
lacka om karossen inklusive foliering även en breddning
hjulinställning
fuelcell och extern pump, stålomspunna slangar
byta bromsslangar runt om och eventuellt 330 bromsar fram.

har gått med i txr performance inför i år och kommer köra för deras team även skruva med dom andra två bilarna som redan finns i teamet. något som sett en rejält s1 breddad 242 på elmia? då vet ni vilket team/bilar det handlar om;)








_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare





_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010
Inlägg: 81


Trådstartare
har hänt alldeles för mycket under sommaren för att berätta allt, strax över 40 nya däck gjorde jag av med. bilen har blivit breddad målad vit och och kompressormatad med en rotrex kompressor. bilen är färdig nu då jag bestämt att bygga på en bil. besök gärna www.txrperformance.se eller hitta vår sida på facebook för att kolla in alla tokigheter. nästa projekt blir på en e46 coupe med v8 och turbo

mvh Richard

_________________
Richard Berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -93 v8
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (45223 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande